Terugkerende storingscodes S33 en S99 | Eneco Community
vraag

Terugkerende storingscodes S33 en S99

• 28 november 2018
  • 1 reactie
  • 466 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Sinds ongeveer 2 maanden (start koude weer?) staakt de ketel (exemplaar Vaillant thermoCOMPACT CWK) regelmatig de warmwatertoevoer. De display geeft op dat moment eerst S33 en vervolgens S99 weer.

Beide staan niet in de gebruikershandleiding, gelukkig wel in de installatie- en onderhoudshandleiding die ik online kan vinden. Storing betreft: "S33: Luchtdrukschakelaar heeft niet ingeschakeld. Toestel bevindt zich binnen de wachttijd of toerentalafwijking tijdens de automatische buislengte-aanpassing" & "S99: Automatische buislengte-aanpassing".

Drie weken geleden heeft een Eneco-monteur naar aanleiding van een F33 de ventilator vervangen. Hij gaf aan dat dit niets met de code S33 en S99 te maken heeft.

Wat is er wel aan de hand en wat kan ik doen? Of is dit normaal? Graag jullie advies!

1 Reactie

Ik zie dat je de codes hier al hebt afgelezen:

https://www.vaillant.nl/vaillant-nl/professioneel/documentatie-1/storingsleutels/vaillant-thermo-compact-247854.pdf

Zie ook punt 6 van dit document. Laatste deel “Overige storingen”
Ik zou de monteur daarop wijzen.

Ik zou toch echt de storingsdienst bellen want deze storing dient simpel weg opgelost te worden.

Reageer