bijzondere jaarnota en klahtafhandeling....... | Eneco Community

bijzondere jaarnota en klahtafhandeling.......

• 9 november 2013
  • 16 reacties
  • 720 Bekeken

Jaarnota gehad met tarieven die niet lijken noch aanluiten op het afgesloten contract. Je zou toch verwachten dat Eneco transparant is in facturering.
Klacht ingediend. Bevestiging in mail niet gehad maar wel op webpagina een klachtnummer en belofte binnen 5 werkdagen reactie te krijgen.
Inmiddels 10 werkdagen verder: geen enkele reactie gehad; bevestigingsmail ook niet gezien (en nee, zat niet in spambox).
Begin van de avond nieuwe klacht ingediend nl over de klachtafhandeling en weer geen bevestigingsmail, wel webpagina met klacht-nummer en belofte afhandeling binnen 5 werkdagen.

Hebben anderen ook deze ervaring?
Tips (en nee, ik ga niet een half uur in telefonische wachtrij en wens ook niet tijdens het werk gebeld te worden door Eneco)?

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Jaarnota gehad met tarieven die niet lijken noch aanluiten op het afgesloten contract. Je zou toch verwachten dat Eneco transparant is in facturering.
Klacht ingediend. Bevestiging in mail niet gehad maar wel op webpagina een klachtnummer en belofte binnen 5 werkdagen reactie te krijgen.
Inmiddels 10 werkdagen verder: geen enkele reactie gehad; bevestigingsmail ook niet gezien (en nee, zat niet in spambox).
Begin van de avond nieuwe klacht ingediend nl over de klachtafhandeling en weer geen bevestigingsmail, wel webpagina met klacht-nummer en belofte afhandeling binnen 5 werkdagen.

Tips (en nee, ik ga niet een half uur in telefonische wachtrij en wens ook niet tijdens het werk gebeld te worden door Eneco)?

beste @ mobilio,
mocht a.s. maandag een moderator niet gereageerd hebben op je klacht hier.
dan , via een p.b. op dit forum aan een moderator je klacht vermelden .
mvg,
jan
Jaarnota gehad met tarieven die niet lijken noch aanluiten op het afgesloten contract. Je zou toch verwachten dat Eneco transparant is in facturering. Klacht ingediend. Bevestiging in mail niet gehad maar wel op webpagina een klachtnummer en belofte binnen 5 werkdagen reactie te krijgen. Inmiddels 10 werkdagen verder: geen enkele reactie gehad; bevestigingsmail ook niet gezien (en nee, zat niet in spambox). Begin van de avond nieuwe klacht ingediend nl over de klachtafhandeling en weer geen bevestigingsmail, wel webpagina met klacht-nummer en belofte afhandeling binnen 5 werkdagen. Hebben anderen ook deze ervaring? Tips (en nee, ik ga niet een half uur in telefonische wachtrij en wens ook niet tijdens het werk gebeld te worden door Eneco)?

ja ik..wacht nu 2 weken op telefoontje. Heb wel meer te melden, helaas. Dit jaar overgestapt naar Eneco. Spijt van.
Helemaal deze ochtend als ik op nieuwssite nu.nl bij bericht over 10.000 doden tyfoon Haiyan een advertentie van een vrolijk lachende vrouw zie..windkrachtkorting.
Onsmakelijk, ongepast. Windkrachtkorting? Waar blijft mijn 100,- beloofde korting?
Waar blijft mijn correcte jaarnota en correct maandbedrag?
Groet van geen tevreden klant
Reputatie 5
Badge +3
Hallo mobilio,

Welkom op ons forum!
Ik zie dat er iets misgegaan is bij de verwerking van je e-mail. Excuses daarvoor. Ik ga je e-mail zo bekijken en dan ontvang je van mij spoedig een reactie.
Reputatie 7
Badge +7
Hallo mobilio,

Welkom op ons forum!
Ik zie dat er iets misgegaan is bij de verwerking van je e-mail. Excuses daarvoor. Ik ga je e-mail zo bekijken en dan ontvang je van mij spoedig een reactie.

Kelly kijk je ook ff voor @ HenkJ
maar ik ga er vanuit dat je dat ook al hebt meegenomen:)
mvg,
jan
Mijn eindafrekening van gas, was volgens mij veel te hoog. Ik heb 2 keer een mail gestuurd en ik kreeg uitleg.
Maar nu is er 2 keer geld van m'n rekening gehaald (heb ik laten terugstorten).
Nu, na onderzoek, kom ik op ongeveer 300m3 ,  te veel betaald gas en heb nogmaals de standen doorgegeven van vandaag.
Nu ga ik naar Oxio voor een veel lager tarief, zonder kado's.
Oxio is een dochteronderfneming van Eneco.
Ik wacht nu maar af en hoop niet op incasso-kosten.
Met vriendelijke groet van Rochelle. :(
Reputatie 5
Badge +3
Hallo HenkJ,

Ik heet je graag welkom op ons forum. Jammer om te zien dat niet tevreden bent over Eneco en dat je spijt hebt van je overstap naar Eneco.

Wat betreft de reclame over windkrachtkorting onder een nieuwsbericht over de tyfoon Haiyan, heb je natuurlijk gelijk. We ontvangen hier meerdere berichten over en zijn nu aan het uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en komen dan met een reactie. In ieder geval onze verontschuldigingen voor de irritaties die het opgeroepen heeft.

Je hebt van ons recent een jaarnota ontvangen voor gas. Daarop is de korting voor gas (50,-) verwerkt. De korting voor elektriciteit (ook 50,-) ontvang je op de jaarnota voor elektriciteit. Die maken we omstreeks 26 maart 2014.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@JNoordenbos,

Welkom op ons forum!
Voor ik inhoudelijk op je vraag inga, even 2 huishoudelijke mededelingen; in het vervolg liever niet de volledige tekst dikgedrukt maken, dit leest onprettig. Verder heb ik ook je gebruikersnaam aangepast, omdat dit nu je e-mailadres was. Met het oog op de privacy is dat niet verstandig. Ben je het eens met de naam die ik heb gekozen? Zo niet, dan hoor ik het wel!

Hebben wij de jaarnota gebaseerd op verkeerde meterstanden? We gebruiken namelijk wel werkelijke meterstanden. Als de standen niet juist zijn, dan ontvangen we inderdaad graag de juiste alsnog. Heb je die naar ons gemaild?
Reputatie 5
Badge +3

@mobilio
Sinds 1 januari 2013 maak je gebruik van de Garantieprijs premium Ecostroom en gas herfst tot 1 januari 2016. Voorafgaand aan dit contract was dat een ander 3 jarig contract, ook met vaste tarieven. Op de jaarnota van 30 oktober 2013 zie je de tarieven van beide contracten staan, omdat de verbruiksperiode loopt van 26 september 2013 tot 4 oktober 2013.

De tarieven van het huidige contract hebben we per post naar je toegestuurd. De tarieven die je op de jaarnota ziet, zijn inclusief 21% btw. Als voorbeeld; voor het elektriciteit normaaltarief heb je het tarief 0,06264 afgesproken. Dat is exclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie.

Op de jaarnota zie je het tarief 0,07580 staan. Dat is 0,06264 plus 21% btw.

De tarieven op Mijn Eneco zijn inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie en exclusief transportkosten, zoals daar ook staat vermeld.

Is het zo duidelijk voor je?

Verder vroeg je ons naar aantrekkelijke tarieven. Je hebt met ons al een contract afgesproken met zeer aantrekkelijke tarieven. Heb je een aanbod ontvangen en twijfel je of je dan nog goed zit bij ons, neem dan contact met ons op via 0800-5503550.

