Slimme boiler module? | Eneco Community
vraag

Slimme boiler module?

• 30 januari 2019
  • 18 reacties
  • 4880 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Ik ben vandaag gebeld door Eneco om een afspraak te maken voor het plaatsen van een slimme boiler module.

Ik ben het echter niet eens met het systeem.
Maar degene die ik aan de lijn had kon mijn vragen niet beantwoorden en zou mij een mail sturen waar dieper over het onderwerp ingegaan zou worden.
Echter stond er een link naar de website die niet werkt ik krijg te zien : 404 oeps pagina niet gevonden.
Toegestuurde link: https://eneco.nl/slimmerboiler

Misschien dat er iemand van Eneco op deze forum mijn vragen kan beantwoorden?

Het systeem achter de slimme boiler module is dat als er veel zonnestroom en windstroom geleverd wordt er een overschot aan stroom is.
Dus met andere worden overschot aan stroom!
Doormiddel van deze modules bij alle klanten te plaatsen kan Eneco een groot deel overschot aan stroom gebruiken/afvloeien.
Wij klanten helpen Eneco met hun probleem maar wel op het duurdere capaciteitstarief!
Ik heb dag en nacht tarief meter en mijn boiler schakelt doormiddel van een schakelklok alleen in met de goedkope nacht tarief.
Maar zodra deze module geplaatst is zal mijn boiler ten alle tijden in het duurdere tarief gaan verwarmen aangezien overdag over het algemeen de overschot zal zijn als de zon schijnt.
Hoe gaat Eneco dit compenseren en kan de klant het stroom verbruik monitoren om te zien wanneer de boiler opgewarmd heeft dag of nacht tarief?

Mocht ik hier geen zinnig of duidelijkheid over krijgen zal ik mijn huur contract beëindigen en een eigen boiler aanschaffen.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@ashna

Welkom op de Eneco community!

Aan je reacties merk ik op dat je een duidelijke mening hebt richting Eneco, spijtig genoeg niet al te positief 😞. Heeft je mening betrekking tot de Slimme meter Boiler? Ik ben dan heel benieuwd hoe deze is ontstaan.

Zo niet, wil je dan een aparte topic aanmaken over hetgeen waar je ontevreden over bent? We gaan namelijk graag het dialoog met je aan, met als doel een positieve wending te geven aan je huidige mening.

Groet. Urgel
Hoi DVK,

De informatie en manier van communiceren van Eneco vind ik ook teleurstellend.
Qua stroom & gas stap ik al over, helaas zit ik voorlopig aan mijn huurboiler vast. Als je dat contract opzegt, moet je alle resterende termijnen alsnog betalen dus dit huurcontract aanhouden is voor mij voordeliger dan een boiler kopen.

Ik zoek nog even verder naar informatie, in elk geval bedankt voor je reactie!

goedzo! ik geef eneco ook een laatste kans en dan ga ik ook overstappen. het is jammer dat eneco zelf niets doet aan de slechte service en de dure tarieven
@DVK

Ik kan het me voorstellen dat je meer duidelijkheid wil hebben omtrent de SlimmeBoiler module. Voor ons is het ook een nieuw product. De vraag heb ik uitgezet bij de desbetreffende afdeling. Zodra ik een reactie heb vernomen kom ik bij je terug. Dank voor je geduld en begrip.

Fijn weekend,
Emel

dit is nou het orobleem van eneco. altijd maar van kastje naar de muur gestuurd worden. uiteindelijk is er geen enkele afdeling die je kan helpen.
Reputatie 7
Badge +2
@DVK

Graag gedaan, uiteraard. Daar ben ik ook benieuwd naar, maar hopelijk komen we daar snel achter ;-)

Groet, Urgel
Hoi Urgel,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben benieuwd of de antwoorden mijn standpunt kunnen veranderen.

Groet,
Dennis
Reputatie 7
Badge +2
@DVK

Tot heden hebben we nog geen reactie ontvangen van de afdeling, waar mijn collega jouw vraag heeft uitgezet. In de tussentijd is er meermaals contact gelegd wat we ook nu weer zullen doen. Dit stelt je geduld op de proef, maar geef ons nog even. We hopen snel bij je terug te komen, ditmaal met een antwoord.

Groet, Urgel
Hoi DVK,

De informatie en manier van communiceren van Eneco vind ik ook teleurstellend.
Qua stroom & gas stap ik al over, helaas zit ik voorlopig aan mijn huurboiler vast. Als je dat contract opzegt, moet je alle resterende termijnen alsnog betalen dus dit huurcontract aanhouden is voor mij voordeliger dan een boiler kopen.

Ik zoek nog even verder naar informatie, in elk geval bedankt voor je reactie!
Hoi eendje,

Helaas niks meer gehoord zowel niet via het forum als telefonisch.
Ik heb nog geen slimme boiler module en die gaat er niet komen ook !
Hoe Eneco met zijn klanten omgaat bevalt me niet.
En ik neig er steeds meer naar om mijn huur boiler te laten verwijderen en dat ik zelf een boiler aanschaf.

