Beëindiging Telmi EnergieTegoed ivm te weinig klanten | Eneco Community

Beëindiging Telmi EnergieTegoed ivm te weinig klanten

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Geachte Klanten van Eneco (die specifiek gebruik maken van de Telmi) Ik als (nog) klant tot 1-7-2012 Was zeer te spreken over deze dienst. Mede door het gemak! EN het niet hoeven ontvangen van een te hoge jaar rekening! Die je nauwelijk kan betalen. Door deze dienst kreeg ik inzicht in het energie verbruik. Waarbij elke week weer kon bekijken hoeveel ik aan stroom/gas kon gebruiken. En met wat ik in m`n portomonee had zitten. Het was geweldig. Nu willen ze dit dus stoppen. Sterker nog we hebben al een beeindigings brief in de bus. Waarbij je slecht 18 dagen de tijd hebt om wat anders te regelen. voor dat de beindiging definitief is. Dat alleen al is veel te kort dag en vind ik zeer onklant vriendelijk. Daarbuiten. Het moet gewoon niet stoppen. Eneco heeft nu garantie`s dat de geleverde energie/gas daadwerkelijk al bij vooruitbetaling word voldaan. Bij vele mensen word dat nu gewoon weer lastigtevens kunnen de mensen ( niet altijd) een hoge jaar rekening gewoon niet betalentevens merk ik op dat de kosten voor mijn nu veel lager zijn dan dat ik ooit bij eneco hebt gehad. Voor ik hier aan begon had ik een jaarafrekening van €1955 euro + betaalde ik al elke maand € 225.- Euro. Nu ben ik maandelijks ( wintertijden ) slechts € 200 euro kwijt hoger kom ik niet meer. Dit bewijs maar weer dat ze niet moeten stoppen. Ik zou graag de handen in een willen slaan met de mensen die een Telmi hebben. Om eneco te laten weten dat wat ze nu willen doen. slecht is voor hun klanten die het wel al gebruikenze benadrukken dat er te weinig animo is voor deze wijze van afnemen van stroom. Ik zeg als ze nou meer reclame maken, Weet ik zeker dat er meer klanten komen voor deze dienst. Mensen AUB reageer en vertel uw mening.

8 Reacties

Blijft toch jammer dat telmi na al die jaren vorig jaar juli is opgeheven en ja ook ik heb er nog nooit ergens reclame van gezien,hier ging het onder het mom van het is een proef en het zou landelijk worden ingevoerd worden mede om wanbetaling tegen te gaan.Maar ja helaas...
Folkert wrote:

Je op een na laatste reactie was volledig vetgedrukt geschreven. Dat heb ik aangepast conform de huisregels van dit forum. Je hebt gelijk dat je gebruik hebt gemaakt van een standaard Eneco contract op je huidige adres. Dit heb ik over het hoofd gezien, waarvoor mijn excuses.

Het verbruik in 2010/2011 was inderdaad 1895 kWh en 526 m3 gas. De totale kosten op de eindnota die je toen gekregen hebt bedragen € 765,20, ik kan deze nota naar je toesturen als je dat wenst. Aangezien we nu een paar dagen verder zijn bedraagt je verbruik nu 4792 kWh en 865 m3 gas. Je hebt € 1685 opgewaardeerd en hebt nu een saldo van €47,97 . Dit betekent dat je € 1637,03 verbruikt hebt sinds je gebruik maakt van Telmi EnergieTegoed. Hiervan kan ik je een overzicht opsturen als je dat wilt.

Het gebruik van Telmi EnergieTegoed(Prepaid energie) kost hetzelfde als het verbruik met een standaard variabel contract van Eneco, aangezien Eneco voor Telmi EnergieTegoed altijd de variabele tarieven gebruikt.

Geachte, Dhr

U mag mijn de nota`s doorsturen wand als dat zo is, Dan klopt er al helemaal niks meer bij eneco. Daar ik hier ook die eindnota`s hebt, en daar toch geheel andere bedragen op staan.  Wand dan ga ik er wel degelijk mee naar een advocaat om dit te laten uitzoeken ( ongeacht de dan kosten geluk wil zijn dat ik hier voor FBTO rechtsbijstand hebt) Die gaan er maar verder in duiken, 

Wat betreft uw verdere andwoorden. Laat ik zo stellen U kunt mijn er niet van overtuigen dat de kosten van de Telmi net zo veel bedragen als een vast contract. Het door mijn eerder gepost stukken zijn juist. U kunt mijn nimmer overtuigen van het tegendeel Ik hoop ergens dat overige klanten ook reageren op deze vraagstelling/opmerking en dat we mogelijk de handen in een kunnen slaan. Wand ondanks dat de telmi is gestopt blijf ik vinden, dat er van het systeem van eneco niets deugd. Helaas moet ik bij eneco blijven. Anders krijg ik later als nog kosten voor het transport omdat onze woonplaats nu gewoon weg district eneco is, dus ten alle tijden zal ik met eneco te maken hebben. Ook dit deugd verder niet.

