Boete van vorige leverancier terug krijgen | Eneco Community
beantwoord

Boete van vorige leverancier terug krijgen

Toon eerste bericht

72 Reacties

Beste Erica of Eneco-collega,

Op 17 mei diende ik de declaratie voor de opzegvergoeding van mijn vorige energieleverancier in. Ik kreeg direct een bevestiging dat de declaratie in goede orde was ontvangen en dat ik binnen 8 weken het bedrag kon terugverwachten (totaal EUR 150,00).
We zijn nu 10 weken verder en ik heb nog niets ontvangen.
Wat gaat er mis?
Dank je wel vast voor je reactie.
Reputatie 2
Badge
Beste Erica of Eneco-collega,

Op 17 mei diende ik de declaratie voor de opzegvergoeding van mijn vorige energieleverancier in. Ik kreeg direct een bevestiging dat de declaratie in goede orde was ontvangen en dat ik binnen 8 weken het bedrag kon terugverwachten (totaal EUR 150,00).
We zijn nu 10 weken verder en ik heb nog niets ontvangen.
Wat gaat er mis?
Dank je wel vast voor je reactie.

Bij mij was het binnen 3 weken geregeld dus komt goed
Het zal best ooit goed komen, maar @jv.d.Hulst wacht nu al 10 weken.......
Reputatie 7
Badge +6
@J. van der Hulst,

Goed dat je ons op de hoogte stelt! Bale ndat je het bedrag nog niet hebt terug ontvangen.
Helaas zie ik dat er toch iets is mis gegaan, aangezien de eindnota en het declaratieformulier nergens te vinden zijn. Sorry voor het ongemak! Kun je via eneco.nl/declaratieformulier nogmaals de eindnota indienen? Dan zorg ik dat je het bedrag binnen 10 dagen op je rekening hebt staan.
Beste Eneco-medewerker,
Dank je wel voor je reactie.
Het declaratieformulier geeft een foutmelding. Ik moet het openen met Explorer of Chrome, want met de Safari browser doet hij het niet. Maar ik open hem al via Chrome... Aangezien ik hier met Windows 10 werk, heb ik ook nog Edge (geen Explorer meer). Maar ook die geeft de melding dat via de Safari browser de boel niet volledig wordt weergegeven.

Ik heb mijn computer nog even opnieuw opgestart (soms helpt dat net even, dat zie ik op mijn werk ook wel eens). Maar helaas...

Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik stel voor dat jullie nog eens heel hard gaan zoeken naar het door mij ingediende formulier.
En vervolgens stel ik voor dat jullie de website eens op orde gaan maken. Hoe vaak ik in die drie maanden dat ik nu bij Eneco zit al gezeur heb met die website (wind tegen, noemen ze het)... het begint mij een beetje te irriteren. Niet persoonlijk naar u als medewerker, maar vooral als kritiek op de technische / administratieve opvolging / organisatie. Iets voor een manager.

Ik kan het eventueel ook wel mailen.

Vast bedankt.
Uit diverse tests, die ik heb gedaan blijkt dat met de website niets aan de hand is. Bewijs daarvan staat op het forum.
Ik gebruikte toen ook Chrome.
De instellingen op de eigen computer, zoals cookies, pop-up enz zijn vaak de boosdoener.

Lukt het des ondanks niet dan zal een moderator wel een e-mailadres ter beschikking stellen om het declaratie formulier naar toe te mailen.
En bij gebrek aan het declaratie-formulier stuurt hij/zij het op verzoek ook toe.

Komt ongetwijfeld goed!
Beste mensen van Eneco. Zojuist heb ik via genoemde link het declaratieformulier alsnog weten in te dienen, voorzien van PDF van de boetenota. Vandaag deed de link het, i.t.t. vorige week. Ik heb gewoon vanuit Chrome gewerkt en niets aan mijn instellingen veranderd. Hoe het ook zij, ik ben er blij mee dat het formulier werkte.

Ik hoop op een spoedige afhandeling hiervan. Mocht er info missen, dan hoor ik het graag van jullie.
Hallo,
Ik heb van mijn vorige leverancier voor zowel energie als gas een overstapboete ontvangen. Ik heb daar 2 eindafrekeningen van gekregen. Via het declaratieformulier van eneco kon ik maar 1 bijlage toevoegen. Hoe declareer ik de andere boete?
Reputatie 7
Badge +6
Beste vd Burg,

Welkom op de community. Wanneer de boete's op twee verschillende nota's staan,dan is de enige manier om twee keer een boete te declareren via onze site. Ik snap dat dit niet de meest handige manier is. Ik ga dit intern aankaarten.

