Overloop kraan. | Eneco Community
beantwoord

Overloop kraan.

• 17 januari 2019
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Goedenavond, ik heb een huurboiler van ENECO voor het bad/douche, nu heb ik een kraan boven mijn bad als overloop voor de boiler waar af en toe water uit druppelt. Nu wil ik mijn badkamer verbouwen en komt deze kraan midden in mijn inloopdouche. Is er een mogelijkheid dat deze kraan weg kan of dat er een andere oplossing is? Het is nog al een grote kraan en is al aardig aan ziet er ook nog eens niet uit.
Bedankt alvast voor de ideeën.

Groetjes, Jeroen (Boilertje).
icon

Beste antwoord door Brandje 17 januari 2019, 20:56

Een zg overstortkraan is verplicht. De overstort kan dus niet vervallen.
Kan er geen gewone afvoer met sifon onder deze kraan worden gemonteerd?
Maar eigenlijk zou ik met Eneco Installatie bedrijven bekijken of de boiler verplaatst kan worden.
Bekijk origineel

3 Reacties

Een zg overstortkraan is verplicht. De overstort kan dus niet vervallen.
Kan er geen gewone afvoer met sifon onder deze kraan worden gemonteerd?
Maar eigenlijk zou ik met Eneco Installatie bedrijven bekijken of de boiler verplaatst kan worden.
Bedankt Brandje voor de snelle reactie, verplaatsen van de boiler is denk ik geen optie, deze hangt in de inloopkast naast de badkamer met de leidingen door de muur heen. Het verhaal met de sifon snap ik niets van hahaha (compleet a technisch figuur hier) maar zal eens proberen contact te zoeken met Eneco installatie bedrijven. Misschien kan er ook wel een nieuw kleiner kraantje iod op de huidige kraan zit ook vol kalk.
Graag gedaan.
Sifon is gewoon een zwanenhals in de afvoer; een stankafsluitertje dus.
Suc6 met contact zoeken met de Installatiebedrijven; dat is waar je idd moet beginnen.

Reageer