Boete van vorige leverancier terug krijgen | Eneco Community
beantwoord

Boete van vorige leverancier terug krijgen


Vandaag kreeg ik na 1 jaar een brief dat Eneco mijn boete van vorig leverancier terug zou betalen. Echter ik zit nu 1 jaar bij Eneco en op de brief staat dat maximaal 6 maanden het terug kan ontvangen? Waarom deze brief dan? Iemand ervaring mee? Want ik heb bij vorige leverancier mijn jaar rekening / laatste rekening moeten betalen met die boete er bij omdat ik ben overgegaan naar Eneco..
icon

Beste antwoord door Rodney 11 april 2016, 14:19

Hallo @J. Vinke,

Welkom op het forum allereerst! Ik stuur je een privé bericht met verdere instructies. De titel van dit topic heb ik overigens iets aangepast naar 'Vergoeding boete vorige leverancier.'

Groet,

Rodney

Bekijk origineel

66 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo @J. Vinke,

Welkom op het forum allereerst! Ik stuur je een privé bericht met verdere instructies. De titel van dit topic heb ik overigens iets aangepast naar 'Vergoeding boete vorige leverancier.'

Groet,

Rodney
en als je de declaratie formulier hebt ingevuld en opgestuurd, duurt het nog 8 week dat je je geld krijgtterug gestort
Reputatie 7
Badge +6
@L. Kroon,

Klopt, maximaal kan het 8 weken duren voordat alles bij ons verwerkt en geregeld is. Maarrr.. uiteindelijk ontvang je het wel! 🙂
Dat zal, maar hier is niet over gesproken tijdens onze overstap, alles zou door Eneco geregeld worden, dus ook de vergoeding aan mijn vorige stroom en gas leverancier.
Als ik alles had geweten wat ik nu weet, was ik nooit over gestapt
Danielle. Bij mij zijn de 8 weken verstreken maar heb nog steeds niets ontvangen. Hoe zit dat!?

in de mail van jullie.
01 April-2016
Declaratie ontvangen
Uw declaratieformulier voor uw opzegboete is ontvangen.
Reputatie 7
Badge +6
@D. van der Linden,

De declaratie met de eindnota hebben we in goede orde ontvangen. Helaas is de verwerking wat vertraagd, vandaar dat ik er nu vaart achter heb gezet zodat je het bedrag binnen 10 dagen op je rekening kunt verwachten!
oke bedankt.
Jammer dat je de status niet kunt zien van deze terug gaaf. Tijdens het gesprek is het wel aan de orde geweest, binnen 5 werkdagen zou je het geld op de rekening hebben staan. Ik ben nieuwsgierig hoe lang dit nu gaat duren!
V.M.E.J. Smeets wrote:



Tijdens het gesprek is het wel aan de orde geweest, binnen 5 werkdagen zou je het geld op de rekening hebben staan. Ik ben nieuwsgierig hoe lang dit nu gaat duren!



Als het administratieve proces is afgerond uiteraard, want vanaf het moment van indiening declaratie schijnt Endco ongeveer 6 tot 8 weken nodig te hebben.
Deze termijn wordt altijd genoemd.
Reputatie 7
Badge +6
Beste V.M.E.J. Smeets,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Wij storten de boete binnen 6 tot 8 weken aan je terug. Als het goed is heb je dit ook bevestigd gekregen na het declareren van de boete.

Groet,

Folkert
Hallo,

Ik zou eigenlijk ook mijn boete willen declareren, maar ik ben de eindnota van mijn vorige leverancier kwijt en kan daar ook niet meer inloggen om de nota nogmaals te downloaden. Kan ik hierdoor nu fluiten naar mijn geld?
Veleta wrote:

Hallo,

Ik zou eigenlijk ook mijn boete willen declareren, maar ik ben de eindnota van mijn vorige leverancier kwijt en kan daar ook niet meer inloggen om de nota nogmaals te downloaden. Kan ik hierdoor nu fluiten naar mijn geld?



Nou dat lijkt me nogal simpel. Gewoon opbellen/schrijven naar de vorige energie leverancier en de nota alsnog opvragen.
Eneco wil uiteraard bewijs zien van een door jou betaalde boete.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Veleta,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Zoals Brandje aangeeft kun je deze opvragen bij je oude leverancier. Wanneer je nog vragen hebt zien we deze graag verschijnen op de community.

Groet,

Folkert
Ik heb ook een declaratie gestuurd 7 april bevestiging gehad maar nog niks ontvsngen??
Ik probeer het declaratieformulier te openen, maar dat werkt niet. Kan hij ook naar mij opgestuurd worden?
Reputatie 4
Badge +4
@I.A. Valk,

Goed dat je de weg naar onze Community hebt gevonden! :)

Op 16-04 hebben we € 100,00 aan je uitgekeerd, dit ter vergoeding van de boete van je vorige leverancier. Heb je dit bedrag ontvangen?
Reputatie 4
Badge +4
@N. Ootjers,

Welkom hier!

We sturen het declaratieformulier per post aan je toe, dit heb je spoedig in huis. Zo kan je de boete van de vorige leverancier toch bij ons declareren. 🙂
Ik heb 27 - 04 wel 100 euro ontvangen maar dat was mijn welkomstgeschenk van eneco. Daar had ik ook voor gebeld.
Reputatie 4
Badge +4
@I.A. Valk,

Ik heb het foutieve bericht en het bericht dat daarbij hoorde verwijderd, zo blijft het overzichtelijk. 🙂 Het bedrag dat je op 27-04 van ons hebt ontvangen, is ter vergoeding van de boete van de vorige leverancier. Als je de nota's via Mijn Eneco opent, zie je dit ook staan bij de omschrijving. Volgens mijn gegevens heb je nog geen keuze gemaakt voor het welkomstcadeau. We hebben je een brief gestuurd met daarin een voucher- en een pincode, met deze codes kan je een cadeau kiezen. Heb je deze brief ontvangen?
Nee die heb ik niet ontvangen??
Reputatie 4
Badge +4
@I.A. Valk,

Dat is jammer! Ik stuur de codes nu via een privébericht aan je toe. Dan kan je de bestelling alsnog in orde maken.
Ik heb wel erover gebeld met de klantenservice in april en die zeiden dat het onderweg was. 2 x 50 euro. Dus toen ik 100 euro ontving dacht ik dat het dat was. Heb inderdaad niet op de factuur gekeken.
Misschien een domme vraag maar waar kan ik dat prive bericht zien? Of krijg ik het gewoon op mn mail?
Dclaratieformulier ingevuld, copy nota erbij.... Niks gehoord. Reactie via website, zou binnen 2 werkdagen een reactie krijgen, en ja hoor, weer niets gehoord. Nu voor de 3 keer contact gezocht voor info t.a.v. mijn ingediende declaratie, over 2 werkdagen moet ik weer wat horen. Ga het maar weer afwachten, maar ik vrees het ergste. Dit werkt zo toch niet?
Reputatie 5
Badge +4
@Michael van de B

Zonde dat je nog geen duidelijkheid hebt over de beloofde boetevergoeding. Mijn verontschuldiging!

Ik heb jouw ingestuurde papieren, ten behoeven van de vergoeding, een laatste zetje gegeven. Dat betekent dat we overgaan tot uitbetaling.
Dit proces duurt maximaal 10 werkdagen.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen