Boete van vorige leverancier terug krijgen | Eneco Community
beantwoord

Boete van vorige leverancier terug krijgen



Toon eerste bericht

72 Reacties

Ik heb ook een declaratie gestuurd 7 april bevestiging gehad maar nog niks ontvsngen??
Ik probeer het declaratieformulier te openen, maar dat werkt niet. Kan hij ook naar mij opgestuurd worden?
Reputatie 4
Badge +4
@I.A. Valk,

Goed dat je de weg naar onze Community hebt gevonden! :)

Op 16-04 hebben we € 100,00 aan je uitgekeerd, dit ter vergoeding van de boete van je vorige leverancier. Heb je dit bedrag ontvangen?
Reputatie 4
Badge +4
@N. Ootjers,

Welkom hier!

We sturen het declaratieformulier per post aan je toe, dit heb je spoedig in huis. Zo kan je de boete van de vorige leverancier toch bij ons declareren. 🙂
Ik heb 27 - 04 wel 100 euro ontvangen maar dat was mijn welkomstgeschenk van eneco. Daar had ik ook voor gebeld.
Reputatie 4
Badge +4
@I.A. Valk,

Ik heb het foutieve bericht en het bericht dat daarbij hoorde verwijderd, zo blijft het overzichtelijk. 🙂 Het bedrag dat je op 27-04 van ons hebt ontvangen, is ter vergoeding van de boete van de vorige leverancier. Als je de nota's via Mijn Eneco opent, zie je dit ook staan bij de omschrijving. Volgens mijn gegevens heb je nog geen keuze gemaakt voor het welkomstcadeau. We hebben je een brief gestuurd met daarin een voucher- en een pincode, met deze codes kan je een cadeau kiezen. Heb je deze brief ontvangen?
Nee die heb ik niet ontvangen??
Reputatie 4
Badge +4
@I.A. Valk,

Dat is jammer! Ik stuur de codes nu via een privébericht aan je toe. Dan kan je de bestelling alsnog in orde maken.
Ik heb wel erover gebeld met de klantenservice in april en die zeiden dat het onderweg was. 2 x 50 euro. Dus toen ik 100 euro ontving dacht ik dat het dat was. Heb inderdaad niet op de factuur gekeken.
Misschien een domme vraag maar waar kan ik dat prive bericht zien? Of krijg ik het gewoon op mn mail?
Dclaratieformulier ingevuld, copy nota erbij.... Niks gehoord. Reactie via website, zou binnen 2 werkdagen een reactie krijgen, en ja hoor, weer niets gehoord. Nu voor de 3 keer contact gezocht voor info t.a.v. mijn ingediende declaratie, over 2 werkdagen moet ik weer wat horen. Ga het maar weer afwachten, maar ik vrees het ergste. Dit werkt zo toch niet?
Beste Erica of Eneco-collega,

Op 17 mei diende ik de declaratie voor de opzegvergoeding van mijn vorige energieleverancier in. Ik kreeg direct een bevestiging dat de declaratie in goede orde was ontvangen en dat ik binnen 8 weken het bedrag kon terugverwachten (totaal EUR 150,00).
We zijn nu 10 weken verder en ik heb nog niets ontvangen.
Wat gaat er mis?
Dank je wel vast voor je reactie.
Het zal best ooit goed komen, maar @jv.d.Hulst wacht nu al 10 weken.......
Reputatie 7
Badge +6
@J. van der Hulst,

Goed dat je ons op de hoogte stelt! Bale ndat je het bedrag nog niet hebt terug ontvangen.
Helaas zie ik dat er toch iets is mis gegaan, aangezien de eindnota en het declaratieformulier nergens te vinden zijn. Sorry voor het ongemak! Kun je via eneco.nl/declaratieformulier nogmaals de eindnota indienen? Dan zorg ik dat je het bedrag binnen 10 dagen op je rekening hebt staan.
Beste Eneco-medewerker,
Dank je wel voor je reactie.
Het declaratieformulier geeft een foutmelding. Ik moet het openen met Explorer of Chrome, want met de Safari browser doet hij het niet. Maar ik open hem al via Chrome... Aangezien ik hier met Windows 10 werk, heb ik ook nog Edge (geen Explorer meer). Maar ook die geeft de melding dat via de Safari browser de boel niet volledig wordt weergegeven.

Ik heb mijn computer nog even opnieuw opgestart (soms helpt dat net even, dat zie ik op mijn werk ook wel eens). Maar helaas...

Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik stel voor dat jullie nog eens heel hard gaan zoeken naar het door mij ingediende formulier.
En vervolgens stel ik voor dat jullie de website eens op orde gaan maken. Hoe vaak ik in die drie maanden dat ik nu bij Eneco zit al gezeur heb met die website (wind tegen, noemen ze het)... het begint mij een beetje te irriteren. Niet persoonlijk naar u als medewerker, maar vooral als kritiek op de technische / administratieve opvolging / organisatie. Iets voor een manager.

Ik kan het eventueel ook wel mailen.

Vast bedankt.
Uit diverse tests, die ik heb gedaan blijkt dat met de website niets aan de hand is. Bewijs daarvan staat op het forum.
Ik gebruikte toen ook Chrome.
De instellingen op de eigen computer, zoals cookies, pop-up enz zijn vaak de boosdoener.

Lukt het des ondanks niet dan zal een moderator wel een e-mailadres ter beschikking stellen om het declaratie formulier naar toe te mailen.
En bij gebrek aan het declaratie-formulier stuurt hij/zij het op verzoek ook toe.

Komt ongetwijfeld goed!
Beste mensen van Eneco. Zojuist heb ik via genoemde link het declaratieformulier alsnog weten in te dienen, voorzien van PDF van de boetenota. Vandaag deed de link het, i.t.t. vorige week. Ik heb gewoon vanuit Chrome gewerkt en niets aan mijn instellingen veranderd. Hoe het ook zij, ik ben er blij mee dat het formulier werkte.

Ik hoop op een spoedige afhandeling hiervan. Mocht er info missen, dan hoor ik het graag van jullie.
Hallo,
Ik heb van mijn vorige leverancier voor zowel energie als gas een overstapboete ontvangen. Ik heb daar 2 eindafrekeningen van gekregen. Via het declaratieformulier van eneco kon ik maar 1 bijlage toevoegen. Hoe declareer ik de andere boete?
Reputatie 7
Badge +6
Beste vd Burg,

Welkom op de community. Wanneer de boete's op twee verschillende nota's staan,dan is de enige manier om twee keer een boete te declareren via onze site. Ik snap dat dit niet de meest handige manier is. Ik ga dit intern aankaarten.

Groet,

Folkert
Beste Folkert,

Inmiddels gelukt om een tweede declaratie in te sturen. Gister lukte dit niet, toen kreeg ik de melding dat ik al een declaratie had ingediend. Blijkbaar kan er maar eentje per dag ingediend worden? Beetje omslachtig is het wel, maar als het goed is zijn nu beide declaraties bij Eneco.

Groet, P vd Burg
Hallo,

Ik heb ook nog steeds mijn opzegvergoeding van € 100,-- euro niet, ondanks het invullen van het declaratie formulier. Ik vind het erg treurig dat je schijnbaar via een forum geld moet terugkrijgen dat beloofd is. De verkoper aan de tafel was bij hoog en laag aan het beweren: "ja, Wij storten het terug helemaal geen probleem". Ik vraag me af als ik 100 euro afhoudt van mijn maandelijkse betaling of Eneco dan ook via een forum haar geld gaat halen? Het moet toch niet zo zijn dat Eneco dit wel mag en wij niet? Als je erg krap zit is die 100 euro een heleboel. Als ik had geweten dat dat alles zo een rompslomp zou zijn was ik liever bij Essent gebleven. Weliswaar was er ook rompslomp alleen mij geld kreeg ik WEL. Ik ga ervan uit dat ik alsnog die 100 euro krijg?
Hallo,

Ik heb ook nog steeds mijn opzegvergoeding van € 100,-- euro niet, ondanks het invullen van het declaratie formulier. Ik vind het erg treurig dat je schijnbaar via een forum geld moet terugkrijgen dat beloofd is. De verkoper aan de tafel was bij hoog en laag aan het beweren: "ja, Wij storten het terug helemaal geen probleem". Ik vraag me af als ik 100 euro afhoudt van mijn maandelijkse betaling of Eneco dan ook via een forum haar geld gaat halen? Het moet toch niet zo zijn dat Eneco dit wel mag en wij niet? Als je erg krap zit is die 100 euro een heleboel. Als ik had geweten dat dat alles zo een rompslomp zou zijn was ik liever bij Essent gebleven. Weliswaar was er ook rompslomp alleen mij geld kreeg ik WEL. Ik ga ervan uit dat ik alsnog die 100 euro krijg?


Hoi Leo,

Je hebt het helemaal niet over een bevestiging die je hoort te krijgen na indiening van je declaratie.
Heb je die soms niet gehad?
Is het wellicht verkeerd gegaan?
Kijk en dan is het prettig dat er een forum is, om daar opheldering over te vragen.
Ook is het slim om een datum te noemen wanneer je de declaratie hebt gedaan.
De afwerkperiode bij Eneco staat op maximaal 8 weken.
Reputatie 7
Badge +6
@Leon53

Welkom op de community, en bedankt voor je bericht. Zoals aangegeven op het declaratieformulier duurt het uiterlijk 8 weken voordat je dit bedrag terug ontvangt. Wij hebben het formulier overigens in goede orde ontvangen en je kunt het bedrag op korte termijn verwachten.

Groet,

Folkert
Hallo Brandje,

"We hebben uw declaratieformulier in goede orde ontvangen. Als de door u opgestuurde documenten compleet en in orde zijn, storten we binnen acht weken het gedeclareerde bedrag (tot maximaal € 125 euro per product en maximaal € 250 voor zowel gas als elektriciteit) op uw rekening.

Ontbreekt er toch nog informatie, dan informeren wij u hier zo snel mogelijk over"

Zeer zeker heb ik dit gekregen anders had ik niet gereageerd :-)

leon
Hallo Brandje,

"We hebben uw declaratieformulier in goede orde ontvangen. Als de door u opgestuurde documenten compleet en in orde zijn, storten we binnen acht weken het gedeclareerde bedrag (tot maximaal € 125 euro per product en maximaal € 250 voor zowel gas als elektriciteit) op uw rekening.

Ontbreekt er toch nog informatie, dan informeren wij u hier zo snel mogelijk over"

Zeer zeker heb ik dit gekregen anders had ik niet gereageerd :-)

leon


Hoi Leon,

Perfect, maar dan nog geef je de datum van indiening niet op!

Maar het is niet meer interessant, want gelukkig heeft moderator Folkert al gereageerd en is er dus feitelijk niets aan de hand, dit in tegenstelling wat ik allemaal las in je openingsbericht.

Nog even en je kan "genieten" van je €100 waar je recht op had!

Toch maar weer perfect geregeld hè zo via het forum?:P

Reageer