Groet,

Folkert
Beste Folkert,

Inmiddels gelukt om een tweede declaratie in te sturen. Gister lukte dit niet, toen kreeg ik de melding dat ik al een declaratie had ingediend. Blijkbaar kan er maar eentje per dag ingediend worden? Beetje omslachtig is het wel, maar als het goed is zijn nu beide declaraties bij Eneco.

Groet, P vd Burg
Hallo,

Ik heb ook nog steeds mijn opzegvergoeding van € 100,-- euro niet, ondanks het invullen van het declaratie formulier. Ik vind het erg treurig dat je schijnbaar via een forum geld moet terugkrijgen dat beloofd is. De verkoper aan de tafel was bij hoog en laag aan het beweren: "ja, Wij storten het terug helemaal geen probleem". Ik vraag me af als ik 100 euro afhoudt van mijn maandelijkse betaling of Eneco dan ook via een forum haar geld gaat halen? Het moet toch niet zo zijn dat Eneco dit wel mag en wij niet? Als je erg krap zit is die 100 euro een heleboel. Als ik had geweten dat dat alles zo een rompslomp zou zijn was ik liever bij Essent gebleven. Weliswaar was er ook rompslomp alleen mij geld kreeg ik WEL. Ik ga ervan uit dat ik alsnog die 100 euro krijg?
Hallo,

Ik heb ook nog steeds mijn opzegvergoeding van € 100,-- euro niet, ondanks het invullen van het declaratie formulier. Ik vind het erg treurig dat je schijnbaar via een forum geld moet terugkrijgen dat beloofd is. De verkoper aan de tafel was bij hoog en laag aan het beweren: "ja, Wij storten het terug helemaal geen probleem". Ik vraag me af als ik 100 euro afhoudt van mijn maandelijkse betaling of Eneco dan ook via een forum haar geld gaat halen? Het moet toch niet zo zijn dat Eneco dit wel mag en wij niet? Als je erg krap zit is die 100 euro een heleboel. Als ik had geweten dat dat alles zo een rompslomp zou zijn was ik liever bij Essent gebleven. Weliswaar was er ook rompslomp alleen mij geld kreeg ik WEL. Ik ga ervan uit dat ik alsnog die 100 euro krijg?

Hoi Leo,

Je hebt het helemaal niet over een bevestiging die je hoort te krijgen na indiening van je declaratie.
Heb je die soms niet gehad?
Is het wellicht verkeerd gegaan?
Kijk en dan is het prettig dat er een forum is, om daar opheldering over te vragen.
Ook is het slim om een datum te noemen wanneer je de declaratie hebt gedaan.
De afwerkperiode bij Eneco staat op maximaal 8 weken.
Reputatie 7
Badge +6
@Leon53

Welkom op de community, en bedankt voor je bericht. Zoals aangegeven op het declaratieformulier duurt het uiterlijk 8 weken voordat je dit bedrag terug ontvangt. Wij hebben het formulier overigens in goede orde ontvangen en je kunt het bedrag op korte termijn verwachten.

Groet,

Folkert
Hallo Brandje,

"We hebben uw declaratieformulier in goede orde ontvangen. Als de door u opgestuurde documenten compleet en in orde zijn, storten we binnen acht weken het gedeclareerde bedrag (tot maximaal € 125 euro per product en maximaal € 250 voor zowel gas als elektriciteit) op uw rekening.

Ontbreekt er toch nog informatie, dan informeren wij u hier zo snel mogelijk over"

Zeer zeker heb ik dit gekregen anders had ik niet gereageerd :-)

leon
Hallo Brandje,

"We hebben uw declaratieformulier in goede orde ontvangen. Als de door u opgestuurde documenten compleet en in orde zijn, storten we binnen acht weken het gedeclareerde bedrag (tot maximaal € 125 euro per product en maximaal € 250 voor zowel gas als elektriciteit) op uw rekening.

Ontbreekt er toch nog informatie, dan informeren wij u hier zo snel mogelijk over"

Zeer zeker heb ik dit gekregen anders had ik niet gereageerd :-)

leon

Hoi Leon,

Perfect, maar dan nog geef je de datum van indiening niet op!

Maar het is niet meer interessant, want gelukkig heeft moderator Folkert al gereageerd en is er dus feitelijk niets aan de hand, dit in tegenstelling wat ik allemaal las in je openingsbericht.

Nog even en je kan "genieten" van je €100 waar je recht op had!

Toch maar weer perfect geregeld hè zo via het forum?:P
Hallo Brandje,
Ok; tot nu toe heb je gelijk ze liggen nog binnen termijn.
maar ik blijf sceptisch en ze hebben dan nog 1 week.
Eerst zien dan geloven he. :-)
Als ze op tijd zijn hebben ze mij aan hun kant.

leon
Hoi Leon,

Daarom als je de datum had genoemd, had ik je die info meteen kunnen geven.
Fijn dat je het nog even samen vat!

Straks kom je hier nog melden dat je helemaal niet meer terug wil naar Essent.......:P

Leuk even met je hier over van gedachten gewisseld te hebben.
Fijne dag!
Hallo,

Ook wij zijn al enige tijd geleden overgestapt maar nog nooit een vergoeding gezien.
Als wij alles hadden geweten waren we ook nooit over gestapt. De "verkoper" aan de deur had mooie praatjes en had zelf rechtstreeks 06 nummer waar we hem op konden bellen (niet meer te bereiken) 3 x naar de extra kosten gevraagd, deze waren er niet!Wel toen de rekening van oude leverancier kwam, ik had beter einde van het jaar over kunnen stappen, dit was voordeliger geweest!! Op contract nog laten zetten dat extra kosten voor rekening van Eneco zouden zijn maar die zijn niet thuis! Al met al zou ik niemand het advies geven over te stappen! Erg triest dat je op deze manier pas je geld terug kan krijgen!
Hallo,

Ook wij zijn al enige tijd geleden overgestapt maar nog nooit een vergoeding gezien.
Als wij alles hadden geweten waren we ook nooit over gestapt. De "verkoper" aan de deur had mooie praatjes en had zelf rechtstreeks 06 nummer waar we hem op konden bellen (niet meer te bereiken) 3 x naar de extra kosten gevraagd, deze waren er niet!Wel toen de rekening van oude leverancier kwam, ik had beter einde van het jaar over kunnen stappen, dit was voordeliger geweest!! Op contract nog laten zetten dat extra kosten voor rekening van Eneco zouden zijn maar die zijn niet thuis! Al met al zou ik niemand het advies geven over te stappen! Erg triest dat je op deze manier pas je geld terug kan krijgen!

Al met al een vreemd verhaal.
Zodra de overstap geregeld is heb je alleen met Eneco te maken.
Je vermeldt helemaal niet waarom Eneco niet "thuis" is........

Er zijn hier vele overstappers naar Eneco, die simpel weg, tot een bepaalde hoogte, de opzetboete van de vorige leverancier bij Eneco declareren.
Niets bijzonders.

Dus zomaar roepen niemand het advies te geven over te stappen is erg tendentieus!!!
Reputatie 7
Badge +6
@J.T. Luinge

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. We hebben de boetes in mei aan je gecrediteerd en verrekend met het eerste termijnbedrag dat we aan je in rekening hebben gebracht. Wanneer je nog vragen hebt hierover hoor ik het graag.

Groet,

Folkert
Ik ben nieuwsgierig of @J.T.Luinge z'n eerdere onjuiste reactie nog gaat herroepen......:@
Want ook daar is er met de opzegboetes niets aan de hand.
Soms is het gewoon een kwestie van je administratie nakijken/volgen.:P
Hallo,
tja Brandje zoals ik al zei, ik sta paf van Eneco. Ik heb op tijd mijn geld gekregen en ook met de maandelijkse betalingen loopt het tot nu toe perfect. betreffende de discussie van geld terugkrijgen denk ik dat het aan enige factoren ligt zoals : niet goed voorgelicht, administratie niet op orde, oude leverancier etc etc.
Eneco is in deze gevallen niets aan te wijten omdat zij gewoon doen wat hun opgedragen is.Natuurlijk zullen er fouten voorkomen maar dat heeft ieder bedrijf. 100% perfectie kun je niet nastreven voor alle klanten. Wel af en toe je best doen, en de klanten vergeven die soms kwaad zijn. Uiteindelijk komt het toch in orde.
In ieder geval van mij een 10.:D:cool::8

Leon
Hoi Leon,

Je krijgt van mij een duimpje!
Je hebt het inderdaad goed samengevat!
Uiteraard worden ook bij Eneco fouten gemaakt, bij wij niet:P, maar meteen ongefundeerd en niet nader toegelicht oproepen niet over te stappen, dat vind ik de verkeerde weg.

Bij echte fouten mag je uiteraard boos zijn, maar wel open staan voor verbetering.
Uit eindelijk worden de meeste problemen hier keurig opgelost!
Jij bent daar weer een keurig voorbeeld van.
Hallo,

Voor het eerst op deze community. Heb even een vraag, heb mijn boete van mijn vorige leverancier nog niet vergoed gekregen.
Dit zou toch maar 8 weken duren.
Terwijl de declaratie al op 31 mei is ontvangen door eneco. Graag ff een reactie.
Groeten
Reputatie 5
Badge +5
@Maudi

Welkom op ons forum!

Zonde dat we dit nog niet voor je hebben geregeld. Ik zie namelijk wel dat je alles netjes hebt ingediend. Mijn verontschuldiging.
Ik zorg ervoor dat je het totaal bedrag binnen 10 dagen op je rekening hebt staan.

Groet,

Erica

Reageer