Zo vul je je CV-ketel bij (en voorkom je storing) | Eneco Community
Sticky

Zo vul je je CV-ketel bij (en voorkom je storing)

• 21 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 1028 Bekeken

Reputatie 1
  • Omschakel adviseur
  • 2 reacties
Ik zie geregeld bij mensen thuis dat de CV-ketel niet de juiste druk heeft. Deze moet altijd tussen de 1 en 2 bar zijn. Is dat niet zo, dan heb je meer kans op een storing. Het bijvullen van je CV-ketel is eigenlijk een fluitje van een cent 😙. Ik laat in onderstaande video aan je zien hoe het moet.

Heb je een vraag of een opmerking? Laat het hieronder weten! 😀

5 Reacties

Leuke filmpje @Roy H .
Wat ik ook doe is na het bijvullen de cv ketel een halfuurtje alleen op de cv pomp laten draaien (zonder brander) en vervolgens bij de verste en laagste radiatoren beginnen met ontluchten en zo richting CV ketel alle radiatoren nalopen en weer bijvullen indien nodig.
De vulslang blijft bij mij altijd aangesloten, hoef nooit te ontluchten. Maar ik heb ook niemand dat mij steeds alle spullen aangeeft, dan moet ik makkelijker voor mijzelf maken. Wel de vulkranen dicht draaien als het klaar is.😁

Een Honeywell Cronotherm Touch aan de muur hangen, dat kan echt niet...πŸ˜‚
Hoi @Roy H . Is er ook een filmpje hoe je de ketel dient bij te vullen als je vloerverwarming hebt? De ketel en Toon gaven bij mij aan dat de druk te laag is, maar hoe moet ik de ketel dan bijvullen?
Reputatie 1
Badge
Meestal kan je de vloer verwarming op de zelfde manier vullen als de radiatoren.
Heb je al gekeken bij je ketel? Of plaats eens een foto van je ketel en vloerverwarming verdeler.
Reputatie 1
Leuke filmpje @Roy H .
Wat ik ook doe is na het bijvullen de cv ketel een halfuurtje alleen op de cv pomp laten draaien (zonder brander) en vervolgens bij de verste en laagste radiatoren beginnen met ontluchten en zo richting CV ketel alle radiatoren nalopen en weer bijvullen indien nodig.
De vulslang blijft bij mij altijd aangesloten, hoef nooit te ontluchten. Maar ik heb ook niemand dat mij steeds alle spullen aangeeft, dan moet ik makkelijker voor mijzelf maken. Wel de vulkranen dicht draaien als het klaar is.😁

Een Honeywell Cronotherm Touch aan de muur hangen, dat kan echt niet...πŸ˜‚

Haha er hangt inmiddels al een TOON en een Warmtewinner op dit adres Berny!
Waarom ik de slang afkoppel is voor de volgende reden. Ik heb een keer bij een klant gezien dat deze de slang ook aangekoppeld had, maar de waterkraan niet dicht had gedraaid is natuurlijk geen probleem als de slang goed aangesloten is. In dit geval schoot de slang los tijdens de vakantie dus kon er op de begane grond gedweild worden terwijl de cv-ketel op zolder hing!😁
Slang loskoppelen blijft inderdaad de beste maatregel tegen zulke ongewenste verassingen. Volgens mij gaat de overdrukventiel van de ketel ook open bij 3 bar, dan gaat het ook niet goed als het systeem blijft vullen.
Daarom gaan bij mij altijd twee hoofdkranen dicht tijdens de vakantie periode, gas en water.

Reageer