Boete van vorige leverancier terug krijgen | Eneco Community
beantwoord

Boete van vorige leverancier terug krijgen



Toon eerste bericht

72 Reacties

Ik lees hier over het vergoeden van een boete opgelegd door een andere leverancier. Ik wacht echter al meer dan 3 maanden op een reactie op mijn klacht met betrekking tot het vergoeden van een door Eneco opgelegde boete. Na een telefoontje in juni niets meer vernome. Nog een keer gebeld, mevrouw u ligt onder aan de stapel was het antwoord. Vorige maand nog maar een keer een klacht via een contactformulier, maar geen enkele reactie. Hoop dat ik nu wel een reactie krijg.
Reputatie 7
Badge +6
@J.C. Lens,

Het loopt al een tijd zie ik inderdaad, voordat je antwoord krijgt op het vergoeden van de boete die wij in rekening hebben gebracht op het oude adres.
Omdat het al zo'n tijd loopt en je tussendoor niets meer hebt vernomen, hebben we het nu eindelijk geregeld. De €125 wordt terug gestort op jouw rekening binnen 2 weken, zodat het verder afgehandeld is!
Ik wacht ook al sinds de overstap op de 100 euro cadeau en de vergoeding van de boete.
Ik ben overgestapt naar eneco in maart dit jaar, declaratie op 30/03/2016 opgestuurd en volgens bevestigingsmail is dat ook aangekomen. Ook ik heb sindsdien niks meer vernomen.
Ik wacht graag uw reactie af.
Reputatie 7
Badge +6
@Shaffney,

Jammer dat je het bedrag van de boete nog niet terug hebt gekregen! De documenten zie ik terug, alleen is het mis gegaan met het uitkeren. Excuses!
Ook zorg ik dat je de korting wat bij het contract hoort binnen 2 weken ontvangt. Nog heel even geduld alsjeblieft.
Bedankt voor je berichtje Danielle. Ik zie het hopelijk binnen de 2 weken verschijnen op mijn rekening
een paar weken geleden heb ik het formulier online ingevuld om de boete van de vorige leverancier terug te krijgen, er was toen een error op de site, gebeld naar eneco en er zou een formulier toegestuurd worden.
Nog niks ontvangen. Vandaag opnieuw geprobeerd via online de boete terug te krijgen maar helaas alweer een error op de site. !!!!!!!!!!
Kan iemand van eneco via het forum mij helpen ?

gr Anja de Klerk
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Anja,

Dank voor jouw bericht. Wat rot dat het zo moeizaam verloopt! Kun je mij een privebericht toesturen met de hoogte van de boetes en het rekeningnummer waarop we dit mogen storten? Dan maak ik het formulier voor je in orde.

Groet,
William
Ik heb vandaag 31-01-2019 geprobeerd de boete van mijn vorige leverancier te declareren, Krijg ik de melding dat mijn aansluiting nog niet rond is. Tevens heb ik een bericht dat mijn aansluiting vanaf 16 januari 2019 actief is.
Nu moet ik over een week weer proberen te declareren.
Allemaal heel omslachtig als het beter wordt uitgelegd. Want als ik geen contract van 3 jaar afgesloten zou hebben, zou ik ook de boete niet vergoed krijgen. Is ook al niet gemeld door het bedrijf dat me benaderde. Ook moet ik de boete eerst zelf betalen. Ook weer zoiets omslachtigs, want rechtstreeks declareren gaat niet.
Ik vraag me af waarom het altijd zo lastig en moeilijk moet! Ik heb voorgespiegeld gekregen dat het allemaal makkelijk en soepel zou gaan, maar dus niet. Het zoveelste bedrijf met dezelfde mentaliteit: Zieltjes winnen met mooie praatjes maar daarna kom je erachter dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Weer een les geleerd: Overstappen is dus helemaal niet zo makkelijk als wordt voorgespiegeld.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt, want zo heb ik er geen zin in en ga ik hele andere maatregelen treffen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb vandaag 31-01-2019 geprobeerd de boete van mijn vorige leverancier te declareren, Krijg ik de melding dat mijn aansluiting nog niet rond is. Tevens heb ik een bericht dat mijn aansluiting vanaf 16 januari 2019 actief is.
Nu moet ik over een week weer proberen te declareren.
Allemaal heel omslachtig als het beter wordt uitgelegd. Want als ik geen contract van 3 jaar afgesloten zou hebben, zou ik ook de boete niet vergoed krijgen. Is ook al niet gemeld door het bedrijf dat me benaderde. Ook moet ik de boete eerst zelf betalen. Ook weer zoiets omslachtigs, want rechtstreeks declareren gaat niet.
Ik vraag me af waarom het altijd zo lastig en moeilijk moet! Ik heb voorgespiegeld gekregen dat het allemaal makkelijk en soepel zou gaan, maar dus niet. Het zoveelste bedrijf met dezelfde mentaliteit: Zieltjes winnen met mooie praatjes maar daarna kom je erachter dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Weer een les geleerd: Overstappen is dus helemaal niet zo makkelijk als wordt voorgespiegeld.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt, want zo heb ik er geen zin in en ga ik hele andere maatregelen treffen.




Hi @madanski,

Goed dat je dit bij ons de aandacht brengt. Wat vreemd dat het declareren niet lukt, terwijl je vanaf 16 januari 2019 een aansluiting bij ons hebt. Op het moment dat je geen 3 jarig contract hebt, dan bieden we de boetevergoeding niet aan. Wil je mij een privébericht sturen met de factuur waarop de boete staat?


Groet, Audrey
Ik ben ook al sinds sept 2018 klant van Eneco en krijg ook steeds te horen dat ik de boete van de vorige leverancier nog niet kan declareren.
Mvg, Ton
Reputatie 7
Badge +5
@ton1950

Goed dat je het aangeeft.

Kan je bijgevoegd declaratieformulier samen met de eindnota van je vorige leverancier mailen naar klantenservice@eneco.com? Dan maken wij de declaratie in orde.

Groet, Denise
Ik heb inmiddels het ingevulde declaratieformulier en een kopie van de eindafrekening van de vorige leverancier naar genoemd e-mail adres verzonden.
Mvg, Ton

Ik heb vandaag 31-01-2019 geprobeerd de boete van mijn vorige leverancier te declareren, Krijg ik de melding dat mijn aansluiting nog niet rond is. Tevens heb ik een bericht dat mijn aansluiting vanaf 16 januari 2019 actief is.
Nu moet ik over een week weer proberen te declareren.
Allemaal heel omslachtig als het beter wordt uitgelegd. Want als ik geen contract van 3 jaar afgesloten zou hebben, zou ik ook de boete niet vergoed krijgen. Is ook al niet gemeld door het bedrijf dat me benaderde. Ook moet ik de boete eerst zelf betalen. Ook weer zoiets omslachtigs, want rechtstreeks declareren gaat niet.
Ik vraag me af waarom het altijd zo lastig en moeilijk moet! Ik heb voorgespiegeld gekregen dat het allemaal makkelijk en soepel zou gaan, maar dus niet. Het zoveelste bedrijf met dezelfde mentaliteit: Zieltjes winnen met mooie praatjes maar daarna kom je erachter dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Weer een les geleerd: Overstappen is dus helemaal niet zo makkelijk als wordt voorgespiegeld.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt, want zo heb ik er geen zin in en ga ik hele andere maatregelen treffen.


Hi @madanski,

Goed dat je dit bij ons de aandacht brengt. Wat vreemd dat het declareren niet lukt, terwijl je vanaf 16 januari 2019 een aansluiting bij ons hebt. Op het moment dat je geen 3 jarig contract hebt, dan bieden we de boetevergoeding niet aan. Wil je mij een privébericht sturen met de factuur waarop de boete staat?


Groet, Audrey

Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken. Ik snap niet wat voor een waardeloze mentaliteit dat is, maar ik ga het op social media zetten, en ik laat de betaalde premie van afgelopen maand storneren. Tevens ga ik komende week naar het juridisch loket om na te gaan welke stappen ik tegen jullie kan ondernemenm Deze hele klerezooi heeft me alleen maar meer ellende bezorgd door julie nalatigheid. Dat pik ik niet meer.


Ik heb vandaag 31-01-2019 geprobeerd de boete van mijn vorige leverancier te declareren, Krijg ik de melding dat mijn aansluiting nog niet rond is. Tevens heb ik een bericht dat mijn aansluiting vanaf 16 januari 2019 actief is.
Nu moet ik over een week weer proberen te declareren.
Allemaal heel omslachtig als het beter wordt uitgelegd. Want als ik geen contract van 3 jaar afgesloten zou hebben, zou ik ook de boete niet vergoed krijgen. Is ook al niet gemeld door het bedrijf dat me benaderde. Ook moet ik de boete eerst zelf betalen. Ook weer zoiets omslachtigs, want rechtstreeks declareren gaat niet.
Ik vraag me af waarom het altijd zo lastig en moeilijk moet! Ik heb voorgespiegeld gekregen dat het allemaal makkelijk en soepel zou gaan, maar dus niet. Het zoveelste bedrijf met dezelfde mentaliteit: Zieltjes winnen met mooie praatjes maar daarna kom je erachter dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Weer een les geleerd: Overstappen is dus helemaal niet zo makkelijk als wordt voorgespiegeld.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt, want zo heb ik er geen zin in en ga ik hele andere maatregelen treffen.
Hi @madanski,

Goed dat je dit bij ons de aandacht brengt. Wat vreemd dat het declareren niet lukt, terwijl je vanaf 16 januari 2019 een aansluiting bij ons hebt. Op het moment dat je geen 3 jarig contract hebt, dan bieden we de boetevergoeding niet aan. Wil je mij een privébericht sturen met de factuur waarop de boete staat?


