Aanvraag betalingsregeling | Eneco Community
vraag

Aanvraag betalingsregeling

• 25 september 2019
  • 7 reacties
  • 234 Bekeken

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Goedemiddag,

ik zou graag een betalingsregeling willen aanvragen voor de laatste 2 nota’s. Indien mogelijk zou ik deze in 6 termijnen willen betalen.
Via “mijn Eneco” lukte dit niet helaas...

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hallo @iCKYNiC ,

Een regeling kan je inderdaad treffen over verschillende type nota's, zo ook een maandtermijn.

Het is alleen niet mogelijk om een regeling te treffen over meerdere maandtermijnen.

Ik raad je aan om de eerste twee termijnen te betalen zodat we iets kunnen afspreken over het termijn van oktober.

Groet, Vincent
Badge
Beste Vincent,

bedankt voor je antwoord, dat is vreemd want ik heb al eens eerder dezelfde regeling getroffen? Dit was totaal geen probleem. Als ik een regeling kan treffen over de twee openstaande nota’s kan de termijn van oktober gewoon afgeschreven worden.
Reputatie 6
Badge +2
De voorgaande regeling betrof een aflossing in termijnen van de jaarnota, niet maandtermijnen.

Er kan alleen een regeling getroffen worden over 1 maandtermijn, er mogen dan geen andere openstaande bedragen aanwezig zijn.
Badge
Goedendag, nogmaals bedankt voor uw antwoord.
Ik begrijp waar het verschil in zit.

Echter kan ik helaas de opstaande nota’s echt niet ineens betalen.
Door medische omstandigheden (operaties) heb ik meer dan een half jaar niet kunnen werken en heb daardoor veel minder inkomsten gehad.
Hierdoor heb ik helaas achterstanden opgelopen en nu probeer ik die netjes weg te werken.

Ik hoop daarom dat u toch iets voor mij kunt betekenen in de vorm van een betalingsregeling.
Reputatie 7
Badge +5
@iCKYNiC

Oké, we waarderen dat je na deze moeilijke situatie zo je best doet. We kunnen een uitzondering maken door de twee maandtermijnen te verdelen over 4 termijnen van €108 waarvan het 1e termijn eind deze maand wordt geïncasseerd. Ben je hiermee geholpen?

Groet, Denise
Badge
Excuses de mail dat ik antwoord hier had was bij ongewenst terecht gekomen. Liever zou ik in 6 termijnen betalen, maar indien dit niet mogelijk is waardeer ik uw aanbod en hulp en ga daar dan graag mee akkoord!
Reputatie 5
Badge
@iCKYNiC

Bedankt voor je bericht 😊. We maken een uitzondering en de twee maandtermijnen verdeel ik over 6 maanden. Dat wordt €72 per maand waarvan de eerste termijn eind deze maand wordt geïncasseerd.

Groet, Emel

Reageer