Succes met je zoektocht naar antwoorden.
@DVK Ik zit met dezelfde vragen. Heb je inmiddels al antwoord? Heb je de SlimmeBoiler module laten plaatsen en zo ja, wat is je ervaring tot nu toe? Ik vind het zo'n vaag verhaal met vage antwoorden van Eneco dat ik het niet vertrouw. Ik heb ook geen zin in een welles-nietes gedoe, dus als het mij niet duidelijk wordt zal ik deze module weigeren. Ik hoop dat je inmiddels wat meer weet.
Bbedankt voor uw reactie en wacht het antwoord af.

U ook een fijn weekend.
Reputatie 5
Badge
@DVK

Ik kan het me voorstellen dat je meer duidelijkheid wil hebben omtrent de SlimmeBoiler module. Voor ons is het ook een nieuw product. De vraag heb ik uitgezet bij de desbetreffende afdeling. Zodra ik een reactie heb vernomen kom ik bij je terug. Dank voor je geduld en begrip.

Fijn weekend,
Emel
Beste Emel ,

Bedankt voor uw reactie.

Ik vraag me af hoe jullie willen realiseren dat de boiler minder warmte verliest door deze module te plaatsen?
Aan de boiler constructie wordt niks veranderd dus het stilstand verlies blijft hetzelfde alleen het moment van opwarmen veranderd.
De boiler wordt vaker overdag verwarmd met duurder tarief.
Nnormaal gesproken varieert het tarief bij vraag en aanbod in de zomer heeft Eneco over capaciteit van stroom door zo'n en wind energie en de klanten mogen dat probleem oplossen doormiddel van die module en mogen vervolgens ook nog meer betalen.

Mocht Eneco niet met overtuigende middelen komen , zoals het monitoren van die module om te controleren wanneer de module daadwerkelijk mijn boiler overdag heeft ingeschakeld komt deze module er bij mij niet in.

Want ik heb geen zin in een welles nietes geval bij meer verbruik.
Reputatie 5
Badge
@DVK

Mijn excuses voor de late reactie. ik begrijp dat je wil weten wat de voor- en nadelen zijn van de SlimmeBoiler module. We weten nog niet exact hoe dit voor ieder huishouden uitpakt. De eerste testen tonen aan dat er een besparing op de energie rekening zal plaatsvinden. De SlimmeBoiler verliest namelijk minder warmte en dat bespaart energie. In sommige gevallen is het mogelijk dat je duurder uit bent. Mocht dit het geval zijn, dan analyseren wij dit op individuele basis en kan een correctie volgen. In geen enkel geval (bij gelijkblijvend verbruik) gaat u meer betalen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groet,
Emel
Dat zou inderdaad het meest ideale zijn.

Maar ik ben bang dat Eneco er een mooi verhaaltje van gemaakt heeft door te zeggen dat de installatie niks kost en je het milieu er mee helpt.

Maar jammer dat er niet door Eneco niet inhoudelijk op gereageerd wordt.
Reputatie 6
Badge +3
Ja mee eens. Ze missen net even de koppeling met juist een lage prijs aanbieden (kan prima in combinatie met een slimme meter) gedurende die momenten dat er overschot is. De energiemarkt heeft dan wel die lage prijzen en nu lijkt het erop dat Eneco het wil verkopen als een milieu- en prijsbewuste oplossing, terwijl Eneco juist de gene is die er dik aan verdient (jij betaald gewoon je overdag-tarief, eneco betaald op dat moment een enorm laag tarief en is hun winst dus aanzienlijk).

Zelf ben ik klant van EasyEnergy die wel uurtarieven op basis van inkoop leveren. Ik heb nu zelf mijn boiler slim gemaakt op basis van die tarieven. Het zou mooi zijn als eneco dat ook zou doen met deze slimme boiler module.
Hoi Thehognl,

Bedankt voor uw reactie en link naar de juiste pagina.

Daar staat inderdaad dat ze compenseren maar ook dat als je meer gaat douchen je niks gecompenseerd krijgt .
Maar je leest nergens hoe ze die onderscheidt gaan maken/meten.
Met andere woorden, ze kunnen altijd zeggen je zal wel gedoucht hebben in die periode.

Dat wordt dus een welles nietes gedoe.

Ik wil eerst de techniek uitgelegd zien voordat ik die module laat plaatsen.

Dus ik zou graag antwoord willen krijgen van iemand die bij Eneco in dienst is en ook daadwerkelijk verstand heeft van de techniek en mij kan overtuigen van het voordeel voor mij van dit systeem en niet alleen die van het milieu en die van Eneco.
Reputatie 6
Badge +3
Zie ook https://www.eneco.nl/energieproducten/slimmeboiler-module/ trouwens
Reputatie 6
Badge +3
Het principe hier achter (zonder de slimme boiler module te kennen) is natuurlijk dat je juist ook een lagere tarief voor je stroom krijgt als die overschot er is, nog lager dan je huidige nachttarief. Anders gaat inderdaad deze vlieger niet op 🙂

Reageer