Groet, Audrey
Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken. Ik snap niet wat voor een waardeloze mentaliteit dat is, maar ik ga het op social media zetten, en ik laat de betaalde premie van afgelopen maand storneren. Tevens ga ik komende week naar het juridisch loket om na te gaan welke stappen ik tegen jullie kan ondernemenm Deze hele klerezooi heeft me alleen maar meer ellende bezorgd door julie nalatigheid. Dat pik ik niet meer.

Helaas is de periode voor stornering voorbij, maar ik ga het anders aanpakken. Jullie zijn echt met de verkeerde bezig.
Reputatie 1
Badge
Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken.



Goedemorgen @madanski , Audrey is afwezig dus daarom reageer ik even.

Ik vind het jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Ik zie inderdaad dat je er al langere tijd mee bezig bent, wat natuurlijk erg vervelend is. Ik ga ervan uit dat je begrijpt dat wij pas een boete declareren wanneer jij alle gevraagd informatie aan ons aanlevert. In eerste instantie had je geen kopie van de nota bijgevoegd, dus hadden wij geen bewijs van de boete. Daarna heb je dit wil gedaan, maar alleen van de boete van stroom. We missen dit nog wel voor gas.

De boete voor stroom is met jou verrekend met het termijnbedrag van maart. Als jij ons ook nog een kopie van de nota opstuurt waar het boetebedrag van gas op staat, kunnen we dit ook uitbetalen.

Is dat zo duidelijk voor je?

Groet, Bianca
Ik ben nu benieuwd naar de reactie van madanski.
Dit uiteraard in het licht van zijn eerdere berichten......😳

Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken.

Goedemorgen @madanski , Audrey is afwezig dus daarom reageer ik even.

Ik vind het jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Ik zie inderdaad dat je er al langere tijd mee bezig bent, wat natuurlijk erg vervelend is. Ik ga ervan uit dat je begrijpt dat wij pas een boete declareren wanneer jij alle gevraagd informatie aan ons aanlevert. In eerste instantie had je geen kopie van de nota bijgevoegd, dus hadden wij geen bewijs van de boete. Daarna heb je dit wil gedaan, maar alleen van de boete van stroom. We missen dit nog wel voor gas.

De boete voor stroom is met jou verrekend met het termijnbedrag van maart. Als jij ons ook nog een kopie van de nota opstuurt waar het boetebedrag van gas op staat, kunnen we dit ook uitbetalen.

Is dat zo duidelijk voor je?

Groet, Bianca

Dat is heel duidelijk Bianca. Bedankt voor je reactie. Maar waaromwordt dan ook niet meteen vermeldt dat dit gegeven bij jullie ontbreekt? Wat is daar zo moeilijk aan om met de klant mee te denken?

Ik zie hier namelijk in mijn mailbox dat ik wel degelijk beide boetes heb gedeclareerd, Ik zal het nog eens opsturen, en dan maar weer afwachten.
@Brandje: Als ik fout ben, ben ik zo sportief om dat ook toe te geven. In deze kwestie heb ik gevraagde gegevens aangeleverd, maar het is toch fout gegaan.
Benieuwd naar nog meer???
Reputatie 5
Badge +5
@madanski bedankt voor het delen van jouw ondernomen actie. Ik heb de boetedeclaratie voor het gedeelte gas goedgekeurd en ervoor gezorgd dat ook dit deel wordt uitgekeerd. Binnen maximaal 10 werkdagen staat de resterende 50 euro op jouw rekening. Excuses dat dit langer duurde dan gewenst en bedankt voor jouw medewerking hierin.
Weten jullie wat echt triest is?
Omdat ik in mijn goed recht de premie van de maand mei had gestorneerd, heb ik meteen dreigmail gekregen over incassokosten als ik niet op tijd betaal. Dat door hun rommelige administratie mijn premies niet op tijd teruggestort zijn, wordt niet in de mail vermeld. Ook heb ik niet gedreigd met incassokosten.
Wat een mentaliteit!!! Zoveel mensen die hier op het forum hetzelfde ervaren met jullie, maar doen alsof jullie boven de wet staan. Wij als consumenten hebben ook rechten. Vergeet dat vooral niet eneco!
Ik hoop dat deze ellende eindelijk voorbij is, want dit is geen normale gang van doen.
@madanski bedankt voor het delen van jouw ondernomen actie. Ik heb de boetedeclaratie voor het gedeelte gas goedgekeurd en ervoor gezorgd dat ook dit deel wordt uitgekeerd. Binnen maximaal 10 werkdagen staat de resterende 50 euro op jouw rekening. Excuses dat dit langer duurde dan gewenst en bedankt voor jouw medewerking hierin.
Excuses en sorry heeft nog nooit iemand wat aan gehad. Spijtig dat jullie je klanten meteen met hogere kosten opzadelen in dergelijke situaties.
Reputatie 5
Badge +2
Ik snap je gevoel hierbij zeker. Jammer dat dit allemaal zo is verlopen.

Ter aanvulling; er komen geen extra kosten bij een eerste herinnering.

Reageer