Overname huurcontract ketel | Eneco Community
vraag

Overname huurcontract ketel

• 18 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 1094 Bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik een huis gekocht. In het huis zit een huur ketel.
Was ook bekend gemaakt door verkoper. Hij heeft netjes laten weten wat de huur hiervan is, enz.
Ik heb contact met Eneco opgenomen om mijn energie verhuizing door te geven, en gelijk aan gegeven dat in de nieuwe woning een huur combiketel zit en dat ik dit contract wil overnemen. De medewerker vertelde mij dat dit kon, dat zij de afdeling in zou schakelen om alles te regelen. De huur zou 28,80 per maand zijn all-in, kwam overeen met wat de verkoper vertel heeft.
Na 2 maanden kreeg ik netjes de brief met het overnameformulier.
Maar tot mijn schrik was het huur bedrag ineens verhoogd. I.p.v. €28,80 werd dit ineens €40,42.
Een best verschil. Looptijd nog 64 maanden.
Als ik dit even door reken kom ik op een totaal uit €2586,88.
De ketel kost nieuw €900,- plaatsen €350,- totaal €1250,- excl onderhoud.
Onderhouds contract kost gemiddeld €35,- per kwartaal.
Dit totaal uitgerekend over de 64 maanden kom ik uit op een totaal van €1985,88.
Dus totaal €600,- meer in de 64 maanden betalen dan dat er een totaal nieuwe word geplaatst.
De huidige ketel is van 12-12-2011. Nefit Proline HRC24 CW4

Nu mijn grote vraag, hoe kan het zijn dat er in eerste instantie het zelfde bedrag wordt gezegd maar 2maanden later in de brief ineens 12euro duurder.

Telefonisch word mij gemeld dat dit normaal is, want een ketel huren voor 28,88 doe je nergens meer.
Bij andere is het veel duurder.
Als ik bij de concurrent kijk dan huur ik voor minder dan 30euro per maand een nieuwe CW5 ketel.

Als men mij dit verteld had voordat ik de woning kocht had ik het huur contract niet over willen nemen.

Hoop dat er iemand mij hierin kan helpen. Uitleggen hoe dit zit. en of dit klopt.

1 Reactie

Reputatie 3
@ SanderG,

Bedankt voor je bericht en welkom op onze community.
Wat ontzettend vervelend dat jou in eerste instantie andere tarieven zijn toegezegd dan je nu krijgt voorgesteld.
Ik laat dit voor je uitzoeken en zorg ervoor dat één van mijn collega's van het installatiebedrijf contact met je opneemt.
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben dan horen wij dit graag.

Groet, Sabrina

Reageer