opzeggen boiler contract | Eneco Community
vraag

opzeggen boiler contract

Vanwege een verbouwing is de huurboiler niet meer nodig en hebben wij het contract opgezegd. Via de telefoon werd ons gemeld dat er kosten aan zijn verbonden en dat deze gesplitst zijn in verwijderingskosten en demontagekosten. Vervolgens kregen wij een formulier voor het incasso van deze kosten waarop wij hebben aangegeven dat er enkel de verwijderingsbijdrage betalen omdat vanwege de verbouwing de boiler al gedemonteerd is.
Via telefoon en mail om uitleg gevraagd maar kregen tegenstrijdige antwoorden of werden helemaal niet beantwoord.
Klacht ingediend via Eneco (is dus een ander bedrijf waardoor je telkens van het kastje naar de muur wordt gestuurd) die nog op de stapel ligt na 2 weken.
Automatische incasso is wel vlot gegaan !@# maar draai ik uiteraard telkens terug zolang er geen bevredigend antwoord is.
De boiler is keurig opgehaald (wat kan daar fout aan gaan?) en daar kregen wij dan (ook) weer wel vlot een paar korte vragen over hoe dat is afgehandeld.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Schurmann wrote:

Vanwege een verbouwing is de huurboiler niet meer nodig en hebben wij het contract opgezegd. Via de telefoon werd ons gemeld dat er kosten aan zijn verbonden en dat deze gesplitst zijn in verwijderingskosten en demontagekosten. Vervolgens kregen wij een formulier voor het incasso van deze kosten waarop wij hebben aangegeven dat er enkel de verwijderingsbijdrage betalen omdat vanwege de verbouwing de boiler al gedemonteerd is.
Via telefoon en mail om uitleg gevraagd maar kregen tegenstrijdige antwoorden of werden helemaal niet beantwoord.
Klacht ingediend via Eneco (is dus een ander bedrijf waardoor je telkens van het kastje naar de muur wordt gestuurd) die nog op de stapel ligt na 2 weken.
Automatische incasso is wel vlot gegaan !@# maar draai ik uiteraard telkens terug zolang er geen bevredigend antwoord is.
De boiler is keurig opgehaald (wat kan daar fout aan gaan?) en daar kregen wij dan (ook) weer wel vlot een paar korte vragen over hoe dat is afgehandeld.

Hoi @ Schurmann,

Welkom op onze Community! Wat goed dat je dit bespreekbaar maakt op ons forum. Het is zeker niet de bedoeling om je het gevoel te geven dat je klacht op een zogeheten stapen beland. Vind je het goed als ik één van mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven vraag om contact met je op te nemen?

Groet, Audrey
Behalve de reactie van Audrey en een aanmaning nog steeds geen antwoord op mijn klacht!
Reputatie 5
Badge
@Schurmann

Zeer begrijpelijk dat je wel een reactie verwacht nadat je je verhaal hier kenbaar hebt gemaakt.
Ik geef bij mijn collega's aan dat ze zo snel mogelijk contact met je opnemen, want het lijkt me niet de bedoeling dat er een aanmaning op je mat ligt terwijl er zaken uitgezocht moeten worden.

Groet,
Glenn
De afhandeling van je klacht loopt via de Installatiebedrijven van Eneco.
Die zitten niet op het forum hier, dat zal je dus separaat ontvangen.
Wel vreemd dat nu na 19 dagen nog niets gehoord hebt.
Maar ik zie nu net dat Glenn hun al een reminder heeft gestuurd.
Vandaag telefonisch contact gehad en mevrouw heeft uitgelegd dat gewoon het volle pond betaald moet worden ongeacht of de boiler wel of niet gedemonteerd moet worden. Zou wel fijn zijn wanneer dit wat helderder kan worden gecommuniceerd, ook (eenduidig) bij de medewerkers aan de telefoon. Het zou nog fijner zijn wanneer je contact met Eneco hebt, dit ook voor alle nevendiensten via hetzelfde kanaal kan en niet van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen