6x per jaar je tweemaandelijks overzicht tbv slimme meter | Eneco Community
beantwoord

6x per jaar je tweemaandelijks overzicht tbv slimme meter

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Ik heb nu vanaf 13/2 een slimme meter in de woning. Conform de wettelijke regeling zou de eigenaar, om de 2 maanden een overzicht moeten krijgen over de standen, het verbruik en indicatieve kosten.
Via  mijneneco staat aangegeven dat ik dit per mail zou willen ontvangen, echter tot op heden nog niks ontvangen.

Nu heb ik Tóon en me aangemeld op mijneneco, dus zodoende heb ik toch de standen en inzicht in kosten en verbruik. Echter zijn er ook mensen die dit niet hebben. En als het bij mij niet goed gaat, zijn er echt meer consumenten waar het dan niet goed gaat, met de kans, dat er problemen komen, die niet nodig geweest waren, als iemand eerder had geroepen! 
icon

Beste antwoord door Kelly 16 mei 2013, 14:15

@allen,

Zoals beloofd heb ik meer informatie voor jullie wat de verbruiksoverzichten betreft. Inderdaad wordt, aan klanten die slimme meters hebben, zes keer per jaar een twee-maandelijks verbruiksoverzicht verzonden.

De opname data hiervoor zijn;
1 januari
1 maart
1 mei
1 juli
1 september
1 november

De eerste periode die we bijvoorbeeld voor @jvdl kunnen samenstellen is met de meterstanden van 1 maart tot 1 mei.

We streven ernaar om binnen de maand na de opname het verbruiksbericht te sturen. Het verbruiksbericht zou dan ook voor 1 juni moeten worden verzonden.

Duidelijk zo?
Bekijk origineel

65 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik heb nu vanaf 13/2 een slimme meter in de woning. Conform de wettelijke regeling zou de eigenaar, om de 2 maanden een overzicht moeten krijgen over de standen, het verbruik en indicatieve kosten.
Via  mijneneco staat aangegeven dat ik dit per mail zou willen ontvangen, echter tot op heden nog niks ontvangen.

Nu heb ik Tóon en me aangemeld op mijneneco, dus zodoende heb ik toch de standen en inzicht in kosten en verbruik. Echter zijn er ook mensen die dit niet hebben. En als het bij mij niet goed gaat, zijn er echt meer consumenten waar het dan niet goed gaat, met de kans, dat er problemen komen, die niet nodig geweest waren, als iemand eerder had geroepen! 

Hoi Jurgen.
Hier precies het zelfde ik heb ook nog niets gehad .
Ik heb maar een prive bericht gestuurd naar Kelly,
en ze zou dit voor mij onderzoeken waarom dit nog niet is gebeurt.
dus het beste is om dit ook ff aan te kaarten in een pb bij Kelly.
Reputatie 4
Badge
Aankaarten bij Kelly met een linkje naar dit topic. Kan ze hier in het agemeen op reageren.
Reputatie 6
Badge +1
Kelly zit nu ook op het forum, dus die zal vanzelf wel een keer reageren. Maar nogmaals. Ik heb Tóon en mijneneco, dus waar maak ik me druk om.
Reputatie 5
Badge +3
@allen,

Ik heb het topic gezien hoor 😉, als ik meer weet, dan zien jullie me wel verschijnen hier.
Reputatie 6
Badge +1
@allen,

Ik heb het topic gezien hoor 😉, als ik meer weet, dan zien jullie me wel verschijnen hier.

Kijk jongens en daar is geen PB voor nodig. Goed hè :)

Edit: en meisjes 😉
Reputatie 4
Badge

Edit: en meisjes ;)

Slijmbal 🙂
Reputatie 6
Badge +1

Edit: en meisjes ;)

Slijmbal :)

hihi.
Ik slijm noooooit en de bal kan ik niet trappen. Dus ik kan nooit een slijmbal zijn. Volgens mij verwar jij mij met iemand anders. Je zelf misschien ? 😉
Reputatie 3
Badge
Maar zou dat overzicht via Eneco of je netbeheerder moeten komen?
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen,

Eneco. Dit zijn wij vanaf 1 januari 2012 wettelijk verplicht.
Reputatie 6
Badge +1
@Jeroen,

Eneco. Dit zijn wij vanaf 1 januari 2012 wettelijk verplicht.

Vandaar ook mijn roep in het kader van product- service verbetering
Reputatie 5
Badge +3
@allen,

Zoals beloofd heb ik meer informatie voor jullie wat de verbruiksoverzichten betreft. Inderdaad wordt, aan klanten die slimme meters hebben, zes keer per jaar een twee-maandelijks verbruiksoverzicht verzonden.

1 januari
1 maart
1 mei
1 juli
1 september
1 november

De eerste periode die we bijvoorbeeld voor @jvdl kunnen samenstellen is met de meterstanden van 1 maart tot 1 mei.

We streven ernaar om binnen de maand na de opname het verbruiksbericht te sturen. Het verbruiksbericht zou dan ook voor 1 juni moeten worden verzonden.

Duidelijk zo?
Reputatie 6
Badge +1
@allen,

1 januari
1 maart
1 mei
1 juli
1 september
1 november

Duidelijk zo?

dank je wel. We / ik zullen het op de voet volgen en andertrekken we /.ik wel weer aan de bel. 😉
Badge
@allen,

1 januari
1 maart
1 mei
1 juli
1 september
1 november

Duidelijk zo?

Nou dan hoop ik dat Eneco sneller is dan vorige keer, mijn gebruikersoverzicht van 17-01 tot 01-03 heb ik 26 april ontvangen 😛 En die van 01-11 tot 17-01 op 21 februari :rolleyes:
Reputatie 7
Badge +7
@allen,

1 januari
1 maart
1 mei
1 juli
1 september
1 november

Duidelijk zo?

Ikke wacht het met spanning af :)
Reputatie 6
Badge +1
@kelly, even een opmerking over de meterstanden van een casus uit dit topic, maar dan nu in het algemeen.
Ik begrijp uit de praktijk dat er geen standen worden gecommuniceerd in het 2 maandelijkse overzicht, alleen verbruiken. Hoe is controle dan goed mogelijk?
Want standen kunnen vergeleken worden met de meterstanden van de slimme meter en verbruiken moeten uitgerekend worden. Echter heb je dan wel de juiste standen nodig, anders is het niet of nauwelijks te doen.

Ps. Deze vraag is ook gesteld in dat topic, maar met het vérzoek om hier te reageren. Thks
Reputatie 7
Badge +6
@Jürgen

Op dit moment kunnen de meterstanden via Eneco opgevraagd worden. Het is de bedoeling dat ze straks ook weer in het te downloaden bestand weergegeven worden. Als iemand een overzicht wil hebben met de meterstanden, kunnen jullie me dit laten weten via een pb en dan stuur ik deze zo spoedig mogelijk toe.
Reputatie 6
Badge +1
@Jürgen

Op dit moment kunnen de meterstanden via Eneco opgevraagd worden. Het is de bedoeling dat ze straks ook weer in het te downloaden bestand weergegeven worden. Als iemand een overzicht wil hebben met de meterstanden, kunnen jullie me dit laten weten via een pb en dan stuur ik deze zo spoedig mogelijk toe.

Dank je wel Folkert,

En voor mensen die graag iedere dag de standen in de gaten houden, kunnen natuurlijk, zolang het nog niet in het overzicht is verwerkt, ook nog kijken op mijneneco, tussenstandslim. ( mits ze zich hier voor hebben aangemeld ) 🙂
Reputatie 6
Badge +1

@Kelly,

zoals begonnen in dit topic heb ik een slimme meter vanaf februari. Ik zou dus, conform bovenstaande voor 1 juni ook een verbruiksersoverzicht moeten krijgen. Echter ( en je voelt hem al aankomen 🙂 ) heb ik die nog niet gehad per post of per mail.  Zou je even een keer kunnen uitzoeken, waarom niet. Thks alvast.

P.s. hij zit ook niet in de spambox of wat dan ook.
Badge
Ik heb deze wel ontvangen en nog wel op 31 mei!
Ik vroeg me steeds af waarom anderen zoveel minder gas verbruikten dan ik. Eindelijk ben ik erachter. Veel woningen in mijn straat zijn dubbele maisonettes. En die zitten aangesloten op blokverwarming! Kijk dat vertekent de vergelijking natuurlijk ontzettend.
Reputatie 6
Badge +1
Ik niet, maar ben benieuwd ofdat @jvdl ze dan wel heeft ontvangen. Bij mij is midden februari de slimme meter geinstaleerd en het is dus goed mogelijk dat begin maart de administratie rond die meter nog niet af afgerond. Dat zou het niet verkrijgen van dit overzicht kunnen verklaren. Maar een moderator moet dit kunnen vertellen 😉
Badge
.
[/quote]

Dank je wel Folkert,

En voor mensen die graag iedere dag de standen in de gaten houden, kunnen natuurlijk, zolang het nog niet in het overzicht is verwerkt, ook nog kijken op mijneneco, tussenstandslim. ( mits ze zich hier voor hebben aangemeld ) :)
[/quote]

Vandaag worden mijn slimme meters geplaatst, ik zie niet op mijneneco waar ik
mij kan aanmelden voor tussenstandslim, of is dit pas mogelijk
als de meters zijn peplaatst?
Reputatie 7
Badge +7
Ik niet, maar ben benieuwd ofdat @jvdl ze dan wel heeft ontvangen. Bij mij is midden februari de slimme meter geinstaleerd en het is dus goed mogelijk dat begin maart de administratie rond die meter nog niet af afgerond. Dat zou het niet verkrijgen van dit overzicht kunnen verklaren. Maar een moderator moet dit kunnen vertellen ;)

Hoi Jurgen ,

31-5 was het  2 maandelijks overzicht binnen.
alleen ik heb er nog geen fluit aan omdat dit de eerste keer is.
vergelijken met niks kan ni:rolleyes:
vergelijk met de omgeving stond er wel in en daar zit ik onder dus dat is goed.

mvg,
jan
Reputatie 6
Badge +1

Dank je wel Folkert,

En voor mensen die graag iedere dag de standen in de gaten houden, kunnen natuurlijk, zolang het nog niet in het overzicht is verwerkt, ook nog kijken op mijneneco, tussenstandslim. ( mits ze zich hier voor hebben aangemeld ) :)

Vandaag worden mijn slimme meters geplaatst, ik zie niet op mijneneco waar ik
mij kan aanmelden voor tussenstandslim, of is dit pas mogelijk
als de meters zijn peplaatst?

@Curl Je kunt je pas aanmelden zodra de slimme meter is geinstaleerd en zodra deze ook administratief is aangemeld. Je mijneneco veranderd dan vanzelf met verzoek om je aan te melden. Zodra je toestemming geeft kan het nog 2 weken duren voordat je standen kunt zien.
Reputatie 6
Badge +1
Ik niet, maar ben benieuwd ofdat @jvdl ze dan wel heeft ontvangen. Bij mij is midden februari de slimme meter geinstaleerd en het is dus goed mogelijk dat begin maart de administratie rond die meter nog niet af afgerond. Dat zou het niet verkrijgen van dit overzicht kunnen verklaren. Maar een moderator moet dit kunnen vertellen ;)

Hoi Jurgen ,

31-5 was het  2 maandelijks overzicht binnen.
alleen ik heb er nog geen fluit aan omdat dit de eerste keer is.
vergelijken met niks kan ni:rolleyes:
vergelijk met de omgeving stond er wel in en daar zit ik onder dus dat is goed.

mvg,
jan

helder. Dank je wel. Blijft bij mij dus de vraag alleen nog betaan, waarom het overzicht dan niet naar mij is verzonden. Ik wacht wel een de reactie af.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp

Ik heb het nagekeken en ik kan niet zeggen waarom je het overzicht niet gekregen hebt, ik heb dit uitgezet voor je bij de verantwoordelijke afdeling en laat het je weten zodra ik terugkoppeling krijg.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen