belastingverhoging 2017 | Eneco Community
vraag

belastingverhoging 2017

• 30 januari 2017
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

Hoi,
Ik ben gebeld door een andere energiemaatschappij en die wist mij te vertellen dat de belasting over stroom en gas voor 2017 verhoogt was met resp. 0.01 cent/kwh voor de stroom en 0.07cent/m3 voor gas.
In zijn berekening kwam hij dus voordeliger uit dan Eneco.

Mijn vraag is:
is er sprake van een verhoging en zijn de verhogingen al doorgevoerd in de tarieven zoals vermeld in mijn contract of dien ik de verhoging zelf nog erbij op te tellen?

6 Reacties

De bedragen in je contract zijn altijd kale leveringstarieven, die dan ook gedurende de looptijd van je contract niet wijzigen.
Maar alle andere wijzigingen/verhogingen gaan gewoon door, zoals Overheidsheffingen/BTW/Duurzame Opslag/ enz
Je kan ook in Mijn Eneco kijken bij jouw producten, dan zie je als het goed is per product de prijzen
per 1-1-2017.
Dank je wel voor je reactie.
In mijn Eneco staat onder de tarieven: "Het tarief voor variabele leveringskosten stroom is het totaaltarief per kWh stroom inclusief btw en overheidsheffingen"
Ik ga er dus vanuit dat dit het volledige tarief is. Mijn vraag is of dit bedrag bijgewerkt is, dus incl. de verhoging van 2017. Dat is niet helemaal duidelijk
Je mag er toch vanuit gaan dat Eneco dit aangepast heeft. We leven tenslotte al op de laatste dag van januari.
Dank je wel voor je reactie.
In mijn Eneco staat onder de tarieven: "Het tarief voor variabele leveringskosten stroom is het totaaltarief per kWh stroom inclusief btw en overheidsheffingen"
Ik ga er dus vanuit dat dit het volledige tarief is. Mijn vraag is of dit bedrag bijgewerkt is, dus incl. de verhoging van 2017. Dat is niet helemaal duidelijk

Graag gedaan!
Bij mij waren deze tarieven verwerkt.
Dus je mag er van uit gaan dat dat bij jou ook zo is.
Suc6 met je beoordeling ivm die aanbieding.
Reputatie 7
Badge +6
@L.J.G. den Elzen

De tarieven voor de energiebelasting zijn voor gas met 0.0010 euro verhoogd en voor elektra met 0.0008 euro verhoogd, in Mijn Eneco zul je daardoor weinig verschil zien, vorig jaar is de energiebelasting flink gestegen, maar dat is dit jaar een stuk minder.
Beste Folkert,

Bedankt voor de reactie.
De verhogingen die mij werden voorgeschoteld door die andere aanbieder klopten dus niet.
Op basis van andere reacties op dit topic had ik gisteren al besloten om niet op die aanbieding in te gaan maar nu nog bij Eneco te blijven. Een bijkomend voordeel is dat mijn Toon blijft functioneren zoals ik gewend ben.

Reageer