Ik dank u voor al uw reacities, En zie de nota`s graag tegegmoet
Maar deze discussie ga ik sluiten. Het heeft totaal geen zin, Het is overigens zonde van mijn tijd.
Wat ik duidelijk hebt willen maken staat er! En ander klanten kunnen dit zien. Ik hoop voor alle klanten dat ze opletten met hun eindafrekening 
Ik zal dat in elk geval wel doen. Mocht ik toch een veel te hoge eindnota t.z.t ontvangen. zit ik als eerste bij de rechtbank. en zal ik naar de consumentenbond mijn verhaal doen.  En de bewijsstukken overlegen.  En dan mogen hun mijn het verschil uitgaan leggen!

Met vriendelijke groet
Mw...... Bikraan. 
Reputatie 7
Badge +6
Je op een na laatste reactie was volledig vetgedrukt geschreven. Dat heb ik aangepast conform de huisregels van dit forum. Je hebt gelijk dat je gebruik hebt gemaakt van een standaard Eneco contract op je huidige adres. Dit heb ik over het hoofd gezien, waarvoor mijn excuses.

Het verbruik in 2010/2011 was inderdaad 1895 kWh en 526 m3 gas. De totale kosten op de eindnota die je toen gekregen hebt bedragen € 765,20, ik kan deze nota naar je toesturen als je dat wenst. Aangezien we nu een paar dagen verder zijn bedraagt je verbruik nu 4792 kWh en 865 m3 gas. Je hebt € 1685 opgewaardeerd en hebt nu een saldo van €47,97 . Dit betekent dat je € 1637,03 verbruikt hebt sinds je gebruik maakt van Telmi EnergieTegoed. Hiervan kan ik je een overzicht opsturen als je dat wilt.

Het gebruik van Telmi EnergieTegoed(Prepaid energie) kost hetzelfde als het verbruik met een standaard variabel contract van Eneco, aangezien Eneco voor Telmi EnergieTegoed altijd de variabele tarieven gebruikt.
Even een extra toevoeging 

Om  Later ook niet nog eens over het verbruik verschil te worden aangesproken. Als extra info toegevoegd

Met het vast contract hebben wij totaal verbruikt  KWH  1895    en Gas 526  Totale kosten daar van zoals boven genoemd  € 1889.12      2010/2011

Met het Telmi  Hebben wij zelfs nog meer verbruikt            KWH 4761 en Gas 862        Totale kosten daarvan zoals boven genoemd.  €  € 1157.36.    2011/2012

Geschakeld aan de zelfde periode van maanden November tot Juni!  
Folkert wrote:

@Bikraan

Er is geen verschil in kosten wanneer je gebruik maakt van Telmi EnergieTegoed of een standaard variabel contract hebt van Eneco, zolang je verbruik gelijk blijft. Op het adres waar je nu woont heb je nog geen gebruik gemaakt van een contract met een vast maandbedrag. Wel kan ik me voorstellen dat klanten met Telmi EnergieTegoed zich meer bewust zijn van hun energiekosten en daardoor minder verbruiken. Je kunt je verbruik ook goed monitoren met Mijn Eneco.

Als je kijkt naar het verbruik op je eindafrekening, die je destijds gekregen hebt voor je oude adres, en kijkt naar het verbruik dat je nu hebt, dan zie je dat daar een groot verschil in zit. Dit is de enige reden dat je nu minder betaalt.

Als je nog vragen hebt over hetgeen ik nu gepost heb dan licht ik dit graag telefonisch aan je toe.

Geachte Beheerder/Beandwoorder van Eneco
  • U stelt dat ik op mijn nieuwe adres nog geen gebruik hebt gemaakt van een vast contract! Echter denk ik dat u dan toch verkeerd bent geinformeerd! Daar ik op dit adres woon vanaf 11/11/2010 En ik pas per 16-06-2011 Gebruik ben gaan maken van Telmi Heb ik ook in dit huis dus gebruik gemaakt van een vast contract

• Ook op dit adres betaalde ik € 225.- Euro en kreeg een Eind afrekening van € totaal 314.12.- Reken mee!  7x € 225.- + 314.12.- = 1889.12 ! Dit was dus totaal wat ik voor 7 maanden hebt gebruikt.!!!   Tegen het verschil van die zelfde periode Nov 2011 t/m heden dag 21-6-2012   € 1157.36.- Dat verschil is € 731.26.- Uiteraard let je iets meer op je energie verbruik omdat je meer inzicht hebt, Maar ik ben nu niet veel minder gaan gebruiken als voor dat ik de Telmi meter had. Dus ik bedoel het is wel ZEKER duurder! Het contract is veel duurder dan de Telmi. Aangezien ik hier het verschil voor reken kan je daar toch niet onder uit en betwist ik uw mening over even veel betalen als een vastcontract. 
  1. Dan krijg ik niet eens en deze vraag of stelling hebt ik nu al twee keer aangekaart. De reclame. Daar is gewoon weg nauwelijks wat mee gedaan. Je kwam er vaak achter door 
  • Mond op mond reclame
  • van vrienden of bekenden
  • Of als je in de schuld hulp verlening zat. dan kreeg je dit aangeboden of werd het zelfs verplicht
  • En / Of via de website
  • Nimmer is deze vorm van enegie afnamen bekend geworden op Radio / TV en of sociaale media.  En daarom betwist ik dat er geen Voldoende klanten voor waren! 
Daarom blijf ik van mening dus u niet kunt weer leggen, Van mening dat Eneco een goed product weg kaapt en de oude contracten bij de huidige afnemers van Telmi door de strot duwt!  Nogmaals het is dat ik het geld er niet voor hebt om een rechtzaak aan te spannen. Wand dat had ik anders zeker gedaan. Daar gelaten Hebt ik het wel naar een politicus gestuurd. Met de hoop dat zij er wel wat mee kan. Dit is gewoon weg misbruik maken van de monopolie positie die Eneco heeft.  Het gaat mijn nog meer om het prinsipe dan om dat het is gewijzigd. al blijf ik dit wel jammer vinden.  Uiteraard zal ik klant blijven bij eneco gewoon weg omdat ik electra en gas nodig hebt voor mijn gezin. En daar wrikt voor mijn dan ook de schoen....!!!!!!!!!!! Het moe Ik dank u uiteraard voor uw berichten terug.  
Reputatie 7
Badge +6
@Bikraan

Er is geen verschil in kosten wanneer je gebruik maakt van Telmi EnergieTegoed of een standaard variabel contract hebt van Eneco, zolang je verbruik gelijk blijft. Op het adres waar je nu woont heb je nog geen gebruik gemaakt van een contract met een vast maandbedrag. Wel kan ik me voorstellen dat klanten met Telmi EnergieTegoed zich meer bewust zijn van hun energiekosten en daardoor minder verbruiken. Je kunt je verbruik ook goed monitoren met Mijn Eneco.

Als je kijkt naar het verbruik op je eindafrekening, die je destijds gekregen hebt voor je oude adres, en kijkt naar het verbruik dat je nu hebt, dan zie je dat daar een groot verschil in zit. Dit is de enige reden dat je nu minder betaalt.

Als je nog vragen hebt over hetgeen ik nu gepost heb dan licht ik dit graag telefonisch aan je toe.
Folkert wrote:

Beste Bikraan,

Allereerst mijn excuses voor het late antwoord. Ik heb je topic verplaatst naar het onderwerp ‘Diensten’ zodat je post beter vindbaar is voor andere klanten.
Ik begrijp dat je erg tevreden bent over de door ons geleverde dienst Telmi en dat je het erg vervelend vindt dat we hiermee stoppen. Vooral omdat je het gebruik van Telmi erg gemakkelijk vond en dat je het erg belangrijk vindt om inzicht te hebben in je energieverbruik. Eneco betreurt het om met deze dienst klanten met slimme meters te moeten stoppen. We hebben besloten te stoppen met deze dienst, omdat de kosten van het in stand houden van deze dienst niet in balans zijn met het aantal gebruikers.

Per 1 juli ga je over naar een contract met variabele tarieven, mocht je wat anders willen regelen dan kan dat ook na 1 juli nog.

Op Mijn Eneco kun je ook gemakkelijk inzage krijgen in je energieverbruik. Hier zie je je verbruik per dag, week of maand. Ook kan je je verbruik vergelijken met het verbruik in de voorgaande perioden. Met Telmi EnergieTegoed betaal je hetzelfde tarief als andere klanten van Eneco met een contract voor onbepaalde tijd. Het enige verschil is de manier van afrekenen. In plaats van
Klanten met Telmi EnergieTegoed betalen hetzelfde tarief als alle andere klanten van Eneco met een onbepaalde tijd contract. Het enige verschil is de wijze van afrekenen. Je betaalt dus niet meer vooraf voor je energie door eerst waarderen, maar je betaalt een vast bedrag per maand zoals gebruikelijk is in Nederland.

Folkert

Geachte Mw van Eneco

Het is het recht van Eneco te stoppen wanneer hun goed dunkt. Gezien het fijt dat het komt omdat er teweinig mensen zijn die er gebruik van maken ! Kan ik wel zeggen er is nooit echt enig goede reclame voor gemaakt. De meeste mensen om mijn heen weten niet eens dat het bestond. Het is dat ik het ook weer via via wist wand anders had ik het nooit geweten.

Wat betreft de kosten. Het is niet juist dat wij het zelfde hebben betaald als overige klanten van eneco. Ik heb het bewijs dat ik veel goedkoper ben al maanden dan ooit daar voor. Achteraf betalen is wel zo als altijd in nederland. Maar wij als leek hebben maar weinig verstand van deze zaken. Mits je een genie bent kom je daar uit. Ik weet wel dat ik nogmaals altijd  € 225.- Per maand moest betalen + een eindafrekkening jaarlijks van ongeveer €  1950 .- Dat is tensamen € 4650.- Per jaar aan eneco kosten. Terwijl ik nu nog niet eens aan €  1200.- per jaar zit. Dit heb ik kunnen na berekenen omdat ik presies 16-6  een jaar Telmi hebt genoten. Ik geloof door dat eneco mede door dat Delft onder diens distrikt valt een Monopoli positie heeft. ( wand naar een ander hoef ik niet te gaan. Omdat eneco altijd transportkosten berekend en ik dus altijd nog een eindafrekening krijgt) dus hoe vrij ben je om over te stappen. Nee eneco doet waar het zin in heeft en de klanten hebben het maar gewoon te pikken. Ik hoop dat mijn brief naar een politicus doel treft en dat dit moet ophouden. Eneco wil altijd hun geld. Maar uiteindelijk schuiven ze de mensen altijd wel weer de schulden in! Het is niet terecht en zeker niet reaeel. tevens is het ook niet netjes dat je vanaf de dag van binnenkomst brief je slechts 12 dagen de tijd hebt je telmi op tewaarderen. anders dreigd eneco direct met incasso kosten. Het is te gek voor worden. ( nu ben ik dat mijn beter altijd op vooruit staat dus ik heb er geen last van maar ik ken wel mensen die het al niet breed hebben die er dus wel degelijk nu problemen door krijgen)  Niet eens heeft eneco de moeite genomen de mensen ruim vooraf te informeren maar binnen wat ik zeg geen maand alles veranderd. volgends mijn is dit wettelijk niet eens toegestaan. helaas heb ik niet de middelen dit te laten uitzoeken. anders was ik er echt tegen inberoep gegaan.   Nogmaals zal mijn er maar bij neer leggen wand ja hebt met m`n kinderen toch gas en licht nodig. maar tevreden nee totaal niet. 
Reputatie 7
Badge +6
Beste Bikraan,

Allereerst mijn excuses voor het late antwoord. Ik heb je topic verplaatst naar het onderwerp ‘Diensten’ zodat je post beter vindbaar is voor andere klanten.
Ik begrijp dat je erg tevreden bent over de door ons geleverde dienst Telmi en dat je het erg vervelend vindt dat we hiermee stoppen. Vooral omdat je het gebruik van Telmi erg gemakkelijk vond en dat je het erg belangrijk vindt om inzicht te hebben in je energieverbruik. Eneco betreurt het om met deze dienst te moeten stoppen. We hebben besloten te stoppen met deze dienst, omdat de kosten van het in stand houden van deze dienst niet in balans zijn met het aantal gebruikers.

Per 1 juli ga je over naar een contract met variabele tarieven, mocht je wat anders willen regelen dan kan dat ook na 1 juli nog.

Op Mijn Eneco kun je ook gemakkelijk inzage krijgen in je energieverbruik. Hier zie je je verbruik per dag, week of maand. Ook kan je je verbruik vergelijken met het verbruik in de voorgaande perioden. Met Telmi EnergieTegoed betaal je hetzelfde tarief als andere klanten van Eneco met een contract voor onbepaalde tijd. Het enige verschil is de manier van afrekenen. In plaats van
Klanten met Telmi EnergieTegoed betalen hetzelfde tarief als alle andere klanten van Eneco met een onbepaalde tijd contract. Het enige verschil is de wijze van afrekenen. Je betaalt dus niet meer vooraf voor je energie door eerst waarderen, maar je betaalt een vast bedrag per maand zoals gebruikelijk is in Nederland.

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen