Vervangen van oude boiler ? | Eneco Community
vraag

Vervangen van oude boiler ?

• 1 juli 2014
  • 3 reacties
  • 3408 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
De laatste paar jaar loopt mijn energie rekening steeds maar op terwijl ik echt geen bijzondere dingen doe thuis, geen extra apparaten e.d. Ook ben ik overdag meestal niet thuis.

Nou heb ik wel een hele oude boiler uit het jaar 0. Ik woon al 11 jaar in mijn flat en de boiler hing er al toen ik er ging wonen. Voor mij woonde er een oude meneer waarvan ik denk dat hij ook de boiler al een hele tijd had hangen.

Is het mogelijk een nieuwe boiler te krijgen (heb nu een huurboiler) ? Of is een energie zuinige CV ketel een optie ? Ik heb wel blokverwarming dus daarvoor zou ik in principe geen CV nodig hebben.

En de hamvraag is ook wat gaat mij dit eventueel kosten ?

3 Reacties

Badge +5
De laatste paar jaar loopt mijn energie rekening steeds maar op terwijl ik echt geen bijzondere dingen doe thuis, geen extra apparaten e.d. Ook ben ik overdag meestal niet thuis.

Nou heb ik wel een hele oude boiler uit het jaar 0. Ik woon al 11 jaar in mijn flat en de boiler hing er al toen ik er ging wonen. Voor mij woonde er een oude meneer waarvan ik denk dat hij ook de boiler al een hele tijd had hangen.

Is het mogelijk een nieuwe boiler te krijgen (heb nu een huurboiler) ? Of is een energie zuinige CV ketel een optie ? Ik heb wel blokverwarming dus daarvoor zou ik in principe geen CV nodig hebben.

En de hamvraag is ook wat gaat mij dit eventueel kosten ?

In jouw geval zou ik je adviseren contact op te nemen met de verhuurder en daar je vraag neer te leggen. In mijn geval ben ik sinds oktober vorig jaar in vergelijking met de oude CV ketel en de zachtere winter meer dan 650 m3 gas aan het besparen. Een nieuwe ketel is afhankelijk van te verwarmen inhoud, gebouw-apartement situatie cq ligging en je eigen gewoontes.
Per slot van rekening wil je de besparing in eigen zak steken en niet de verhuurder spekken met nieuwe zuinige apparatuur nog los van de aanschafkosten.

Let op: er bestaat een kans dat er milieu belastend materiaal is gebruikt rondom de boiler. Bij een eerder vergelijkbare situatie was dat bij mij het geval.
Succes.
Hoi Theo bedankt voor je antwoord.
Ik heb een koophuis maar ik huur de boiler van Eneco en gas heb ik vastrecht, dat gebruik ik bijna nooit.
Het gaat dus echt om de elektrische boiler. Ik heb blokverwarming dus eigenlijk heb ik geen CV nodig, maar ja als ie wel meer bespaart dan een gewone boiler is het een optie denk ik
Badge +5
Hallo Iloon, in dat geval kan ik niet uit eigen kennis adviseren anders dan wat op het bedrijf gebeurde waar ik heb gewerkt. Veelal werden daar elektra boilers toegepast. Goed regelbaar en veilig voor Legionella mits goed gebruikt. Gelukkig valt er veel te lezen op internet om een goede keus/aanbieding te beoordelen.

Reageer