Berekening dubbel- versus enkel-tarief meter op jaarnota | Eneco Community
vraag

Berekening dubbel- versus enkel-tarief meter op jaarnota

• 17 november 2014
  • 5 reacties
  • 260 Bekeken

Een jaar geleden heb ik het voorstel te doen om op de jaarnota altijd een berekening bij te voegen hoe de verbruikskosten stroom zouden zijn bij enkel en bij dubbel tarief.

De gedachte hierachter is dat vermoedelijk vele dubbeltarief meter verbruikers onvoldoende door hebben dat het goedkoper zou kunnen zijn als van dubbel tarief naar enkel tarief wordt overgegaan.

Nu enkele weken geleden ik zelf weer de jaarnota heb ontvangen mistte ik die info.

Ik had reeds een toezegging dat h.e.e.a. intern bekeken zou worden, maar hoe is de status van mijn voorstel nu?

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Brandje,

We hebben eerder jouw idee/voorstel intern voorgelegd. Op dit moment hebben andere verbeteringen en aanpassingen op de jaarnota prioriteit. Wanneer er ruimte is voor verdere aanpassingen van de jaarnota, houden we jouw voorstel zeker in gedachten. Wellicht zie je jouw idee in de toekomst alsnog terug op de jaarnota :)

Groet,
Mike
Oké Mike,

Bedankt voor de uitleg!
Het idee is dus nog niet vergeten!
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Ton,

Nee, dat zeker niet. We gebruiken de input die we krijgen via deze community, zeker ter verbetering. Daar kun je op vertrouwen ;)

Groet,
Mike
Ik zou het ook erg graag willen weten, wat de verschillen nu exact zijn tussen enkel en dubbeltarief.
Ik heb wel begrepen, als ik een tarief opvraag bij een maatschappij, dat een enkel tarief goedkoper is dan een dubbel tarief.
Reputatie 3
Badge
Volgens mij heb je het dan dus nog niet begrepen. Bij dubbeltarief zijn er immers 2 tarieven: laag dat beneden enkeltarief ligt, en hoog dat boven enkeltarief ligt. Dubbeltarief is leuk als je veel elektra tijdens de daluren gebruikt (met name dus 's nachts en in het weekend), of als je zonnepanelen hebt.

Reageer