Voorrijkosten Stedin betalen na lekkage boiler | Eneco Community

Voorrijkosten Stedin betalen na lekkage boiler

• 2 september 2018
  • 28 reacties
  • 861 Bekeken

Goedenavond, Sinds eind juni probeer ik een oplossing te krijgen voor mijn probleem.
Ik heb al diverse keren contact gehad met de klantenservice en zou terug gebeld worden maar dit is tot op heden niet gebeurd. Ook heb ik 3 x een mail gestuurd, helaas geen antwoord. En 2 weken geleden heb ik per mail een klacht ingediend, hier zou ik binnen 2 dagen een reactie op ontvangen en ook hier heb ik geen reactie op ontvangen.

Op 16 juni jl heb ik een lekkage gehad in mijn boiler waardoor de hoofdzekering eruit vloog.
Ik heb een 24/7 onderhoudscontract bij Eneco en heb daarom ook de storingsdienst gebeld. Ik heb gebeld met het storingsnummer van Eneco en een monteur van Stedin kwam voor het probleem.
(het probleem wat is ontstaan door een lekkage in de boiler). Omdat dit op zaterdag was kreeg ik een rekening ivm de voorrijkosten storing weekend. Tijdens mijn storingmelding heeft niemand mij verteld van de extra kosten. Ik ben van mening dat de voorrijkosten niet voor mijn rekening zijn want ik heb niet voor niets een service/onderhoudscontract. Ik heb Stedin hierover gebeld en die vertelde dat ik de voorrijkosten storing weekend niet hoefde te betalen ivm het eerder genoemde contract maar dat dit via Eneco installatiebedrijven geregeld moet worden.

Ik vind het echt een kwalijke zaak dat een bedrijf als Eneco zo slecht omgaat met het in behandeling nemen en beantwoorden van een vraag c.q klacht.

Graag zou ik van u in ieder geval een reactie willen ontvangen en ga ik er vanuit dat dit probleem wordt opgelost.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @M.A. Mirrer,

Welkom op het Eneco Forum!

Helaas hebben wij jouw e-mail niet juist ontvangen. Vandaar dat je ook nog geen reactie hebt gehad hierop, mijn excuses hiervoor.

Als ik het goed begrijp brengt Stedin voorrijkosten in rekening om het probleem met de hoofdzekering op te lossen. Het eruit vliegen hiervan zou komen door de lekkage van de boiler. Deze kosten wens je door ons te laten betalen vanwege het onderhoudscontract wat je met Eneco hebt. Begrijp ik het zo goed?

Groet, Denise
Dat is inderdaad goed samengevat. Betreft de diverse niet ontvangen mails. Zoals ik gelezen heb op het forum is dit een veel voorkomende probleem. Maar mocht je willen kan ik ze nog een keer versturen.
Reputatie 7
Badge +5
@M.A. Mirrer

Goed om hier duidelijkheid over te hebben, bedankt!

Je geeft aan dat de hoofdverzekering eruit is geklapt door een lekkage aan je boiler. Het is belangrijk om zeker te weten wat de exacte oorzaak is geweest, om zo ook te bepalen wie verantwoordelijk is voor de kosten. Beschik jij over een bon of een andere bevestiging waarin staat wat Stedin geconstateerd heeft?
Ja hoor die had ik ook al bijgesloten bij de eerste mail. Dus als je een mailadres hebt kan ik het nogmaals versturen.
Ook is er op de dinsdag erna een monteur van Eneco geweest om de boiler te vervangen.
Reputatie 7
Badge +5
@M.A. Mirrer

Fijn! Kan je deze naar ons mailen?
Ddank je wel. Mail komt eraan
Reputatie 7
Badge +5
@M.A. Mirrer

Ontvangen, bedankt! In de mailwisseling en de factuur van Stedin lees ik alleen niet terug wat de exacte oorzaak is geweest. Wij hebben dit wel zwart op wit nodig om de klacht verder in behandeling te kunnen nemen. Kan jij dit bij Stedin uitvragen?
Zzojuist heb ik telefonisch contant gehad met Stedin en zij hebben niet op papier staan wat de specifieke oorzaak is. Dat is ook begrijpelijk wat ze komen alleen voor het reparen van de zekering. Op zaterdag is el een monteur van Eneco langs geweest die heeft meteen geconstateerd dat de boiler vervangen moest worden omdat hij lek was. De monteur heeft dit alleen vastgelegd in zijn eigen laptop maar daar heb ik geen afschrift van. Het enige wat ik wel meteen heb gekregen is een nieuw huurcontract incl verhoging. Verder heeft de monteur mij gezegd Stedin te bellen anders zou ik het hele weekend zonder stroom zitten.
Ik neem aan dat alles vastgelegd wordt per adres. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik op deze manier met u moet blijven communiceren. De boiler wordt toch niet zomaar vervangen dat lijkt me bewijs genoeg.
Reputatie 7
Badge +5
@M.A. Mirrer

