Storing met mijn cv ketel, elke week bijvullen | Eneco Community

Storing met mijn cv ketel, elke week bijvullen

• 28 januari 2018
  • 1 reactie
  • 520 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Ik heb sinds eind december Toon aan de muur hangen. Ik ben totaal niet tevreden en ik hoop niet dat dit zo doorgaat. Sinds Toon aan de muur hangt moet ik iedere week mijn ketel bijvullen en staat de huiskamer temperatuur gemiddeld 1,5 graden hoger dan voorheen. Ook zou je bij de nieuwe software update, 4.10.6, een seintje krijgen als de ketel bijgevuld moet worden, maar dat heb ik nog niet gezien. De thermostaat die destijds bij de ketel werd geleverd doet dit wel. Maandag 29 januari worden er slimme meters geplaatst, ik hoop dat er dan nog iets veranderd.

1 Reactie

Dat je CV installatie vaak moet bijvullen is vaak een oorzaak van een lekkage ergens in het systeem.

Heb je al gecontroleerd of je expansievat nog goed is?.

Tik met een schroevendraaier of ander voorwerp op beide delen van het expansievat. Het geluid moet duidelijk verschillend zijn. Een deel is met water gevuld, het geluid klinkt dof. Het andere deel met stikstof, het geluid klinkt hol. Als het rubberen membraan van het expansievat lek is, dan klinken beide delen dof omdat deze met water is gevuld.

Reageer