Beetje jammer | Eneco Community
vraag

Beetje jammer

Zucht.......

Wij krijgen vandaag een dreigbrief voor afsluiting in de bus.......
Dit schetst enigszins mijn verbazing. Wij hebben nog een achterstand van 80,00 welke incasso en aanmaninskosten betreft... En dat klopt!

Om kort te gaan....
Juni betaald via kredietbank eerste keer met foutieve omschrijving.
Aanmaning ontvangen 20,00 boete.
Gereageerd via contactformulier, geen antwoord.

Juli betaald op juiste manier via kredietbank.
Aanmaning ontvangen 20,00 boete
Geprobeerd telefonisch contact te leggen, maar kwam er niet door.
Gereageerd via contactformulier, maar wederom geen antwoord.
Dreigbrief ontvangen voor afsluiting.
In contact gekomen via Forum met Audrey.

Vandaag mooi overzicht ontvangen waarop gelukkig is te zien dat u het missende bedrag heeft gevonden... Helaas niet op de juiste ontvangstdatum geboekt, waardoor 2 x €20,00 boete open blijft staan en waar u keurig incassokosten van het dubbele heeft gerekend....

Ha daar is de 80,00 die wij nog niet betaald hebben.
Als u deze onterechte incassokosten en de aanmaningskosten even tegenboekt...... Hoef ik volgende maand niet weer in de laptop te klimmen om het u wederom uit te leggen....ik hoop u hiermee wederom van dienst te zijn en ga ervan uit dat e e a geregeld wordt.

Fijn weekend
Groet
Monique Masselink

18 Reacties

Heb jaren geleden hetzelfde gehad. volgens mij mag er geen boete berekend worden over een voorschot!!
Dank u wel voor uw reactie.....
Ok dat wist ik niet, maar op de een of andere manier werkt het niet bij Eneco....
Ook nu nog geen reactie....... Erg jammer
Het zal wel een keer goed komen hoop ik haha
C. de Wit wrote:

Heb jaren geleden hetzelfde gehad. volgens mij mag er geen boete berekend worden over een voorschot!!

Hoi C de Wit,

Dit is nieuw voor mij. Je betaalt niet of te laat je voorschot. Eerst komt er een waarschuwing en dan een aanmaning, die aanmaning kost nu eenmaal geld......
Waar staat dat dat anders is?
Het is best belangrijk, want het is niet goed om iemand "op het verkeerde been te zetten"

Vergis je je niet met het toepassen van coulance wat de rechthebbende kan toepassen en de kosten buiten invordering kan stellen?
Reputatie 7
Badge +7
beste @ T.C. Masseling
na 2-3 dagen mag je voor dit probleem wel een reactie van een moderator verwachten.
je kunt eventueel een prive bericht aan een van de moderators sturen.
succes.

mvg,
jan
ik ben er een beetje klaar mee, betaal 213,00 in de maand met een service van lik me versie.....heb denk ik genoeg geduld gehad. Service is ver te zoeken bij deze organisatie. Heb ook nog es een contract van 4 jaar waar nog net geen jaar van om is... joehoe lang leve Eneco!
Oef dat is een lang contract en dat bij de steeds dalende gasprijzen, die uiteindelijk het grootste deel van je nota uitmaken.
Je zegt dat je er klaar mee bent.....
Ga je dan shoppen bij een andere leverancier??

Overigens is de hoogte van je voorschot natuurlijk niet gekoppeld aan de mate van service van Eneco:P

Ik denk dat ik met m'n 98 euries voorschot net zo veel service krijg als jij, toch....
Ik zeg niet dat de hoogte van de nota gekoppeld is aan de service, Ik ben alleen van mening dat klant koning is....ik kan mijn geld ook ergens anders kwijt, waar ik wellicht wel service krijg.
Tegenwoordig helpen bedrijven zichzelf om zeep omdat ze geen of nauwelijks service meer verlenen.
En niet reageren op berichten is in mijn ogen geen service verlenen.

Of ik naar een andere energieleverancier uit ga kijken? Wellicht...
Reputatie 7
Badge +7
beste @ T.C. Masselink,
stuur een berichtje naar een van de moderators op dit forum a.u.b.!

dat is niet zo moeilijk toch , ff klikken op een naam van een van de moderators op dit forum .

dan word je probleem opgepakt.
Reputatie 4
Badge
Beste Masselink,

Op de eerste plaats excuses dat we niet eerder op je bericht hebben gereageerd. Dat is meer dan een 'beetje jammer' natuurlijk en ook zeker niet de bedoeling. Ik zie overigens geen e-mails van je (via contactformulier), maar daar kan natuurlijk iets mis zijn gegaan. Qua achterstand is het echter wel redelijk duidelijk, al begrijp dat het voor onvrede zorgt. We sturen je in eerste instantie altijd een kosteloze eerste herinnering, pas als hierna een betaling uitblijft brengen we incassokosten in rekening. Als je daarna alleen het termijnbedrag betaalt, zonder de boete, blijf je achter de feiten aan lopen. Ik kom desalniettemin graag tot een oplossing met je. Om die goed af te handelen, verzoek ik je wel even mij een privébericht te sturen, zodat we goede afspraken kunnen maken.

Groet Martijn
Beste Eneco,

Ik zie mensen hier problemen hebben met oplopende kosten, bij mij is dat niet direct zo maar er is wel door een te laat betaalde nota 40.- Euro in rekening gebracht wat 20.- euro moest zijn volgens het eigen incassokosten overzicht van Eneco en die luid als volgt,

Herindering (geen kosten)
Aanmaning (20.- Euro)
Slotsomatie (20.- Euro)

Dat kom ik op 40.- Euro

Bij mij is het niet verder gekomen dan een aanmaning dus je wordt dan gewoon berooft van 20.- Euro en Eneco handelt in strijd met zijn eigen incasso voorschriften die ze voorhouden aan klanten.

Zou hier graag een reactie op willen eventueel via pm.

Vriendelijke groet,

Tim
wij zijn iig voor 80,00 beroofd, en we zijn gewoon afgesloten, terwijl we alle nota's op tijd betaald hebben...... Eneco luistert niet en weigert uit te zoeken wat er aan de hand kan zijn......nu kan ik alles nog een keer opnieuw uit gaan zoeken ....we hebben inmiddels 2 eindafrekeningen gehad en een overzicht van hun administratie waar geen touw aan vast te knopen is. En ik weet echt hoe een administratie werkt....heb jaren op debiteuren/crediteurenadministraties gewerkt......Het kost me een hoop extra werk.....ik kom er wel uit en dan ga ik naar radar..... Er valt met Eneco namelijk niet te praten.
Helaas pindakaas..... Mijn tijd komt nog
O ja en Eneco reageert alleen als het hen uitkomt.....moeilijke kwesties leggen ze aan de kant en als je dan terugkomt ergens op zijn ze ineens niet thuis pff
Ik had 11/01 contact met een medewerkers over 40.- incassokosten bij 1 enkele aanmaning terwijl ze helemaal geen kosten maken voor 1 aanmaning omdat het allemaal geautomatiseerd gaat komt geen mens aan te pas, dit is gewoon diefstal van de bovenste plank.
Toen gaf ze aan ja per 1 Januari zijn de incassokosten van 20 naar 40.- Euro gegaan terwijl overal werkelijk gezegd en geschreven staat 20.- voor aanmaning 20.- daarna voor de slotsomatie en dit doen ze dus zonder vooraf aan te kondigen dat dit ingevoerd gaat worden.
Even geleden had ik een medewerkers aan de deur voor de slimme meter die zelfs aangaf dat Eneco veel klanten verliest door bepaald beleid en nu proberen ze klanten terug te winnen door een slimme meter gratis aan te bieden, terwijl bleek dat ie niet eens geplaatst kon worden hier en wordt je dus ook nog blij gemaakt met een dooie mus, ja zijn lekker bezig.

Kijk ik was fout want ik betaalde telaat, maar 40.- euro voor 1 aanmaning come on. zo flauw dit.
Ik vind het ook erg flauw. Het is ook niet voor niets, dat ze veel klanten verliezen. Ik hoop, dat je wel reactie krijgt....mij mij blijft elke reactie uit.....ook zo flauw. We zijn volwassen mensen toch? Los het dan ook volwassen op.
T.C. Masselink wrote:

Gereageerd via contactformulier, geen antwoord

T.C. Masselink wrote:

Gereageerd via contactformulier, maar wederom geen antwoord.

MartijnvdV wrote:

Ik zie overigens geen e-mails van je (via contactformulier), maar daar kan natuurlijk iets mis zijn gegaan.

@Martijn: Herken jij deze klacht ook van 'mijn' Topic? Misschien gaat er wel meer mis bij Eneco...
Dit flikken ze bij mij iedere maand, dus betaal iedere maand 40 euro extra. Ga op alle klachten sites dit neerzetten,en ook bij de Nationale Ombudsman.
Betaal gewoon iedere maand m'n Eneco. Ben jullie machts spelletjes beetje zat.
Pak de mensen die illegaal stroom aftappen wat harder aan, want daar worden wel regelingen mee getroffen.
M.J.D. Striker wrote:

Dit flikken ze bij mij iedere maand, dus betaal iedere maand 40 euro extra. Ga op alle klachten sites dit neerzetten,en ook bij de Nationale Ombudsman.
Betaal gewoon iedere maand m'n Eneco. Ben jullie machts spelletjes beetje zat.
Pak de mensen die illegaal stroom aftappen wat harder aan, want daar worden wel regelingen mee getroffen.

Misschien moet je dan je huidige betaaldatum omzetten naar een gunstiger moment in de maand?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Extra kosten zijn natuurlijk altijd vervelend, dat begrijpen wij zeker! We hebben ons dan ook ingezet voor een acceptabel en reëel incassotraject. Bij betaling per acceptgirokaart, zit je altijd verbonden aan een vaste vervaldatum. Deze ligt op 14 dagen ten opzichte van de notadatum. Wanneer je niet voor de vervaldatum voldoet aan de betalingsverplichting, sturen we een eerste herinnering. We bieden je hierin een nieuwe betalingstermijn. Als je ook deze betalingstermijn overschrijdt, sturen we wederom een herinnering. Hier brengen we dan ook extra kosten voor in rekening. Het is dus niet zo dat we al direct extra kosten in rekening brengen, als je niet direct betaalt. Als je consequent achter blijft lopen in de betalingen, wordt je dus ook vaker geconfronteerd met extra kosten.

Wellicht is een automatische incasso een handige oplossing. Hierbij kies je namelijk zelf welke datum we iedere maand incasseren en zit je niet verbonden aan een vaste vervaldatum.

Groet,
Mike

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen