Bijbetaling op de jaarnota niet duidelijk | Eneco Community

Bijbetaling op de jaarnota niet duidelijk

• 12 augustus 2012
  • 11 reacties
  • 1596 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Ikheb een vraag over de jaarnota, deze was super hoog en schrikbarend, we moeten heel veel bijbetalen, en dit is echt heel erg raar.

Wij hebben begin vorig jaar nieuw dubbel glas genomen, dak extra geisoleerd en kijken heel erg uit met  het verbruik, proberen zoveel mogelijk alles te minderen, daarom kwam het heel rauw op ons dak dat we zoveel meer moeten bijbetalen, ook is ons maandtarief verhoogd.

Wij wonen al 21 jaar in dit huis, vroeger stond de nota op het bedrijf maar vorig jaar op onze eigen naam(bedrijf failliet) wij hebben toen zelfs het tarief iets verhoogd en zijn niet meer gaan verbruiken, zie de aanpassingen etc.

Daarom zouden wij graag uitleg willen hebben over de hoge jaarnota en waarom ons maandtarief zoveel verhoogd is, we betalen al een schrikbarend hoog bedrag elke maand.

Kan het zijn dat de meter niet goed is of iets anders verkeerd gegaan kan zijn in jullie berekeningen.
Wij hebben ter contole ons verbruik elke maand bijgehouden, dus dit zouden we altijd kunnen overleggen aan u/jullie.

De berekeningen die op de jaarnota vermeld staan snappen wij ook niet goed, wij hebben 8 maanden 290 euro betaald en komen op een heel ander totaalbedrag uit dan jullie vermelden ook het termijnbedrag wat vermeld staat klopt niet.

Graag zou ik door iemand terug gebeld willen worden zodat we alles stap voor stap door kunnen nemen.

Vriendelijke groet,

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo astrid,
Welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst en er een nieuw topic van gemaakt omdat je bericht niet aansloot bij het topic over een verkeerde aansluitcapaciteit op de jaarnota.

Ik heb de jaarnota bekeken en kan me voorstellen dat de bijbetaling vragen oproept. Op de jaarnota brengen we alleen gas in rekening en verrekenen we daarom ook alleen de termijnbedragen voor gas. Voor elektriciteit ontvang je de jaarnota eind oktober 2012 van ons. Dan verrekenen we de resterende termijnbedragen. Ik neem vanmiddag telefonisch contact met je op om de jaarnota inhoudelijk te bespreken.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Hallo astrid,

Ik heb net telefonisch contact met je opgenomen over de jaarnota. We hebben geconstateerd dat het termijnbedrag niet toereikend is geweest. Ik ben blij dat de totstandkoming van de bijbetaling nu duidelijk is voor je.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden!

Groet, Kelly
Hallo astrid, Ik heb net telefonisch contact met je opgenomen over de jaarnota. We hebben geconstateerd dat het termijnbedrag niet toereikend is geweest. Ik ben blij dat de totstandkoming van de bijbetaling nu duidelijk is voor je. Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden! Groet, Kelly

super bedankt voor de zeer snelle reactie, alles is duidelijk ja.
Zeer fijn op deze manier en zeer snelle telefonisch contact. groeten, astrid
Beste Kelly,

Omdat wij dus best een flink bedrag moeten betalen, is het misschien verstandiger om een dubbeltarief te nemen(dag en avond stroom?)
Reputatie 5
Badge +3
Hallo astrid,

Je kunt inderdaad kiezen voor dubbeltarief. Wanneer dit voordeliger is voor je lees je in dit topic over dubbel- of enkeltarief.

Op dit moment is maar 1 telwerk van de elektriciteitsmeter actief. Als je dus kiest voor dubbeltarief, moet het tweede telwerk door de netbeheerder worden geactiveerd. Meer informatie daarover vindt je op de website van de netbeheerder Liander.

Weet je zo genoeg?

Groet, Kelly
Heel erg bedankt voor de snelle reactie,hier kan ik zeker iets mee.

Groeten, astrid
Reputatie 3
Badge
Toon kan je helpen besparen maar een slimme meter kan je zonder teveel kosten ook gaan helpen in het inzicht in je verbruik. In de toekomst kan je ook mogelijk zelf maandelijks de standen doorgeven en zo bekijken of je nog goed zit.
Toon kan je helpen besparen maar een slimme meter kan je zonder teveel kosten ook gaan helpen in het inzicht in je verbruik. In de toekomst kan je ook mogelijk zelf maandelijks de standen doorgeven en zo bekijken of je nog goed zit.

ik heb de test gedaan die je van te voren kunt doen met TOON en deze is niet geschikt voor bij ons, wij hebben een groot huis met meerdere verdiepingen.
wel houden we maandelijks zelf de standen bij zodat we goed alles kunnen nachecken.

Wij hebben sinds 1 jaar het contract op eigen naam en van te voren zijn er verkeerde bedragen doorgegeven vandaar de hoge bijbetaling.
Reputatie 3
Badge
Vervelend maar gelukkig opgelost. Ik had het gelezen over maandtarief wat te laag was ingeschat maar vatte berich ook op dat je veel verbruikte
Vervelend maar gelukkig opgelost. Ik had het gelezen over maandtarief wat te laag was ingeschat maar vatte berich ook op dat je veel verbruikte

het verbruik is veel ja maar wij wonen vrijstaand en groot hoog huis, wel letten we heel goed op, en extra dikke ramen, dak aangepast maar helaas toch nog een zeer hoog maandbedrag
Reputatie 3
Badge
Toch vervelend stroomjaar voor jullie. haha betalen is nooit leuk. Ontvangen wel.

Reageer