Betalen voor andermans contract? | Eneco Community
beantwoord

Betalen voor andermans contract?

• 9 september 2012
  • 12 reacties
  • 1034 Bekeken

Beste mensen,

een vraag namens mijn tante. Zij heeft een aantal jaar samengewoond en is op een vervelende manier uit elkaar gegaan. Het eneco-contract stond op naam van haar ex. Nu heeft hij een enorme schuld opgebouwd. Hij is inmiddels niet meer woonachtig op dat adres en heeft zich ook bij de woningbouw laten uitschrijven. Bij de GBA had zijn verhuizing natuurlijk niet gemeld, zij heeft dat daar gemeld. Hij is dus 'in onderzoek' zoals dat heet. Tevens heeft ze een aantekening bij de politie laten maken, omdat hij agressief kan zijn. (er moet eerst wat gebeuren voor je procesverbaal kan laten opmaken). Alle incassobureaus stuurt ze ook door naar het nieuwe (tijdelijke?) adres. Zo belde ze ook uw call center. Daar gaf de medewerker in overleg met haar teamleider te kennen dat zij nog wel moet opdraaien voor de kosten van het contract dat op naam van haar ex staat. Dat lijkt me niet terecht.

Nu ontving zij een brief van Stedin dat de levering stopt per 28 sept, met de vraag of het klopt, dat zij nog geen nieuwe energieleverancier heeft. Dat laatste is niet het geval, want zij heeft bij jullie een nieuw contract afgesloten voor hetzelfde adres. Kennelijk heeft Eneco dat niet doorgegeven.

Mijn vraag: Hoe kan het dat zij moet opdraaien voor de kosten die iemand anders maakt? Heeft zijn openstaande schuld iets te maken met het feit dat Eneco dat nieuwe contract nog niet doorgeeft aan Stedin? Sluit u een nieuw contract af in de hoop die andere openstaande rekening betaald te krijgen? Wat kunt u doen om afsluiting te voorkomen?  Wat kan zij doen?

Ik hoor graag van u.......
icon

Beste antwoord door Kelly 10 september 2012, 10:53

Hallo W_juliana,
Welkom op ons forum, goed dat je je vraag hier stelt. Wat een vervelende situatie voor je tante. Ik begrijp dat zij niet voor kosten wil opdraaien die ze zelf niet gemaakt heeft. Om de situatie goed te kunnen beoordelen heb ik wat meer gegevens nodig. Wil je het adres en de gegevens van je tante naar mij toesturen via een privé bericht op dit forum. Ik zal er dan naar kijken en zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Groet, Kelly
Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo W_juliana,

Welkom op dit forum? Ik ben niet bekend met de regels omtrent dit gebeuren maar wil je wijzen op gratis juridisch advies wat je kan vragen als je er met Eneco niet uit zou komen.

http://www.juridischloket.nl/

succes ermee en laat even weten of er een oplossing is gekomen.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo W_juliana,
Welkom op ons forum, goed dat je je vraag hier stelt. Wat een vervelende situatie voor je tante. Ik begrijp dat zij niet voor kosten wil opdraaien die ze zelf niet gemaakt heeft. Om de situatie goed te kunnen beoordelen heb ik wat meer gegevens nodig. Wil je het adres en de gegevens van je tante naar mij toesturen via een privé bericht op dit forum. Ik zal er dan naar kijken en zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Dank voor je reactie.  Ik heb de gevraagde informatie, maar ... waar zit de pb-knop...?

groetjes,
W_juliana
Reputatie 3
Badge
Druk op de profielnaam Kelly en in haar profiel staat stuur PB bericht sturen 
Reputatie 5
Badge +3
@W_juliana,
Ik heb je privé bericht ontvangen en beantwoord:

Hallo W_Juliana,

Zoals ik het nu kan zien heeft de brief van de netbeheerder Stedin, gekruist met de aanmelding van je tante. Het duurt altijd even voordat Stedin het bericht van onze aanmelding ontvangen en verwerkt heeft. Het zou nu bekend moeten zijn bij de netbeheerder. Je kan het voor je gemoedsrust nog even navragen bij Stedin via 088 896 39 63.

Wij hebben vanaf 22 augustus een contract met je tante voor elektra. Vanaf 2 september 2012 is ook de overeenkomst voor gas in orde gemaakt. Alles is zo in orde en de vordering op naam van haar ex, staat geheel los van haar eigen overeenkomst. Niets staat een schone lei bij ons dus in de weg.

Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, kun je die gerust stellen.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

hartelijk dank voor het uitzoekwerk. Mijn tante is blij met je!

groet,
W_Juliana
Beste Jeroen,
hartelijke dank voor je aanbod, maar het is opgehelderd nu :o
groet,
W_Juliana
Reputatie 3
Badge
eneco is de slechtste niet. maar helaas. soms kan het ook even fout gaan. fijn dat het opgelost is.
Ik krijg een brief van stedin dat contract beeindigt gaat worden maar alle termijn bedragen zijn voldaan hoe nu verder dan?
Ik krijg een brief van stedin dat contract beeindigt gaat worden maar alle termijn bedragen zijn voldaan hoe nu verder dan?

Hoi Karin,

Er is nooit een verdere reactie gekomen....
Is alles goed gekomen?
Uit eindelijk na gebeld te hebben met stedin bleek het in orde te zijn en waren ze vergeten af te melden.
Hoi Karin,

Goed dat je het even terug meldt.
Fijn dat alles is opgelost!

Reageer