Ophalen huurgeiser | Eneco Community

Ophalen huurgeiser

• 28 december 2018
  • 36 reacties
  • 1915 Bekeken

Toon eerste bericht

36 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja de email's heb ik gelezen. Excuus dat wij nog geen reactie hebben geven. Ik zal dit verder uitzetten en kom hier later op terug.

Groeten Chantal
Hallo Chantal,

Het is al weer even stil. Ik zou graag een reactie vernemen.

Groeten,
Wim
Reputatie 1
Badge
@klanteneco

Hoi Wim,
Chantal heeft vandaag het verzoek gedaan om de maanden februari en maart ook nog te laten crediteren. De einddatum van het contract zal op 17 januari 2019 gezet worden. Geeft het even wat tijd maar we hebben het in gang gezet. Nogmaals excuses dat alles zo lang op zich heeft laten wachten.

Gr. JohnMod
Hallo JohnMod,
17 januari 2019 lijkt me inderdaad de juiste datum van opzegging.
Blijft natuurlijk een heel vreemde zaak waarom de opzegging van een huurcontract zo lang moet duren.
Waar is de "restwaarde" van € 100,- voor een minimaal 15 jaar oude ( was niet nieuw bij installatie ) boiler op gebaseerd. Waarom moet ik € 15,- verwerkingskosten betalen en € 100,- overnamekosten en zelfs € 50,- verwerkingskosten als boiler door Eneco wordt opgehaald (plus € 100,- restwaarde).
Waarom verschil in verwerkingskosten? Verwerking lijkt mij hetzelfde.

Eneco eist van mij nu dus nog een bedrag van € 115,- en ik krijg dus nog een bedrag retour van € 22,23.
Ik heb inmiddels al een aanmaning ontvangen maar desondanks wacht ik met betalen totdat ik € 22,23 op mijn rekening heb ontvangen. ( Je weet maar nooit ) Overeenkomst geeft beide partijen de zelfde rechten en plichten.

Mijn verhaal lijkt precies op het verhaal van Geiserman hierboven. ( er zijn vast wel meer topics van dezelfde orde)
De 'tips" van Brandje zeggen ook genoeg. In de mail moet bij onderwerp staan "t.a.v. medewerker etc", anders komt het niet aan en wordt er dus niks gedaan.

Mag ik Eneco een tip geven? Lees o.a. eens het volgende artikel.
www.sixsigma.nl/artikelen/lean-and-meaningful

Tijd en kosten besparen en een hogere klanttevredenheid?

Jullie processen dusdanig veranderen dat dit uiteindelijk de klant ten goede komt.
Zie het als opbouwende kritiek.

Vriendelijke groet,
Wim

Ik heb gister de eindrekening binnen gekregen.
Tot mijn verbijstering worden toch weer de maanden mei, juli en augustus in rekening gebracht, terwijl er toch duidelijk is afgesproken dat het huurcontract per 4 april is beeindigd(zie berichten op dit forum op 20 juni /moderater Emel en 15 juli/moderater TinaC).
Hoe kan dit nou weer??
Reputatie 6
Badge +2
@Hansala

Zojuist je gegevens bekeken. Wat ik zie is dat de ketel per 1 juli opgehaald is. Op de nota zie je dat er een rekening heeft plaatsgevonden. Totaal in rekening gebrachten bedragen is 46,24 euro. Totaal te betalen is 23,13 euro.

Groeten Chantal
Ik heb op 4 maart een opzeggingsformulier gestuurd.
Niks teruggehoord
19 maart weer email gestuurd, ook niks teruggehoord.
20 mei weer een email gestuurd
Op mijn mail van 21 mei weer geen antwoord.

Wat wordt nu de beeindigingsdatum?
Ik heb namelijk nog 2 aanmaningen liggen.

Wordt er intern nog iets gedaan aan de asociale communicatie met mij?
Wie verzint die verwerkingskosten van €50,- bovenop de verwijderingskosten van € 50,-?
(voor een geiser waar ik zo onderhand €1000,- voor betaald heb en die nu niets meer waard is)

Wilt u mij svp een nieuwe nota sturen en duidelijkheid wanneer het contract beëindigd is.

Groet Hans
[img]https://d38av1t9zrt96v.cloudfront.net/eneco-nl/icon/100x100/46a5a098-7475-46bb-a830-018723d4a902.png[/img]
Reputatie 4

@Geiserman

Zoals mijn collega al eerder aangaf zullen we 50 euro in rekening brengen voor verwijderen van het huurtoestel.We brengen geen kosten in rekening voor het ophalen. Het huurcontract wordt met terugwerkende kracht per 4 april 2019 beëindigd. Dit is conform onze Algemene voorwaarden met inachtneming van een maand opzegtermijn. Ik kan een ophaalafspraak voor je maken op 1 juli tussen 13:00 en 15:00 uur. Laat je me weten of het je uitkomt?

Groet, Emel
Ik ben geiserman, ik zal het er maar even bijzeggen
Reputatie 6
Badge +1
@Hansala

Mijn excuses voor de gehele afwikkeling van deze opzegging. Er is een nota voor 50 euro voor het verwijderen van het huurtoestel. De kosten zijn tegengeboekt en er is een nieuwe eindnota gemaakt met de einddatum 4 april 2019.

Groeten Tina
Nou krijg ik weer een slotsommatie incasso €70.
Gaat over verwijderingsbijdage van €50.
In jullie wirwar van bedragen kan ik geen duidelijke nota vinden.
Sterker nog, op 24/6 heb ik zelfs zelf om een nota gevraagd!

Ik heb vele malen om 1 duidelijke eindnota gevraagd, nu dit weer.
Als ik nog €50 moet betalen moet u mij daarvoor een duidelijke nota sturen.
Haalt u wel even de incassokosten er vanaf, het moet niet gekker worden.
Reputatie 6
Badge +2
@Hansala

Er staat geen bedrag meer open voor het huurtoestel. Ook zijn alle onterechte kosten tegengeboekt zoals @TinaC liet weten.

Groeten Chantal

Reageer