Verbruik verschil tussen 7 en 14 graden? | Eneco Community
vraag

Verbruik verschil tussen 7 en 14 graden?

• 29 januari 2013
  • 4 reacties
  • 522 Bekeken

Hallo,

Ik ben beheerder van een clubhuis. Op dit moment staat de tempratuur in ons gebouw (bouwjaar 1980) ingesteld op 7 graden als er niemand aanwezig is.
Wekelijks word het gebouw vier keer warm gestookt naar 22 graden, voor een duur van ongeveer vier tot vijf  uur.
Ongeveer 1 a 2 keer per maand word het een heel weekend warm gehouden.
Nu wil ik in het gebouw in de periodes dat het niet gebruikt word de minimum tempratuur op 14 graden instellen.
Gaat ons verbruik omhoog, blijft dit gelijk of gaat dit omlaag?
Of kunnen we beter nog een hogere tempratuur instellen?

Als het mogelijk is zou ik tevens graag onderbouwingen en eventuele waardes willen ontvangen?

Alvast bedankt,
Jeroenis.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hoe is hèt clubhuis geïsoleerd? Ik ben geen expert maar als je tegen de kou moet opstoken kan ik me voorstellen dat je sowieso veel geld verstookt als je hem continu op bv 15 graden wil houden.
Hoe is hèt clubhuis geïsoleerd? Ik ben geen expert maar als je tegen de kou moet opstoken kan ik me voorstellen dat je sowieso veel geld verstookt als je hem continu op bv 15 graden wil houden.

Het gebouw heeft spouwmuurisolatie die vanaf de bouw (1980) dateert.
Er is verder geen echte vloer of dak isolatie. (vloerisolatie is ook niet mogelijk)
De ramen zijn voorzien van enkel glas met luiken ervoor.
Badge

Het gebouw heeft spouwmuurisolatie die vanaf de bouw (1980) dateert.
Er is verder geen echte vloer of dak isolatie. (vloerisolatie is ook niet mogelijk)
De ramen zijn voorzien van enkel glas met luiken ervoor.

Je vraag is terecht en prima, maar inmiddels zijn alle geleerden het er over eens.
Het "warmhouden" van een gebouw is NOOIT voordelig. Hoe langer de periode , hoe voordeliger om de temp zo laag mogelijk te zetten.
Er is 1 maar; beneden ongeveer 10 graden wordt het niet alleen vervelend koud, de tijd van opstoken behoorlijk lang maar vooral, TE VOCHTIG.
Dus; laten afkoelen tot 10 graden.
Reputatie 3
Badge
Kijk, zo leer ik ook weer is wat.

Reageer