Betalingsregeling voor openstaande nota's | Eneco Community
beantwoord

Betalingsregeling voor openstaande nota's

  • 5 augustus 2019
  • 25 reacties
  • 893 Bekeken

Goedemiddag,

Ik zou graag een betalingsregeling willen treffen voor mijn openstaande nota's. Doordat ik door medische redenen minder ben gaan werken heb ik helaas een achterstand gekregen die ik moeilijk nu in een keer kan voldoen. Het zou mij enorm helpen dit met een nette regeling op te lossen en dat zo m'n maandelijkse afschrijving weer normaal maandelijks zonder zorgen afgeschreven kunnen worden. Op Mijn Eneco kan ik de optie niet vinden.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 6 augustus 2019, 15:10

@Mike Coenen

Helemaal goed, ik heb het bedrag verdeeld over 6 termijnen. Binnen 24 uur ontvang je van ons een bevestiging per e-mail waarin je ook alle betaaldata terugleest. Een extra bedrag aflossen kan altijd, dit wordt met het laatste termijn verrekend.

Succes en beterschap de komende tijd!

Groet, Denise
Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @Mike Coenen,

Welkom op de Community en fijn dat je contact met ons opneemt hierover.

Het klopt dat je deze optie niet in Mijn Eneco vindt. Het is daar alleen mogelijk een betalingsregeling te treffen over een jaar- of eindnota. Desalniettemin help ik je via deze weg graag verder gezien de situatie. Op het moment staat er een bedrag van in totaal €452 open. In hoeveel termijnen kan je dit betalen?

Groet, Denise
Hoi Denise,

Dank je wel voor je reactie. Het liefst in 6 termijnen indien dit mogelijk is. Dat is het veiligste voor mij. het zou fijn zijn als dit mogelijk is. heb er een beetje slapeloze nachten van...
Indien ik eerder kan afbetalen zal ik dat natuurlijk ook zeker doen.
Reputatie 7
Badge +5
@Mike Coenen

Helemaal goed, ik heb het bedrag verdeeld over 6 termijnen. Binnen 24 uur ontvang je van ons een bevestiging per e-mail waarin je ook alle betaaldata terugleest. Een extra bedrag aflossen kan altijd, dit wordt met het laatste termijn verrekend.

Succes en beterschap de komende tijd!

Groet, Denise
Dank je Denise 🙂
Ggoedemiddag
Ik heb een regeling getroffen om in 9 delen te betalen .
De 1e termijn is gelukt van andere betaalreking 2e termijn is ook gelukt in augustus. Nu ik op vakantie ben kreeg ik vanuit de persoon die mijn huisbewaard een brief van dat ik openstaande nota in een keer moet betalen terwijl er op mijn beide betaalrekening voldoende saldo staat en ik heb navraag gedaan bij de bank. Nou snap ik niet waarom ik binnen enkele dagen moet betalen terwijl 1en 2 termijnen wel afgeschreven zijn?
Ik wil graag eten waar de fout ligt heb al ing bank gecontracteerd?


Met vriendelijke groet,
WWarda
Reputatie 7
Badge +5
@Warda

Goed dat je hierover contact met ons opneemt.

Het tweede termijn van jouw betalingsregeling hebben wij op 26 juli van je rekening afgeschreven. Dit bedrag is vervolgens gestorneerd op 1 augustus, waarna het alsnog is overgemaakt de volgende dag. Het termijn had oorspronkelijk voor 30 juli betaald moeten zijn. Aangezien wij het bedrag op 2 augustus hebben ontvangen, is de regeling daarmee te komen vervallen.

Gelukkig is het mogelijk de betalingsregeling opnieuw te treffen. Ik wil je wel waarschuwen, aangezien we niet opnieuw de uitzondering kunnen maken mocht een termijn opnieuw te laat betaald worden. Ben jij je hiervan bewust?

Groet, Denise
Hallo,

graag zou ik door omstandigheden ook graag een regeling willen treffen voor openstaande nota’s. Kan ik deze hier afspreken?

Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +5
@Lbv

Dat kan zeker, welkom op de Eneco Community!

Op het moment staat er een bedrag open van €603. In hoeveel termijnen kan jij dit betalen?

Groet, Denise
10? Als ik sneller wil aflossen kan dit dan? En hoe verloopt de betalingsregeling dan?
Reputatie 7
Badge +5
@Lbv

Afgesproken, de betalingsregeling is verwerkt! Je ontvangt binnen 24 uur een e-mail met daarin de exacte termijnen, wanneer deze afgeschreven worden en wanneer de vervaldatum is. Extra aflossen mag altijd, dit wordt verrekend met het laatste termijn van de regeling.

Groet, Denise
Hoe kan ik dit oplossen ben in het buitenland tot 9 september en factuur moet voor 6 september betaald worden. Heb al geprobeerd dat iemand het voor mij regelt maar tevergeefs kon niet
Reputatie 5
Badge +5
@Warda goed dat je de hulpvraag stelt. Ik denk graag met je mee! Wel heb ik wat meer informatie van je nodig over de inhoud van jouw vraag. Ik zie namelijk dat er al een betalingsregeling liep welke is stopgezet wegens niet nakomen van de betaalverplichting. Helaas is dit in de afgelopen 2 maanden 5 keer voorgevallen. Kun je mij aangeven (mag ook middels een privébericht) hoe deze situatie is ontstaan en wat je hierin nog van ons verlangt?

