2 maandelijks verbruiks- en kostenoverzicht | Eneco Community
beantwoord

2 maandelijks verbruiks- en kostenoverzicht

Reputatie 1
Badge
Beste Eneco,

Ik heb vanochtend een verbruiks- en kostenoverzicht ontvangen, maar helaas staat er geen data in.
Geen periode en dus ook geen verbruiksdata.

Ik heb even in mijn Eneco gekeken en daar vind ik wel data vanuit mijn slimme meters.
Ik ga er dus vanuit dat er een foutje is opgetreden bij het generen van het overzicht.

Ik ben zelf aardig op de hoogte wat mijn verbruik is en wat de kosten zijn, ik vraag me alleen af of meer mensen hetzelfde hebben ervaren...

Bij deze weten jullie in ieder geval dat er bij mij iets niet helemaal goed is gegaan met het overzicht.
icon

Beste antwoord door Kelly 14 september 2015, 10:59

Beste darkrain,

Mijn excuses voor de late reactie. Er bleek iets fout te zijn gegaan met het maken van de verbruiksoverzichten.
Ik heb nu handmatig alsnog een overzicht voor je gemaakt.
Deze stuur ik naar het bij ons bekende e-mailadres.

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Groet, Kelly

Bekijk origineel

16 Reacties

Ik heb m'n 2 maandelijkse overzicht 1 week geleden gehad.
Alle data was keurig gevuld, behalve het vergelijkingsgedeelte met de vorig periode, maar aangezien ik pas sinds oktober slimme meters heb is dat wel begrijpelijk.

Sinds wanneer heb jij slimme meters?
Reputatie 1
Badge
Dat moet ergens halverwege vorig jaar geweest zijn.
Ik heb ook al meerdere overzichten ontvangen die wel gewoon netjes ingevuld waren.

Alleen de laatste keer is het niet gelukt 😉
darkrain wrote:

Ik heb ook al meerdere overzichten ontvangen die wel gewoon netjes ingevuld waren.

Alleen de laatste keer is het niet gelukt ;-)

Tja dan moet er inderdaad een foutje zijn geweest, of Eneco heeft toch onvoldoende data kunnen ophalen bij je netbeheerder.
Heb je de data en moment vergeleken met Mijn Eneco?
Als de data daar wel staat dan zou ik zeggen Eneco draai dat overzicht nog een keer!

Alleen denk ik dat deze overzichten in automatische (nacht)runs zitten, die niet op unieke gerichte klant even uit gedraaid kunnen worden.
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

darkrain wrote:

Alleen de laatste keer is het niet gelukt ;-)

Tja dan moet er inderdaad een foutje zijn geweest, of Eneco heeft toch onvoldoende data kunnen ophalen bij je netbeheerder.

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien de gewenste data wel in mijn Eneco voorkomt.
Ik heb het excel bestand gedownload en zie van de afgelopen 2 maanden keurig data erin staan.
Oké duidelijk!
Dan ben ik en jij ook natuurlijk, nieuwsgierig wat een moderator daar straks van vind.............
Reputatie 1
Badge
Ik ben inderdaad nieuwsgierig wat een moderator hier over te zeggen heeft...
darkrain wrote:

Ik ben inderdaad nieuwsgierig wat een moderator hier over te zeggen heeft...

Het is nogal rustig met de moderators, volgens mij hebben ze vandaag nog geen enkele posting op het forum gedaan.......

Dus wat er nou aan de hand is????

Of zouden ze denken (hij) Brandje kan het wel alleen af......🆒:D

Update 15:00 uur: "inmiddels sinds 14:30 uur zie ik weer activiteit.............:P"
Reputatie 5
Badge +3
Hallo darkrain,

Dat is vreemd inderdaad. Excuses dat je geen goed overzicht hebt gekregen. Ik ga het voor je uitzoeken. Wordt vervolgd....
Reputatie 5
Badge +3
Beste darkrain,

Mijn excuses voor de late reactie. Er bleek iets fout te zijn gegaan met het maken van de verbruiksoverzichten.
Ik heb nu handmatig alsnog een overzicht voor je gemaakt.
Deze stuur ik naar het bij ons bekende e-mailadres.

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Groet, Kelly
Waarom krijg ik dat soort mailtjes niet?

Moet je dat instellen?
Pietjepuk wrote:

Waarom krijg ik dat soort mailtjes niet?

Moet je dat instellen?

Sinds wanneer heb je slimme meters?
Ah, die dingen die op de meters geplakt zitten van Toon zijn vast en zeker geen slimme meters? 🙂
Pietjepuk wrote:

Ah, die dingen die op de meters geplakt zitten van Toon zijn vast en zeker geen slimme meters? :-)

Je hebt vermoedelijk niet het hele topic gelezen?
Dan was het wel duidelijk geweest......
We hebben niet allemaal zoveel verstand ervan als jij.

Ik dacht dat men het hier had over de meetgevallen van toon. Een slimme meter als in dat grijze kastje wordt toch niet uitgegeven door eneco? Maar door liander?

Ik ga zo even kijken. Ik dacht dat wij ook zo'n digitaal ding hadden gekregen vorig jaar.
Pietjepuk wrote:

We hebben niet allemaal zoveel verstand ervan als jij.
.

Dat heeft er niets mee te maken!
Ik bedoel uiteraard dat je wijzer wordt door zo'n topic door te lezen.

Als er dan nog vragen overblijven dan worden die hier heus wel beantwoord.

De energiemeters worden uitgegeven door je Netbeheerder.
In de komende jaren krijgt iedereen een slimme meter; deze meter geeft de standen automatisch door aan Eneco. Dus je hoeft dan ook geen standen meer door te geven.

Sommige hebben domme digitale meters zonder een P1 poort, dat zijn dus geen slimme meters!!
Nou ik ga straks even kijken of ik een domme Meter heb of niet. Waarschijnlijk wel want ik moet de standen wel doorgeven!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen