App voor Slimme Meter zonder TOON | Eneco Community
vraag

App voor Slimme Meter zonder TOON

Reputatie 2
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 233 reacties
Ik heb een slimme meter en via mijn eneco kan ik mijn verbruik inzien. Nu zou ik dit graag willen zien, zonder dat ik naar de eneco-site moet gaan. Door bijvoorbeeld gewoon een APP die deze gegevens kan weergeven. Ik heb geen TOON, dus aan die APP heb ik niets (ik heb geen TOON, omdat ik een draadloze termostaat heb en TOON is niet draadloos). Komt er nog een APP waarmee ik mijn verbruik kan inzien? Oxxio heeft die bijvoorbeeld wel.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
Op dit moment heeft Eneco er nog geen. Externe apps zijn er wel met aansluitingen voor de p1 poort maar dit is dan niet gekoppeld aan mijn eneco. mogelijk komt er in de toekomst nog het 1 en ander. Gisteren bij Eneco geweest waar wel is gesproken over de toekomst en toekomstige producten dus aan de andere kant zou ik zeggen... heb nog even geduld.
Reputatie 2
Badge
Beste Jeroen,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog wel even geduld ;-)

Zo'n App lijkt me trouwens niet zo ingewikkeld. Je hoeft alleen maar 'mijn eneco' om te bouwen tot een app, toch?
Ken je de App myuse? Gister op de klantenavond bij Eneco van een mede-forummer gehoord en gezien.
Wel geen directe koppeling met Mijn Eneco, maar je ziet veel info tot grafieken aan toe.
Badge
Ken je de App myuse? Gister op de klantenavond bij Eneco van een mede-forummer gehoord en gezien.
Wel geen directe koppeling met Mijn Eneco, maar je ziet veel info tot grafieken aan toe.

Ook android?
Volgens mij zei mijn tipgever dat wel!
Maar dan kijk je toch even in de android shop.............
Hoewel.....................
Ik heb net even gegoogled, maar ik vermoed dat het inderdaad alleen IOS is.

http://www.myuse.eu/finally-out-myuse-3-0/
Ik maak gebruik van de Smile van Plugwise. Een klein kastje aan de meter hangen (P1 poort), koppelen aan je WiFi netwerk en je kunt overal ter wereld (huidige)verbruik aflezen. Ook de levering van je zonnepanelen kun je zien.  Meer info op http://www.plugwise.com/nl/idplugtype-f/smile-p1
Reputatie 3
Badge
Klein beetje off topic, maar op de site van Quby waren ook andere artikkelen, alleen net niet zoals toon.
Badge
Hoewel.....................
Ik heb net even gegoogled, maar ik vermoed dat het inderdaad alleen IOS is.

http://www.myuse.eu/finally-out-myuse-3-0/

Ik heb android en kon idd niets vinden, daarom vroeg ik het.
Was leuk he, elkaar eens " in het echt" zien!
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de reacties. De plugwise had ik ook al gezien. Ik vind het alleen zonde om weer 100 euro hiervoor uit te geven. Bij het gebruik van Myuse is mij niet duidelijk of de app de gegevens direct van de meter afleest of dat ik ze alsnog zelf handmatig mog invoeren. Dat laatste wil ik natuurlijk juist niet. Als iemand me dat kan vertellen ben ik weer geholpen.

groet,
Reinoud
Hoi Hans,
Ja dat was wederzijds; leuk om zo even met elkaar te praten. 
Ben je aan de update al gewend??
Ik inmiddels wel; vindt het toch wel leuk dat je het aantal liters gas meteen ziet. 
Reputatie 3
Badge
Hier ligt toon verpakt in folie ivm verbouwen dus helaas momenteel geen verbruik aangezien de meterkast ook leeg is.
Hoi Jeroen,

Suc6 met de verbouwing. Doet de buurman z'n best??
Nog een tip als je kans ziet laat zo veel mogelijk een netwerkaansluiting aanleggen. 
De zaak ligt nu toch open dus een flex buisl met netwerkkabel is zo aangelegd. 

En zit je lang in de troep?
Reputatie 3
Badge
Hoi Jeroen,

Suc6 met de verbouwing. Doet de buurman z'n best??
Nog een tip als je kans ziet laat zo veel mogelijk een netwerkaansluiting aanleggen. 
De zaak ligt nu toch open dus een flex buisl met netwerkkabel is zo aangelegd. 

En zit je lang in de troep?

Zeker, alles moet perfect dus duurd ook allemaal iets langer. zal als alles klaar is over weet ik veel hoelang foto;s sturen via pb bericht. verder nu dus jammer geen leuk gebruik kunnen maken van toon. nu het dus een thermosstaat is geworden is het apparaat geen leuk ding meer. 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen