SlimmeBoiler of opwarmen via daltarief? | Eneco Community
beantwoord

SlimmeBoiler of opwarmen via daltarief?

• 21 februari 2019
  • 31 reacties
  • 2096 Bekeken

Toon eerste bericht

31 Reacties

En dat is nu precies een aanname, die je doet die niet juist is. Pas met de jaarnota in de hand kan je conclusies trekken. 

En durf je het niet aan dan houd je de deur dicht, toch…..

Badge

En dat is nu precies een aanname, die je doet die niet juist is. Pas met de jaarnota in de hand kan je conclusies trekken. 

En durf je het niet aan dan houd je de deur dicht, toch…..

Ik wil helemaal niet wachten tot de jaarnota, ik wil meteen weten waar ik aan toe ben. Maar als ik dit lees, bijna helemaal aan het begin van dit topic:

Het effect op de energierekening bij verwarmen overdag ipv dal?
We weten nog niet exact hoe dit voor ieder huishouden uitpakt, maar de eerste testen tonen aan dat er een besparing op de energie rekening zal plaatsvinden.

... dan denk ik: wat is dit voor vage leugenachtige prietpraat?

Klopt, dat is zeker een vaag verhaal. Leugenachtig vind ik te sterk; immers er wordt gemeld door Eneco dat je er niet slechter uit komt. En daar kan je Eneco uiteraard aan houden.

Zoals ik eerder meldde, wil je persé, het nu al weten en durf je de gok/pilot dus niet aan, dan houdt het op en dan gewoon niet meedoen.

Want de afrekening komt later en de standen die je nu monitort zeggen, zoals ik eerder bedoelde niet alles; het kosten plaatje wordt immers pas inzichtelijk op de jaarnota.

Badge

Hoe kan ik Eneco daar aan houden dan? Ik heb een eigen bedrijf, een verbruik van 70.000 kWh per jaar. Op de jaarnota ga je niet zien of die boiler meer of minder verbruikt zou hebben hoor 😂 het moet gewoon bijgehouden worden. En ik wil het meteen zien wat er gebeurt. 5 minuten na installatie van dat kastje meteen al.

Vandaar dat ik al eerder vroeg heb je nu al geheel apart alleen de verbruiksstanden van je boiler in zicht? Ik denk dat Eneco dat via die module wel heeft.…

Je neemt aan dat dat boiler inzicht er op de jaarnota niet is; ik denk het nou juist wel ivm die module 😏

Nogmaals zelf heb je het gewenste kostenplaatje met de module niet meteen inzicht, dus dan houdt het op. 

Fijne avond verder!

Badge

Nee het verbruik van die boiler heb ik niet in zicht. Hoeft ook niet, want daar gaat het niet om. Het gaat er om dat Eneco stroomverbruik van 's nachts wil verplaatsen naar overdag. Prima, maar ik wil daar dan geen normaal tarief voor betalen. Zo simpel is dat. 

Reageer