Automatisch incasso kan uitkomst bieden in jouw situatie. Dan weet je zeker dat de betalingen op tijd binnen zijn bij ons, ook wanneer je zelf in het buitenland verblijft.
Goedendag ik heb een vraag wil graag een betalingsregeling treffen aangezien ik 4 mnd zonder werk heb gezeten en niks heb kunnen betalen en geen betalingregeling meer afgesproken kan worden kunnen jullie nog wat voor me doen ???
Reputatie 7
Badge +5
@Noep

Welkom op de Eneco Community!

Kan jij je profiel aanvullen met je klantnummer? Zo kunnen wij voor je nagaan of het mogelijk is een betalingsregeling te treffen.

Groet, Denise
Goedenavond DeniseMR

ik heb zojuist mijn sgegevens aangevuld
Alsqpeb je nog meer informatie nodig heb dan hoor ik het wel
Gr nope
Reputatie 7
Badge +5
@Noep

Bedankt! Je bevindt je momenteel in een incassotraject. Dat betekent dat het via de Community niet meer mogelijk is om een betalingsregeling te treffen. Voor verdere informatie kan je vanaf maandag telefonisch contact met ons opnemen op 010-8921599 (gebruikelijke belkosten).

Succes!

Groet, Denise
Hoi denise kan je ook vertellen hoe dat verder in zijn werking gaat en wordt ik dan afgesloten of hoe gaat dat verder
Gr jeroen
Reputatie 7
Badge +5
@Noep

Daarvoor zijn we maandag weer telefonisch te bereiken op 010-8921599 (gebruikelijke belkosten).

Groet, Denise
@Lbv

Afgesproken, de betalingsregeling is verwerkt! Je ontvangt binnen 24 uur een e-mail met daarin de exacte termijnen, wanneer deze afgeschreven worden en wanneer de vervaldatum is. Extra aflossen mag altijd, dit wordt verrekend met het laatste termijn van de regeling.

Groet, Denise



Beste Denise/Eneco,

de betalingsregeling is ingegaan, maar nou heeft mijn bank het maandtermijn geblokkeerd omdat hij dacht dat er 2 x hetzelfde bedrag afgeboekt werd. Onze bank stopt dit dan zonder onze toestemming. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik hoop dat de regeling weer kan gaan lopen en dat dit volgende maand uiteraard goed gaat.

excuses voor het ongemak.

vr groet lb
Reputatie 5
Badge +5
@Lbv goed dat je dit aangeeft. Wat onhandig dat jouw bank dit zomaar blokkeert. Wel heel veilig natuurlijk! Ik heb de regeling opnieuw ingezet onder dezelfde voorwaarden en met hetzelfde aantal (resterende) termijnen. De termijn van september heb ik hier niet in meegenomen en dat maakt dat er nog 9 termijnen voldaan moeten worden. De eerste herinnering voor de maand september is verstuurd. Ik adviseer je dan ook deze spoedig over te maken.

De eerste termijn van de hervatte regeling wordt 24 oktober afgeschreven. Uiteraard volgt de bevestiging nog.

Nou heeft hij de regeling ook teruggeboekt. Excuus excuus. Kan dit nogmaals worden gestart? 
vriendelijke groet @Erica 

Reputatie 6
Badge +2

Beste @Lbv ,

 

Dit wordt de derde keer dat een regeling opnieuw opgevoerd is. Mijn collega was al coulant in haar aanbod.
Ik snap de situatie en ga daarom akkoord met een nieuwe poging. Van die regeling krijg je een bevestiging van mij per mail toegestuurd.

 

Dit is wel de laatste regeling die we uit coulance kunnen bieden.

Lukt het niet middels een incasso dan is het jouw verantwoordelijkheid het geld op tijd over te maken.

 

Groet, Vincent

Beste@Lbv ,

 

Dit wordt de derde keer dat een regeling opnieuw opgevoerd is. Mijn collega was al coulant in haar aanbod.
Ik snap de situatie en ga daarom akkoord met een nieuwe poging. Van die regeling krijg je een bevestiging van mij per mail toegestuurd.

 

Dit is wel de laatste regeling die we uit coulance kunnen bieden.

Lukt het niet middels een incasso dan is het jouw verantwoordelijkheid het geld op tijd over te maken.

 

Groet, Vincent

Beste,

 

nu heb ik netjes het geld overgemaakt. Wil ik even naar mijn overzicht kijken, en zie dat nu de regeling weer is stopgezet? Hoe kan dit? De bedragen zijn netjes overgemaakt.

 

groet 

Reputatie 7
Badge +5

@Lbv 

Er gaan een drietal zaken mis: als betalingswijze hanteren wij een automatisch incasso. Ik zie in de historie dat veel van deze automatische incasso’s mislukken. Als gevolg maak jij afgelopen maand 2x €50 over, die vervolgens niet met de betalingsregeling verrekend worden. Tot slot bedroeg het termijn van de regeling €63,50 en is daar uiteindelijk maar €50 mee verrekend.

Hierdoor is de betalingsregeling komen te vervallen. Zoals eerder toegelicht door mijn collega Vincent is het niet meer mogelijk opnieuw een regeling te treffen.

Groet, Denise

Reageer