Verwarming gaat onterecht aan | Eneco Community
beantwoord

Verwarming gaat onterecht aan

• 23 oktober 2016
  • 32 reacties
  • 1646 Bekeken

Graag wil ik vragen hoe het mogelijk is dat de kachel de laatste weken ineens aan staat terwijl het programma uit staat en Toon ingesteld staat op weg (15 graden). Ik heb nu al vijf keer gemerkt dat de kachel warm was terwijl dit niet de bedoeling is. Wie weet hoelang hij dit al doet....
icon

Beste antwoord door Folkert 24 oktober 2016, 14:47

@E.W. v.d. Padt

Ik zie dat Toon de laatste tijd zelden een stookopdracht geeft aan je ketel, je kan het beste even controleren of de buizen bij de radiatoren warmer worden wanneer je warm water tapt dan kan het liggen aan de driewegklep zoals mede forumleden ook al aangegeven hebben. In dit geval kun je het beste je cv monteur langs laten komen.
Bekijk origineel

32 Reacties

Gevoeld dat de kachel warm was.....
Bedoel je niet misschien de radiatoren?

Wat is het merk en type van je CV?
Merk en type CV.....als ik wist dat er zo'n moeilijke vraag gesteld zou worden dan had ik de vraag gesteld als manlief nog niet op bed lag... dus het antwoord moet ik je verschuldigd blijven tot morgen. Of bedoel je de ketel?
Op het forum is CV een zeer bekende term.
Afkorting van Centrale Verwarming.....
Ja....zover was ik ook.... ben hier niet aan solliciteren dacht ik....
Reputatie 7
Badge +7
beste @ E.W. v.d. Padt,

tja mevrouw,
iets meer info is toch belangrijk
anders kunnen de mede forum leden (community leden , zoals ik tegenwoordig lees :8) je niet helpen.
het lijkt me sterk dat je 15 graden lekker vind als je thuis bent overdag of s,avonds. brrrrr
dus mss dat er ergens iets verkeerd ingesteld staat.?
ben je niet thuis of slaap je dan is de instelling 15-17 graden wel handig , maar als ik thuis ben moet het toch 21 - 21,5 graden zijn.
wil ik het lekker vinden .

zo kunnen we alleen maar gissen naar wat het probleem is ,en dat is niet de bedoeling.
toch maar ff aan manlief vragen mss?
Hoi Jan,

Mijn eerste indruk is driewegklep maar dan moet de omschrijving eerst duidelijk zijn.
De kachel voelt warm aan?
Wordt de CV daarmee bedoelt......
Wordt de radiatoren daar mee bedoelt......

Jammer dat op die vraag geen antwoord kwam.
Dat lijkt me toch niet zo'n moeilijke vraag.
Maar zoals gemeld, misschien morgen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Mijn eerste indruk is driewegklep maar dan moet de omschrijving eerst duidelijk zijn.
De kachel voelt warm aan?
Wordt de CV daarmee bedoelt......
Wordt de radiatoren daar mee bedoelt......

Jammer dat op die vraag geen antwoord kwam.
Dat lijkt me toch niet zo'n moeilijke vraag.
Maar zoals gemeld, misschien morgen.

klopt Ton ,
ik zat ook al aan de 3 wegklep te denken.

we zullen het vernemen morgen/vandaag :D
trusteeee
Goedemorgen
De radiatoren zijn warm....merk cv is Daalderop..... overdag staat de Toon op 15 omdat we dan inderdaad weg zijn en 's avonds hebben we meestal het bio ethanol haartje aan wat de kamer behoorlijk warmer maakt. Vandaar dat we toon zo ingesteld hebben Nu ook weer.... Toon geeft aan dat het 21.5 graden is....de radiatoren voelen warm aan en ik ga zo weg.... als ik naar de grafiek kijk dan zie ik om de 2 uur pieken bij gas staan.... hopelijk nu meer informatie.....
Haardje met een d met het zijn
Begin dan de temperatuur op Toon®️ in te stellen op 10 grd; CV kan dan onmogelijk wamte leveren.
Radiatoren moeten koud aanvoelen.
Neem dan enige minuten vol warm tapwater; CV slaat aan uiteraard om tapwater te verwarmen; een driewegklep zorgt er voor dat het warme water niet naar de radiatoren kan en dienen koud te blijven.
Heb Toon nu via de app ingesteld op 10 graden....warm water tappen doe ik zodra ik thuis ben.... is het hiermee verholpen of om juist iets uit te sluiten? We hebben de Toon namelijk al een aantal jaar en dit nog niet eerder aan de hand gehad....
Met deze methode ben je aan het uitsluiten.

Ook dient gekeken te worden hoe de instelling tapwater op de CV staat.
De meeste hebben die op voorverwarming Uit staan.
Staat die op Aan zal je CV enige keren per dag aanslaan om een voorraadje tapwater op temperatuur te houden.
Daar kom ik later op terug....dank tot zover.
Heb mijn schoonvader gevraagd om thuis even te gaan voelen omdat op de app de temperatuur 21 graden aan blijft geven en de grafiek nog steeds pieken aangeeft. Toon heb ik ingesteld op 10 graden maar verwarmingsbuizen en radiatoren zijn warm.....
Heb mijn schoonvader gevraagd om thuis even te gaan voelen omdat op de app de temperatuur 21 graden aan blijft geven en de grafiek nog steeds pieken aangeeft. Toon heb ik ingesteld op 10 graden maar verwarmingsbuizen en radiatoren zijn warm.....

Los van de instelling van het tapwater moet er dan toch meer aan de hand zijn.
Tijd om Toon®️ een harde reset te geven, door de module bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken.
Ook zou ik je adviseren via menu/support de externe klanten toegang aan te zetten, zodat een moderator op afstand kan laten controleren of Toon®️ die stookopdracht geeft.
Ga het doorgeven ....word vervolgd....
Externe toegang klantenservice is aangezet. Stekker van module is er een minuut afgeweest....is dit voldoende?
Externe toegang klantenservice is aangezet. Stekker van module is er een minuut afgeweest....is dit voldoende?

Ja dan kan je nu ook op afstand zien of de CV zich nu rustig houdt en de temperatuur daalt.
En een moderator kan straks op afstand even in je Toon®️ laten kijken.
Moet ik dat ergens aanvragen dat ze meekijken?
Moet ik dat ergens aanvragen dat ze meekijken?
Nee hoor, moderators lezen alle berichten, dus er komt vanzelf een reactie van hun kant als het zo ver is.
Wij hebben nu samen het voorwerk gedaan, zodat de vaart er nu inzit!
Oké top! Ik wacht af...
Hoi moderators!

Kunnen jullie dit topic even aandacht geven ivm vermoedelijk kijken op afstand???
Reputatie 7
Badge +6
@E.W. v.d. Padt

Ik zie dat Toon de laatste tijd zelden een stookopdracht geeft aan je ketel, je kan het beste even controleren of de buizen bij de radiatoren warmer worden wanneer je warm water tapt dan kan het liggen aan de driewegklep zoals mede forumleden ook al aangegeven hebben. In dit geval kun je het beste je cv monteur langs laten komen.
Reputatie 7
Badge +8
Radiatoren warm bij tapvraag.. Dat is 100% je driewegklep..
Even een installatiemonteur bellen, en de driewegklep laten vervangen..

Inprincipe gebeurt er nu dit:

Vraag Warm Water gaat je CV stoken voor Warm Water.. Aangezien dat je driewegklep naar alle waarschijnlijkheid kapot is, staat je driewegklep vast op je radiatoren (cv stand).. Daardoor stroomt er Warm Water wat bedoeld is voor de kraan, door naar je radiatoren.. En die voelen dan warm aan..
Badge
Klinkt als een driewegklep.
Dat wordt de monteur opbellen en de driewegklep moet in zijn geheel vervangen worden!
Niet dat hij met wen motortje aan komt zetten en je klep is inwendig lek.

Succes!

Reageer