Groet, Kelly
Hallo HenkJ, Ik heet je graag welkom op ons forum. Jammer om te zien dat niet tevreden bent over Eneco en dat je spijt hebt van je overstap naar Eneco. Wat betreft de reclame over windkrachtkorting onder een nieuwsbericht over de tyfoon Haiyan, heb je natuurlijk gelijk. We ontvangen hier meerdere berichten over en zijn nu aan het uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en komen dan met een reactie. In ieder geval onze verontschuldigingen voor de irritaties die het opgeroepen heeft. Je hebt van ons recent een jaarnota ontvangen voor gas. Daarop is de korting voor gas (50,-) verwerkt. De korting voor elektriciteit (ook 50,-) ontvang je op de jaarnota voor elektriciteit. Die maken we omstreeks 26 maart 2014. Weet je zo voldoende? Groet, Kelly

Korting: is niet zo als beloofd door vertegenwoordiger aan huis en medewerker telefoon.
100,- zou bij eerste jaarafrekening `in rekening gebracht worden`.
Vreemd ook: je stuurt toch ook geen halve TOON of een halve set ledlampen naar je klanten??
Gewoon 100,- cash op rekening klant storten..dat is een kado.
En dan nog de opsplitsing: gasrekening in oktober, elec.afrekening in maart 2014 pas ..vervolgens weer gas in oktober 2014. Heb verzocht om 1 afrekening maart 2014 voor gas en electra via telefoon...maar hopen of dat goed gaat. Bij vorige leverancier 3 jaar geen contact hoeven opnemen, bij Eneco extra kosten door wachtijden telefoon en de telefoonkosten, ergernis en tijdverspilling. Overweeg een nota te sturen, zonder korting..
Hoi Henk,

Wat er fout is gegaan met de belofte gaat Kelly toch voor je uitzoeken?
Ik had ook gescheiden jaarnota's voor gas en stroom; ook hier via de site het geregeld.
Alles werd perfect geregeld.
Als je namelijk één gezamenlijke nota hebt dan heb je veel beter overzicht.
Dus rond maart 2014 in de gaten houden of je de standen moet doorgeven, maar misschien heb jij slimme meters en dan hoeft dat ook nie meer.
Reputatie 5
Badge +3
@Henk en @Brandje,
Er is 100 euro korting toegezegd op de jaarnota. Dat is 50 euro voor het contract voor gas en 50 euro voor het contract voor elektriciteit. Normaliter worden beide producten tegelijk afgerekend en ontvang je dus direct 100 euro op de jaarnota. Omdat de facturatie vanwege 2 netbeheerders op aparte momenten plaatsvindt, is de korting als het ware gesplitst. Dat is wel vervelend, maar uiteindelijk verrekenen we toch daadwerkelijk 100 euro met de verbruikskosten.

Voor alle duidelijkheid; ik ben dus verder niets aan het uitzoeken over een gedane belofte, want de afspraak rondom de 100 euro komen wij alsnog na.

Als er verder nog onduidelijkheden zijn Henk, laat het dan gerust weten.

Groet, Kelly
@Henk en @Brandje, Er is 100 euro korting toegezegd op de jaarnota. Dat is 50 euro voor het contract voor gas en 50 euro voor het contract voor elektriciteit. Normaliter worden beide producten tegelijk afgerekend en ontvang je dus direct 100 euro op de jaarnota. Omdat de facturatie vanwege 2 netbeheerders op aparte momenten plaatsvindt, is de korting als het ware gesplitst. Dat is wel vervelend, maar uiteindelijk verrekenen we toch daadwerkelijk 100 euro met de verbruikskosten. Voor alle duidelijkheid; ik ben dus verder niets aan het uitzoeken over een gedane belofte, want de afspraak rondom de 100 euro komen wij alsnog na. Als er verder nog onduidelijkheden zijn Henk, laat het dan gerust weten. Groet, Kelly

Normaliter: waarom nu dan afwijkend?
Van die twee netwerkbeheerders had ik geen last bij vorige leverancier en waarom is dit nu niet duidelijk gecommuniceerd, door zowel consulent aan huis als telfoonmedewerkster? Duidelijke communicatie voorkomt misverstanden. In dit geval had het wel beter gekund, en was dit zo geweest, had dit mij ergernis en moeite bespaard.
Maar goed, in ieder geval gaat communicatie goed via dit forum..dat dan wel weer (wat een omweg)
Reputatie 5
Badge +3
Beste HenkJ,

In de meeste situaties waarbij een klant te maken heeft met 1 netbeheerder, ontvangt hij/zij dus een afrekening van beide producten op het zelfde moment. Dan worden automatisch ook beide kortingen verrekend. Nu is dat gesplitst, omdat de afrekenmomenten verschillend zijn. Hier heeft de verkoopmedewerker vermoedelijk niet bij stil gestaan. Feit blijft wel dat de beloofde korting hoe dan ook wordt uitgekeerd, alleen in 2 delen. Het was inderdaad handiger geweest als we je dit vooraf hadden verteld. Excuses dat dat niet gebeurd is. Ik hoop dat de situatie nu wel helder voor je is.

Groet, Kelly
Bij mij lijkt de afrekening ook niet goed gegaan te zijn. 
Ik heb een contract afgesloten voor enkeltarief maar iedere keer opnieuw wordt er dubbel tarief gerekend. Nu maakt het niet zoveel uit in wat ik uiteindelijk moet afrekenen maar het gaat om dat gemaakte afspraken niet worden nagekomen. De tarieven lijken ook niet overeen te komen maar met de reactie van Kelly dat de BTW er bij opgeteld is zou dit kunnen kloppen. Blijft sowieso super onoverzichtelijk omdat de tarieven inclusief alle bijkomende kosten nergens worden genoemd. 

Heb 2 weken geleden contact gehad met de klantenservice en nog gemaild maar geen reacties gehad. Vrijdag nog gebeld en zou ik nog teruggebeld worden door een andere afdeling, is ook niet gebeurd. Gaat over bovenstaande maar ook over de premie van 150 of 250 euro van mijn eerste contract die ik nooit gekregen heb. 

Heb weinig zin om voor de zoveelste te gaan bellen, duurt meestal super lang dus wacht nog maar even af of jij moet iets kunnen regelen Kelly?
Reputatie 5
Badge +3
Beste SplendiToon,

Je hebt bij ons inderdaad een contract voor enkeltarief en dat brengen we dan ook bij je in rekening. Wel is het zo dat je nog steeds twee werkende telwerken hebt op de elektriciteitsmeter waarvan we de standen allebei ontvangen en verwerken. Je ziet dus bij de meterstanden nog wel het verbruik op het normaal- en op het laagtarief. Verder op de nota zie je (onder het eerste kopje) dat we het verbruik in rekening brengen tegen het enkeltarief.

Op de meest recente jaarnota brengen we het elektriciteitsverbruik in rekening tussen 3 januari 2012 en 16 oktober 2013. Gedurende deze periode heb je 2 verschillende overeenkomsten voor elektriciteit gehad, namelijk Ecostroom variabel van 3 januari 2012 tot 1 april 2013 en vanaf 1 april 2013 tot heden maak je gebruik van de Garantieprijstarieven van Winter 2013 tot 1 april 2016.

De tarieven op de jaarnota, zijn inclusief 21 % btw.

Verder geef je aan dat je de premium van het vorige contract nog steeds niet hebt ontvangen. Hiermee bedoel je het internetvoordeel contract waar je tot 3 januari 2013 gebruik van hebt gemaakt. Hierover heb je al contact met ons gehad. We verrekenen de korting van 220 euro alsnog zo snel mogelijk. Naar verwachting ontvang je die binnen 3 weken van ons. Onze excuses dat je hier langer op hebt moeten wachten!

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Bedankt voor je reactie. De dag na mijn reactie heb ik inderdaad een reactie gekregen op al mijn vragen waaronder het omzetten van de nota naar elkel tarief. Ik vind het heel onduidelijk dat de genoemde tarieven inclusief btw op het contract niet terug te vinden zijn. Daardoor is het lastig te controleren wat nu het 'totaal' tarief is inclusief alle bijkomende kosten waarmee gerekend wordt. 

Bedankt in in ieder geval voor je reactie. Het is helemaal duidelijk nu. 

Groeten,
Harmen

Reageer