Waarom boiler in nieuw appartement | Eneco Community
beantwoord

Waarom boiler in nieuw appartement

• 21 juli 2019
  • 27 reacties
  • 868 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ik zag op de nota van een broer een bedrag voorbij van 166 euro per jaar, voor de huur van een boiler. Het verwonderde me al dat hij überhaupt een boiler schijnt te hebben. Ik zelf heb dat niet, alleen CV ketel. In het ouderlijk huis van mijn moeder zat ook een boiler, maar goed dat was logisch want daar was geen CV aanwezig. Mijn broer zit in een appartement, huur huis, die nieuw zijn opgeleverd. Daar zit vloerverwarming in dat huis, kan dat de reden zijn dat hij een boiler heeft? Er zitten twee apparaten in een kast, op eentje staat maximaal 50 graden dacht ik, kan dat de boiler zijn? En is de andere dan de CV of is er geen sprake van CV, omdat er vloerverwarming is? En ben een leek, dat merken jullie al, vandaar de vraag:-) Zijn rekening viel nog al fors tegen, en dat kan niet aan het verbruik liggen, want hij zat fors onder het gemiddelde. Het bedrag aan kosten van 166 per jaar voor die boiler huur viel me wel op. Het zal wel goed zijn, maar toch
icon

Beste antwoord door TinaC 4 augustus 2019, 10:41

@Robvanderpoel

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je broer hier ongeduldig van wordt. Het uitzoekgedeelte heeft hier al plaats gevonden en heb ik je bevestigd dat de creditering in gang is gezet.Ik informeer maandag of er een mogelijkheid is om dit proces te versnellen. Je hoort van mij.

Groeten, Tina
Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 5
Badge
@Robvanderpoel

Als ik het zo lees brengen wij 166 euro in rekening voor een huurboiler. Vloerverwarming staat los van het warme water mits hij stadsverwarming heeft. We zoeken het graag voor je broer uit. Ik adviseer om contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 088-8955000. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.

Groet, Emel
Hoi Rob,
N.a.v. je bericht is 50 ° ongetwijfeld de vloerverwarming instelling.
Een boiler zou minimaal op 60 ° moeten staan.
Is er soms sprake van stadsverwarming?
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Rob,
N.a.v. je bericht is 50 ° ongetwijfeld de vloerverwarming instelling.
Een boiler zou minimaal op 60 ° moeten staan.
Is er soms sprake van stadsverwarming?

Nee geen stadsverwarming. Vroeg me af waarom een boiler, misschien is het gebruikelijk bij vloerverwarming ik weet het niet. Ik zit zelf ook in een flat, die veel ouder is uiteraard, maar daar zit gewoon alleen CV in, had ik bij hem ook verwacht. Het viel me wel op dat hij zo al rond de 500 euro heeft aan kosten met die boiler erbij. En dan komt zijn verbruik er nog bij, wat onder normaal zit. Hij zit nu op een termijn van 78 euro, dat is nogal wat denk ik dan, en dan heb je een energiezuinig huis. Maar goed wat ik zeg als je al naar de kosten kijkt alleen, dan zal het wel goed zijn. Maar toch:-)
Hoi Rob,

Is het soms een flat waar centraal de warmtevraag wordt geregeld?
Als er dan geen warm water voorziening is dan is een boiler logisch.
Uiteraard is het slim dat je broer even belt met het eerdere genoemde telefoonnr, maar even navragen bij de buren geeft meestal ook antwoord op je vraag.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Rob,

Is het soms een flat waar centraal de warmtevraag wordt geregeld?
Als er dan geen warm water voorziening is dan is een boiler logisch.
Uiteraard is het slim dat je broer even belt met het eerdere genoemde telefoonnr, maar even navragen bij de buren geeft meestal ook antwoord op je vraag.

Er hangt een volgens mijn een combi ketel van Intergas en daarnaast hangt een kast van Duco, dacht dat iets van een boiler was maar volgens mij, Duco heeft te maken met ventilatiesystemen, als ik verder kijk op internet. Begin nu helemaal te twijfelen aan die boiler:-)
Reputatie 4
Badge +1
Op de Intergas ketel, staat de tekst: aanvoertemperatuur ketel Max 50% ivm laagtemperatuur vloerverwarming . Mijn vraag is kan dit systeem de verwarming regelen en de watervoorziening in huis.
Neem aan van wel, kan iemand dit bevestigen?
Daarnaast hangt er dus nog een Duco systeem, maar dat is ventilatiesysteem volgens mij. Kan iemand er iets bij voorstellen waarom er dan nog een boiler nodig zou zijn
Zelf heb ik ook een Intergas als CV.
En idd die 50 ° instelling is de maximale aanvoer temperatuur voor vloerverwarming. Deze CV is ook geschikt voor de warmwater voorziening.
Je kan uiteraard simpel weg de warmwater voorziening controleren door de stekker van de Intergas uit het stopcontact te halen.
Pak dan warmwater; geen warm water meer?; dan is je vraag beantwoord en is het zaak met eerder genoemd nummer te bellen.
Reputatie 4
Badge +1
Zelf heb ik ook een Intergas als CV. En idd die 50 ° instelling is de maximale aanvoer temperatuur voor vloerverwarming. Deze CV is ook geschikt voor de warmwater voorziening.
Je kan uiteraard simpel weg de warmwater voorziening controleren door de stekker van de Intergas uit het stopcontact te halen.
Pak dan warmwater; geen warm water meer?; dan is je vraag beantwoord en is het zaak met eerder genoemd nummer te bellen.

Dank Brandje, heb de nota nog even nagekeken. Hij betaalt voor de boiler huur een bedrag van 50L 124,24 per jaar. Maar begin steeds meer te twijfelen, en lijkt er steeds meer op dat er überhaupt geen boiler aanwezig. Mijn broer komt uit het huis van mijn moeder, en daar hing wel een boiler van 50 liter in. En zei zat ook bij Eneco, dus misschien is dat gewoon overgenomen naar zijn adres, vraag ik me af. Ik zal er inderdaad over bellen morgen, ik vroeg me überhaupt al af hoe Eneco zou weten dat er bij hem een boiler zou hangen.
Graag gedaan @Robvanderpoel 👍
Suc6 met je belletje morgen met Eneco Installatiebedrijven.
Hopelijk biedt dat de verdere duidelijkheid.
Reputatie 4
Badge +1
Graag gedaan @Robvanderpoel 👍
Suc6 met je belletje morgen met Eneco Installatiebedrijven.
Hopelijk biedt dat de verdere duidelijkheid.

Het is ieder geval een telefoontje waard:-) Dank voor je reacties
Reputatie 4
Badge +1
@Robvanderpoel

Als ik het zo lees brengen wij 166 euro in rekening voor een huurboiler. Vloerverwarming staat los van het warme water mits hij stadsverwarming heeft. We zoeken het graag voor je broer uit. Ik adviseer om contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 088-8955000. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.

Groet, Emel

Dank 124,24 is het zag ik net op de nota(de rest zijn andere kosten). Ik zal morgen even bellen met Eneco. Ik hoop dat een foutje in de nota is:-)
Reputatie 4
Badge +1

Zelf heb ik ook een Intergas als CV. En idd die 50 ° instelling is de maximale aanvoer temperatuur voor vloerverwarming. Deze CV is ook geschikt voor de warmwater voorziening.
Dank Brandje, heb de nota nog even nagekeken. Hij betaalt voor de boiler huur een bedrag van 50L 124,24 per jaar. Maar begin steeds meer te twijfelen, en lijkt er steeds meer op dat er überhaupt geen boiler aanwezig. Mijn broer komt uit het huis van mijn moeder, en daar hing wel een boiler van 50 liter in. En zei zat ook bij Eneco, dus misschien is dat gewoon overgenomen naar zijn adres, vraag ik me af. Ik zal er inderdaad over bellen morgen, ik vroeg me überhaupt al af hoe Eneco zou weten dat er bij hem een boiler zou hangen.
Ehm, nog even getest, stekker er uit laten halen, maar hij daarna toch nog gewoon warm water uit de kraan in keuken. Dan zou je weer zeggen, toch boiler?
Kijk! Daarom vond ik die test even belangrijk.
Maar heb je het warme water even langer laten doorlopen, want de Intergas heeft wellicht in de tapwaterspiraal nog warm water zitten?

Maar blijft het toch warm, andere zou ik toch even op zoek gaan naar een boiler.
Misschien een Close-In boiler versie in het keukenkastje?
Reputatie 4
Badge +1
Maar heb je het warme water even langer laten doorlopen, want de Intergas heeft wellicht in de tapwaterspiraal nog warm water zitten?

Maar blijft het toch warm, andere zou ik toch even op zoek gaan naar een boiler.

Ok test opdracht doorgegeven:-) ff afwachten. Maar ja dan neem ik dat douchen ook via die boiler zou verlopen, dat lijkt me heel stug in een nieuwe woning.
Reputatie 4
Badge +1

Het water wordt nu wel koud na een paar minuten:-) morgen maar eens bellen met Eneco. Nogmaals dank Brandje!
Reputatie 4
Badge +1
Gebeld met Eneco, vervelend gesprek, u had de boiler moeten opzeggen, ja ja. Moeder overleden, broer gaat naar totaal ander adres uiteraard, en Eneco neemt de gegevens over van moeder die ook bij eneco zat en zet onder contract “huur apparaat” zonder enige omschrijving, en op de nota blijkt dat een boiler te zijn. Die boiler is er uiteraard niet onder zijn nieuwe adres, is een nieuwe woning met cv ketel. Niemand van Eneco die even een opmerking maakt bij het inschrijven van er is ook sprake van een boiler, nee voer maar blind op. Lang leve het digitale tijdperk. Moest mail sturen naar installatiebedrijven. Heb ik gedaan. Afwachten maar. Hoop dat hij het teveel in rekening gebrachte terug krijgt vanaf 23 juni 2017. Op basis van redelijkheid zou ik dat verwachten. Zo niet, dan gaan we verder kijken. Eerst van die boiler af zien te komen.
Zo is dan nu de Aap uit de mouw.
Ongeacht de regeltjes is er grote fout gemaakt die uiteraard nooit ten laste van de afnemer kan worden gebracht.

In ieder geval fijn dat de oplossing er nu is; jammer dat dat toch weer op een onprettige wijze aan de orde komt. 😢
Reputatie 4
Badge +1
Ongeacht de regeltjes is er grote fout gemaakt die uiteraard nooit ten laste van de afnemer kan worden gebracht.

In ieder geval fijn dat de oplossing er nu is; jammer dat dat toch weer op een onprettige wijze aan de orde komt. 😢

We gaan de reactie afwachten.
Reputatie 4
Badge +1

We gaan de reactie afwachten.

Jammer dat het ook zo lang moet duren, inmiddels een week verder, maar je moet geen haast bij Eneco hebben geloof ik. Nog steeds geen reactie. Vanmorgen nog een Reminder er overheen gestuurd. Volgend jaar loopt contract van mij af met Eneco. Ervaringen als dit neem ik allemaal mee in wel of niet doorgaan met Eneco.
Hoi Rob,

Tja, als Eneco Installatie bedrijven erbij betrokken is, dat blijkt op het forum dat helaas soms zaken met enige traagheid afgewikkeld worden. 😢

Hopelijk stuurt een moderator morgen ook nog even een extra reminder erover heen.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Rob,

Tja, als Eneco Installatie bedrijven erbij betrokken is, dat blijkt op het forum dat helaas soms zaken met enige traagheid afgewikkeld worden. 😢

Hopelijk stuurt een moderator morgen ook nog even een extra reminder erover heen.

Het zou leuk zijn als je belt voor een vraag over een nota dat men gewoon ook inhoudelijk alles kan bekijken en dat ze dan voor je aan de gang gaan als klant i.p.v. te zeggen u kunt een email sturen naar eneco installatiebedrijven. Maar goed maak het vaker mee, ook bij andere instanties.
Reputatie 6
Badge +1
@Robvanderpoel

Ik kan uiteraard proberen of ik invloed kan uitoefenen. Via een pb zal ik je de benodigde gegevens vragen zodat ik aan de slag kan.

Groeten, Tina
Reputatie 4
Badge +1
@Robvanderpoel

Ik kan uiteraard proberen of ik invloed kan uitoefenen. Via een pb zal ik je de benodigde gegevens vragen zodat ik aan de slag kan.

Groeten, Tina

Dank voor de genomen acties. M’n broer wordt wat ongeduldig inmiddels, die heeft aan de ene kant nog een jaarnota af te betalen en aan de andere kant geld tegoed van Eneco. Maar een apparaten tak van Eneco doet er inmiddels al twee weken over om iets uit te zoeken, of überhaupt niet te reageren. Zo zou het niet moeten werken. En gezien de reacties op dit forum is dit niet iets van vandaag. Dat is overigens geen kritiek op jou, en/of andere moderators. Jullie helpen zoveel mogelijk.
Reputatie 6
Badge +1
@Robvanderpoel

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je broer hier ongeduldig van wordt. Het uitzoekgedeelte heeft hier al plaats gevonden en heb ik je bevestigd dat de creditering in gang is gezet.Ik informeer maandag of er een mogelijkheid is om dit proces te versnellen. Je hoort van mij.

Groeten, Tina
Reputatie 4
Badge +1
@Robvanderpoel

Groeten, Tina

Top, dank je wel Tina

Reageer