Aanpassing tarieven | Eneco Community
vraag

Aanpassing tarieven

• 31 mei 2019
  • 8 reacties
  • 321 Bekeken

Badge +2
  • Liefhebber (level 10)
  • 15 reacties
Op diverse sites wordt melding gemaakt van een aanpassing van de energietarieven (met name die voor gas): Eneco verlaagt de energieprijzen per 1 juli vanwege warme winter

Worden de tarieven voor Stadswarmte ook per 1 juli aangepast? Deze zijn immers gebaseerd op de gasprijzen.

8 Reacties

De ACM is daar duidelijk in; prijzen worden jaarlijks vastgesteld.
Zie de gestelde vragen op site ACM:

Dus een halfjaarlijkse bijstelling g zit er zo te zien niet in......
Badge +2
@Brandje van welke site komt die info? En wat zegt dat over het beleid dat Eneco voert?
Zoals ik schreef: van de ACM.
En zoals bekend volgt en wacht Eneco altijd op de ACM mbt warmtetarieven.

https://www.acm.nl/nl/warmtetarieven

Zie onderstere vraag, die ik voor je kopieerde.😉
Badge +2
@Brandje
het is een goede gewoonte je quotes te linken naar de bron.

"Zoals bekend volgt en wacht Eneco altijd..." waar kan ik dat vinden dan? Ik meen te begrijpen dat jij geen medewerker van Eneco ben aan wiens uitspraken rechten kunnen worden ontleend? Niet dat ik de info niet op prijs stel, maar ik zou het fijn vinden als Eneco zelf wat minder zoektocht maakte van haar (tarief)beleid.

Maargoed, zou het zou zijn, dan wordt het verschil tussen een woning met Stadswarmte en eenzelfde woning met gas weer een tientje of 9 groter en bedraagt inmiddels een slordige € 400 op jaarbasis.

Eneco is geenszins verplicht het maximale tarief per GJ te berekenen en ook niet verplicht de tarieven maar één keer per jaar aan te passen. Ze halen dus het onderste uit de kan. Jammer weer.
Ik vind dat ik de link niet hoef bij te voegen; hoewel ik dat meestal wel doe (zeker) als de bron niet zo duidelijk is.
Ik had immers de bron keurig gemeld en ook nog een kopie van de bewuste vraag op die site geplaatst. 😏

Uiteraard leid ik mijn antwoord af van de vele eerdere antwoorden die moderators hier op het forum inzake deze warmtetarief prijzen melden. Zie de vele topic’s hierover. 😳
Steeds wordt daar de ACM genoemd en het antwoord van de ACM is bekend. 😉

Uiteraard zal er ongetwijfeld een moderator ook nog de visie van Eneco geven😉😉
Badge +2
@Brandje
"zie de vele topic's..." Sorry hoor, ik heb nog andere dingen te doen, het is toch niet te veel gevraagd dat Eneco hierover duidelijke informatie verstrekt?

Voor de volledigheid: de ACM stelt maximumtarieven vast en doet dat 1x per jaar. De ACM laat energieleveranciers verder volledig vrij in het tarief dat wordt doorberekend en het aantal keer per jaar dat dat wordt aangepast.
Zelfs de huur van de Afleverset (dat bedrag komt nog bovenop het wél gemaximeerde Vastrecht) is niet gereguleerd.
Het is m.i. niet de bedoeling dat je daarover de vele topic’s gaat doorlopen/nakijken😳

Ik meldde je immers slechts de bron (de vele eerdere topic’s) vanwaar af ik mijn reactie afleidde.😉😉
En uiteraard kwamen daarbij vele tarieven ter sprake, maar ook de warmtetarieven en die werden daar ook genoemd bij die jaarlijkse aanpassing in afwachting vaststelling ACM.
Dus ik ga er van uit dat een halfjaarlijkse aanpassing dan ook niet zal plaats vinden.

Vandaar ook mijn laatste zin, want een moderator zal ongetwijfeld straks het beleid van Eneco in deze verwoorden.
Dus nog ff geduld, toch.......
Want hoewel je vraag uiteraard zeer legitiem is hebben ook moderators meer te doen en kunnen ze soms niet meteen op een topic reageren.
Gister in de Telegraaf Ben Woldering van GasLicht.com:

Die bevestigde ook mijn eerdere reactie:

Blz DFT T37😉😉

Reageer