Klopt, wij hebben geregistreerd staan dat er een monteur is langs geweest voor jouw boiler. Dat wil niet direct zeggen dat een lekkage aan de boiler ook geleid heeft tot een defect aan de hoofdzekering. Hiervoor is momenteel niet voldoende bewijs om de klacht verder in behandeling te nemen (en dus een eventuele compensatie in orde te maken). Mocht je hiervoor meer informatie in huis hebben of kunnen verzamelen, dan zien we dit graag tegemoet.
Dit is echt de bureaucratie ten top.Als jarenlange klant voel ik me vreselijk in de maling genomen. In het eerste gesprek krijg ik als antwoord we gaan het voor u regelen en u wordt terug gebeld. Nooit terug gebeld en nooit reactie gehad op mijn emails. Nu krijg ik van u het gevoel dat ik vreselijk aan het lijntje ben gehouden. U wist bij voorbaat al dat uk verder niets op papier hebt omdat de melding telefonisch is gegaan. Maar als dit de manier is om met al jaren trouw betalende klanten om te gaan dan ben u mij als klant kwijt. Blijkbaar mag je bij Eneco alleen betalen en is de service ver te zoeken. Echt schande wat stelt een servicecontract dan nog voor. Verder vind ik het echt belachelijk dat je hier niemand over te spreken krijgt maar via een forum moet reageren.
Zzojuist heb ik telefonisch contant gehad met Stedin en zij hebben niet op papier staan wat de specifieke oorzaak is. Dat is ook begrijpelijk wat ze komen alleen voor het reparen van de zekering. Op zaterdag is el een monteur van Eneco langs geweest die heeft meteen geconstateerd dat de boiler vervangen moest worden omdat hij lek was. De monteur heeft dit alleen vastgelegd in zijn eigen laptop maar daar heb ik geen afschrift van. Het enige wat ik wel meteen heb gekregen is een nieuw huurcontract incl verhoging. Verder heeft de monteur mij gezegd Stedin te bellen anders zou ik het hele weekend zonder stroom zitten.
Ik neem aan dat alles vastgelegd wordt per adres. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik op deze manier met u moet blijven communiceren. De boiler wordt toch niet zomaar vervangen dat lijkt me bewijs genoeg.

Hoi Mirrer,

Volgens mij zit jij nu tussen wal en schip.

Ik denk ff gaf met je mee.

Dat is dus niet netjes van Eneco, maar toen zaterdag die Eneco monteur kwam was dat geen monteur van Eneco Installatie bedrijven waar ook je onderhoudscontract loopt?
Heb je met hen ook contact opgenomen?
Wie weet geeft dat een doorbraak.
Mijn eerste contact was idd met Eneco installatiebedrijven. Daar zijn alle belletjes en e-mails ook aan gericht. Wat ik echt niet begrijp is dat er niet fatsoenlijk gereageerd kan worden. Dus na 3 maanden heb ik het forum geprobeerd. Maar hoezo de klacht kan niet in behandeling genomen worden omdat ik niet schriftelijk heb dat de oorzaak van een lekkage is. Ik vind het echt schandalig. Mede omdat op het moment dat de monteur kwam ik ook nog niet op de hoogte was van deze kosten. En als ik gewacht had tot maandag er geen kosten in rekening zou zijn gebracht werd mij ook nog even vermeld tijdens een telefoongesprek met de klantenservice... nou laat die service maar weg.
Oké duidelijk!

Ja helaas qua communicatie scoort Eneco Installatiebedrijven erg slecht.
Dus je bent al 3 maanden met ze bezig; ongelofelijk!

Maar Eneco die nu jouw klacht in behandeling heeft, kan toch zeker opvragen bij haar “zuster” wat er in de laptop van de monteur is vastgelegd?
Ja ik heb ook de naam van de monteur door gegeven maar blijkbaar gaat de service van Eneco niet zo ver. Ik stuit iedere keer tegen een dikke dichte deur.
Nou ben benieuwd wat een moderator hier van vindt.
Ik ook
Reputatie 7
Badge +5
@M.A. Mirrer & @Brandje

Ik lees hier en daar nog een miscommunicatie dus ik vul graag aan:

Stedin brengt de voorrijkosten in rekening, niet Eneco. Je schrijft dat je niet op de hoogte was van deze kosten. Dit is erg vervelend, maar niet iets waar wij je bij kunnen helpen. Ik raad je daarom ook aan dit te melden bij Stedin zelf.

Het is bekend bij ons dat er een lekkage aan jouw boiler is geweest en dat wij hiervoor een monteur hebben langs gestuurd. Zoals eerder aangegeven is jouw e-mail niet juist bij ons binnen gekomen, waardoor telefonisch contact is uitgebleven. Was het eerder duidelijk geweest dat jouw gewenste oplossing niet mogelijk was, dan hadden wij dit zeker gecommuniceerd.

Ter afsluiting: wij zijn meer dan bereid om jou tegemoet te komen als blijkt dat de lekkage aan de boiler inderdaad de oorzaak is geweest voor het defect aan de zekering. Wij dienen hiervoor alleen wel zeker te weten dat dit de oorzaak is geweest. Ditzelfde zou een verzekeraar bijvoorbeeld vragen.
Hoi Denise,

Ik duik er weer even tussen uit, maar het laatste van jouw tractie daar voelde ik juist op, omdat er wellicht relevante info op de laptop van Installatiebedrijven moet staan, toch?
Ik blijf me verbazen... toch gek dat ik wel een bevestiging krijg dat mijn mail door jullie is ontvangen en dat er binnen 5 werkdagen contact met mij op genomen zou worden. Er wordt nu gesuggereerd dat Eneco bereid is om mij tegemoet te komen maar de enige die geconstateerd heeft dat de zekering eruit is gevlogen is de monteur van eneco die zaterdag langs is geweest. En die heeft geen brief achter gelaten met de oorzaak.

Ala je meer dan bereid bent om mij te helpen dan nemen jullie de voorrijkosten voor jullie rekening. Wat stelt een huurcontract met 24/7 anders voor. Geen onderhoud, geen service en als je dan een probleem hebt krijg je ook nog een rekening.
Reputatie 1
Badge +2
Volgens mij is de hoofd zekering 25 amp en de zekering van de boiler 16 amp, raar dat de hoofd zekering het begeeft en niet de zekering van de boiler
Dat klopt gaat ook om de hoofdzekering maar in de boiler was lekkage ontstaan waardoor de spanning te hoog werd. Dan springt de hoofdzekering eruit. Was de aardlekschakelaar er maar uit gegaan dan was ik nu niet in deze bureaucratie terecht gekomen.
Beste Denise,

Ik heb uw laatste reactie nogmaals doorgelezen en het maakt me nog kwader. Blijkbaar trek ik aan het kortste eind. Ik vind het onbegrijpelijk dat een groot bedrijf als Eneco zo met klanten omgaat.

Ik ben 70 jaar en voel me gekleineerd en zeker niet serieus genomen. U weet ook dat ik nooit op papier krijg dat de gesprongen hoofdzekering ontstaan is door lekkage.

Ik heb al aangegeven dat ik de naam van de monteur heb die namens Eneco installatiebedrijven dit op zaterdag geconstateerd heeft. Dat de boiler kapot was en vervangen moest worden. Blijkbaar kan er geen moeite worden genomen om dit uit te zoeken.

Uw vergelijk met een verzekering is mijn inziens een belachelijk vergelijk. Ik heb in dit geval geen aankoop gedaan. Ik krijg een rekening van voorrijkosten in het weekend. Inderdaad van Stedin, maar die moet komen omdat ik anders het hele weekend zonder stroom zit. De reactie van één van uw collega's, dat als ik op maandag gebeld zou hebben er geen voorrijkosten in rekening zouden zijn gebracht vond ik echt heel erg kort door de bocht.

Betreft het mailverkeer heb ik hier boven ook al gereageerd. Toch blijft het gek dat ik wel een bevestiging van uw bedrijf heb ontvangen maar ik via u en de diverse medewerkers van de klantenservice als antwoord krijg dat de mails nooit zijn ontvangen. Op internet is dit een veel voorkomende probleem dus misschien een taak om de communicatie met uw bedrijf te verbeteren.

Kortom u en uw collega's hebben blijkbaar 1 doel en dat is zoveel mogelijk klanten afwimpelen. Het zou jullie sieren om dit dan meteen aan te geven dan hoef ik geen 3 maanden voor aan het lijntje gehouden te worden.

Mocht u tot de conclussie komen dat uw bedrijf uit fatsoen de kosten voor uw rekening neemt dan hoor ik graag. Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik dit ook vernemen.
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @M.A. Mirrer,

Ik heb mij net ingelezen in de berichten hier op het forum en van de aantekeningen in ons systeem.

Intern heb ik contact gezocht met de behandelaar van de klacht om zo tot een duidelijk antwoord te kunnen komen.
Dit is gelukkig ook gelukt!

Er is inderdaad door de monteur een aantekening gemaakt van het bezoek en hieruit blijkt niet dat de storing per definitie wordt veroorzaakt door de lekkage.
Al was dit wel het geval geweest dan vergoeden wij geen voorrijkosten van de netbeheerder, dit kan wel het geval zijn voor arbeidsloon en voor onderdelen bijvoorbeeld.

Dit is ook kenbaar gemaakt door de klacht afhandelaar aan je dochter, die hierover telefonisch contact had met hem.
Om na te gaan wat er misschien toch mogelijk zou kunnen zijn heeft mijn collega nog een vraag uitgezet met de hoop hier meer van te kunnen maken voor haar/jou.
Eigenlijk tegen beter weten in; voorrijkosten worden nu eenmaal niet vergoed.

Toch heel spijtig dat dit allemaal zo lang heeft moeten duren en dat er een verkeerde verwachting is ontstaan.

Ik hoop je zo toch goed van dienst te zijn geweest.

Groet, Vincent
Toch raar dat ik eerst 3 maanden aan het lijntje wordt gehouden. Er is nooit een concreet antwoord aan mijn dochter gegeven. Het is spijtig dat je vanaf het begin af tegen een muur van bureaucratie aan loopt. En dat er nu ineens als antwoord komt dat er geen voorrijkosten vergoed worden. Echt schande voor de wijze waarop een bedrijf als Eneco met zijn klanten omgaat.

Reageer