alles fout | Eneco Community
beantwoord

alles fout

• 6 september 2014
  • 40 reacties
  • 1023 Bekeken

Toon eerste bericht

40 Reacties

nu weer een vraag de 25 ste zou het bedrag van mijn bank afgehouden worden maar nu nog niet gebeurt zijn er problemen of storing
Reputatie 6
Badge +1
Kijk eens in mijnenevo onder nota. Daar kun je precies zien wanneer ze afschrijven en ofdat dit is geeurd. Evhter hou er svp rekening mee, dat er in het weekend geen automatisvhe incasso plaatsvinden. Deze procedure word of eerder (vrijdag) of later (maandag) in werking gezet.

Als je een afspraak hebt gemaakt voor de 25ste, zal dat vandaag wel van je rekening gehaald worden.
Kijk eens in mijnenevo onder nota. Daar kun je precies zien wanneer ze afschrijven en ofdat dit is geeurd. Evhter hou er svp rekening mee, dat er in het weekend geen automatisvhe incasso plaatsvinden. Deze procedure word of eerder (vrijdag) of later (maandag) in werking gezet.

Als je een afspraak hebt gemaakt voor de 25ste, zal dat vandaag wel van je rekening gehaald worden.

al gedaan en de 25ste was op een donderdag en er sta niks open kwa rekening die ik zou moeten betalen
Reputatie 4
Badge
Hoi dijnphna, bedankt voor je bericht. Ik heb het even nagekeken, maar september heb je al betaald op de 8ste van deze maand, de eerstvolgende afschrijving volgt na het omzetten van je betaalwijze pas op 25 oktober 2014. Ik hoop dat ik je zo meer duidelijkheid heb gegeven.

Groet Martijn
duidelijk heel erg bedankt weer
ok maar je betaal toch vooraf heb 8 sept voor de maand sept betaald dan zou op de 25 ste sept de maand okt betalen
Reputatie 6
Badge +1
[quote=dijnphna]ok maar je betaal toch vooraf heb 8 sept voor de maand sept betaald dan zou op de 25 ste sept de maand okt betale
Reputatie 6
Badge +1
ok maar je betaal toch vooraf heb 8 sept voor de maand sept betaald dan zou op de 25 ste sept de maand okt betalen

Blijkbaar betaal jij dus achteraf ipv vooraf. Dus het is dan altijd de 8ste in de lopende maand. Dus oktober zal 8 oktober van je rekening worden afgeschreven. Heb je dit misschien ooit aangepast in mij Eneco??
ja dat klop toen ik me aan kon melden op de site van eneco heb ik dat 8 of 9 sept dat aan gepast dus ik dacht om dat ik tegen die tijd mijn inkomsten binnen heb dat hun 25 sept dan gaat okt er af maar niet dus wat ken ik nu het beste doen om te zorgen dat ik niet achteraf maar vooraf wil betalen nu op 1ste zetten dan
Reputatie 3
Badge +1
Hallo dijnphna,

Je betaald altijd de lopende maand.
In september betaal je de maand september, of je nu de 1e of de 30e van de maand september betaald maakt daarin niet uit.

Als je dus de incassodatum veranderd van 8 september naar de 25e is de eerst volgende incassodatum pas op 25 oktober.
Dit omdat je september al op 8 september hebt betaald.
25 oktober wordt dan geïncasseerd voor de maand oktober.

Het is dus wat jezelf de prettigste datum voor incasseren vindt.

Mocht je de maand gelijk willen betalen dan zal je inderdaad de 1e moeten kiezen, je eerstvolgende incasso is dan 1 oktober voor de maand oktober, 1 november voor november en zo verder......., maar of je de 1e kunt kiezen is afhankelijk van de nota aanmaak door Eneco. Gewoon proberen of dit lukt, zie je vanzelf.
ok weet ik weer genoeg bedankt
ja dat klop toen ik me aan kon melden op de site van eneco heb ik dat 8 of 9 sept dat aan gepast dus ik dacht om dat ik tegen die tijd mijn inkomsten binnen heb dat hun 25 sept dan gaat okt er af maar niet dus wat ken ik nu het beste doen om te zorgen dat ik niet achteraf maar vooraf wil betalen nu op 1ste zetten dan

Hoi dijnpha,

In feite spring je nu dus van 8 september naar 25 oktober op je eigen verzoek.
Wat nu van belang is of je met de komende voorschotten toch goed uit komt voor de komende jaar nota.
Als je daar aan twijfelt kan je altijd Eneco nog even vragen of er een goede (her)berekening is gemaakt, want de vraag is op welk moment in de maand je jaarnota zal worden opgemaakt.
Reputatie 4
Badge
@het_toontje en @Brandje, bedankt voor de goede aanvullingen. @dijnphna: Wat zij schrijven klopt helemaal. Je gaat overigens wel goed uitkomen voor je jaarnota, want deze verschijnt begin september 2015 waardoor we dus uiteindelijk gewoon 12 termijnen incasseren (de laatste voor de jaarnota dus op 25 augustus 2015). Ik hoop dat het je duidelijk is. Zoniet, je weet ons te vinden ;-)

Groet Martijn
@het_toontje en @Brandje, bedankt voor de goede aanvullingen. @dijnphna: Wat zij schrijven klopt helemaal. Je gaat overigens wel goed uitkomen voor je jaarnota, want deze verschijnt begin september 2015 waardoor we dus uiteindelijk gewoon 12 termijnen incasseren (de laatste voor de jaarnota dus op 25 augustus 2015). Ik hoop dat het je duidelijk is. Zoniet, je weet ons te vinden ;-)

Groet Martijn

Heel goed Martijn!
Dus @dijnpha kan gerust zijn want jij geeft al de bevestiging dat het voorschot bedrag juist is vastgesteld rekeninghoudende met verplaatsing van het incasso moment.
Een gerust gevoel dus!
nu heb ik nog een vraag ken jullie ook de meterstanden zien vanaf moment dat ik die door geven heb om dat er in begin problemen waren en ik 2 juli die heb door gegeven maar later moest ik weer nieuwe doorgeven ik hou het ook altijd zelf bij per week

zolas el 1 9831
el 2 11374
gas 3212

klop dat of is het die ik later heb door gegeven

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen