Ophalen huurgeiser | Eneco Community

Ophalen huurgeiser

• 28 december 2018
  • 36 reacties
  • 1915 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Beste Eneco,

ik heb al tientallen jaren een huurgeiser van jullie waarbij ik dus €12 per maand hiervoor betaald heb.

Deze geiser is al 10x over de kop gegaan en nog moet ik dus €50 betalen om mijn geiser op te laten halen. Dit is belachelijk aangezien jullie 'm niet hoeven te demonteren en deze ook nog eens aan oud koper geld oplevert . waarom altijd het uiterste van de mensen nemen?

Kan ik dit niet gewoon zelf kosteloos inleveren?

Hoor het graag!
Gr. Sonja

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Sonja B

Welkom op het Eneco forum en bedankt voor je vraag. Ik kan begrijpen dat je niet graag €50,- uitgeeft aan het ophalen van een huurgeiser, maar dit zijn nou eenmaal de kosten die wij hiervoor in rekening brengen. Om een afspraak te maken kun je het beste bellen met mijn collega's via 088 895 5000.

Groet, Urgel
Badge
Naarmate mensen steeds meer uitgeknepen worden gaan ze naar dit soort kostenposten kijken en realiseren ze zich dat ze jarenlang opgelicht zijn door dit soort bedrijven.
Heel Nederland hangt vol met deze oude rotzooi waar de hoofdprijs aan huur voor moet worden betaald en jaar na jaar wordt geïndexeerd waardoor en nog meer voor moet worden betaald. Vooral bij huurwoningen blijft de oude zooi hangen omdat de huurders denken dat dit onderdeel van de huurwoning is en dus niet verwijderd mag worden (wat in sommige gevallen ook zo is).
Goedemiddag @Sonja B

Welkom op het Eneco forum en bedankt voor je vraag. Ik kan begrijpen dat je niet graag €50,- uitgeeft aan het ophalen van een huurgeiser, maar dit zijn nou eenmaal de kosten die wij hiervoor in rekening brengen. Om een afspraak te maken kun je het beste bellen met mijn collega's via 088 895 5000.

Groet, Urgel

B

Beste Urgel,

Nou heb ik inmiddels op 28 December 2018 contact gehad met Eneco over het opzeggen van het huur contract en het inplannen van een ophaal dag, ik zou hierover een email krijgen maar tot op heden nog steeds niks ontvangen?

Is dit om weer een extra maand huur te kunnen vangen? want het word nu gewoon lachwekkend!
Hoor het graag van u!

Groeten Sonja B.
Reputatie 6
Badge +2
@Sonja B

Graag kijk ik het een en ander voor je na. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ?

Groeten Chantal
@Sonja B

Graag kijk ik het een en ander voor je na. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ?

Groeten Chantal

Goedemiddag Chantal,

mijn klantnummer is

Gr.Sonja
Reputatie 7
Badge +8
Sonja, klantnummer in je profiel zetten en niet in een publiek bericht.
Dit voor het privé houden van je gegevens.
Reputatie 5
Badge
@Sonja B

Ik zie dat er op 28 december een verzoek uitgestuurd is om het abonnement stop te zetten en dat er een e-mail naar je gestuurd zou worden met betrekking tot de kosten. Ik stuur meteen een bericht naar de betreffende collega met het verzoek je zo snel mogelijk alsnog een e-mail te sturen. Nadat alle zaken zijn afgerond en de geiser opgehaald is, kan je met de klantenservice kijken naar de abonnementskosten die je hebt betaald nadat je je opzegging hebt ingediend.

Excuses voor het ongemak.

Groet,
Glenn
@Sonja B

Ik zie dat er op 28 december een verzoek uitgestuurd is om het abonnement stop te zetten en dat er een e-mail naar je gestuurd zou worden met betrekking tot de kosten. Ik stuur meteen een bericht naar de betreffende collega met het verzoek je zo snel mogelijk alsnog een e-mail te sturen. Nadat alle zaken zijn afgerond en de geiser opgehaald is, kan je met de klantenservice kijken naar de abonnementskosten die je hebt betaald nadat je je opzegging hebt ingediend.

Excuses voor het ongemak.

Groet,
Glenn

Bedankt alvast Glenn,

zie graag de email tegemoet komen.

En de geiser is al gedemonteerd, hoeft alleen opgehaald te worden.
wil 'm ook nog brengen hoor.

Gr.Sonja
Badge
Hierbij voor de 2e maal het opzeggingsformulier.
Ik probeer al sinds 4 maart(zie uw eigen brief) op te zeggen, maar de communicatie met eneco is erg moeizaam.
Eerst zegt men het formulier niet te hebben ontvangen, vervolgens wordt er diverse malen niet op mijn email gereageerd.
Wilt u nu aub het contract beëindigen en mij zsm een bevestiging sturen.

De laatste 2 termijnen heb ik niet betaald(lijkt mij terecht, het oponthoud ligt bij u)
Opvallend genoeg wordt daar wel zeer snel op gereageerd!!

Na bovenstaand mailtje krijg ik van Eneco een rekening van € 100,-
€ 50,- verwijderingskosten(wist ik, maar ben het geheel eens met 1e reactie van Sonja), maar daarbij ook nog €50,- verwerkingskosten!!!

Verder geen uitleg of reactie op mijn eerdere mails.
Geen woorden voor!
Reputatie 6
Badge +2
Hi @Geiserman

Welkom op het forum! Ik snap dat je nu toch echt een afspraak wilt maken. Wanneer komt het uit ? Dan ga ik een afspraak inplannen.

De nota ga ik laten corrigeren. Je nota zal € 50,- worden voor de verwijderingskosten.

Groeten Chantal
Badge
Ik heb op 4 maart een opzeggingsformulier gestuurd.
Niks teruggehoord
19 maart weer email gestuurd, ook niks teruggehoord.
20 mei weer een email gestuurd
Op mijn mail van 21 mei weer geen antwoord.

Wat wordt nu de beeindigingsdatum?
Ik heb namelijk nog 2 aanmaningen liggen.

Wordt er intern nog iets gedaan aan de asociale communicatie met mij?
Wie verzint die verwerkingskosten van €50,- bovenop de verwijderingskosten van € 50,-?
(voor een geiser waar ik zo onderhand €1000,- voor betaald heb en die nu niets meer waard is)

Wilt u mij svp een nieuwe nota sturen en duidelijkheid wanneer het contract beëindigd is.

Groet Hans
Reputatie 5
Badge
@Geiserman

Zoals mijn collega al eerder aangaf zullen we 50 euro in rekening brengen voor verwijderen van het huurtoestel.We brengen geen kosten in rekening voor het ophalen. Het huurcontract wordt met terugwerkende kracht per 4 april 2019 beëindigd. Dit is conform onze Algemene voorwaarden met inachtneming van een maand opzegtermijn. Ik kan een ophaalafspraak voor je maken op 1 juli tussen 13:00 en 15:00 uur. Laat je me weten of het je uitkomt?

Groet, Emel
Badge
Ok 1 juli is goed.
Krijg ik nog een rekening voor de €50,-?

Bedankt, Groet Hans
Reputatie 1
Badge
@Geiserman

We gaan een aanvraag doen de factuur van € 100,00 te laten corrigeren. Er zal dus een nieuwe factuur opgemaakt worden voor € 50,00 en jouw kant opkomen.
De afspraak staat.

gr. JohnMod
Ik ben dezelfde persoon als Geiserman hierboven, om onduidelijke reden kon ik niet meer inloggen.
Graag wil ik weten wat ik nog moet betalen, de communicatie hierover is een chaos geworden.
Ik heb op 28 juni een aanmaning met boete gekregen van € 43,17.
Maar in bovenstaand bericht van 27 juni staat: Het huurcontract wordt met terugwerkende kracht per 4 april 2019 beëindigd.

Op 1 juli is de geiser opgehaald door een eneco-medewerker, daarna is mij diverse malen per mail gevraagd of ik een afspraak wil maken voor geiser-onderhoud.
En in een mail van 12 juli wordt mij gevraagd een afspraak te maken voor het ophalen van de geiser!!??
Reputatie 6
Badge +1
@Hansala

Het loopt hier niet echt soepel zo te lezen. Ik zie inderdaad dat de geiser 1 juli 2019 is opgehaald. De opdracht ligt er om het huurcontract per 4 april 2019 te beëindigen. De eindnota heb je binnen 4 weken in huis. De nota van `100 euro is gecrediteerd naar 50 euro. De openstaande nota's heb ik uitgesteld zodat je de eindnota kan afwachten. De kosten heb ik tegengeboekt.

Ook heb ik het onderhoudsvoorstel laten vervallen. Hier krijg je geen berichten meer van. Excuses voor het ongemak.

Groeten, Tina
Ook ik probeer al sinds eind 2018 het huurcontract voor een keukenboiler op te zeggen.

Ik huur al 30 jaar een keukenboiler. ( gemakzucht )
Ben op 17 december 2018 begonnen met het opzeggen van het contract. ( 1 maand opzegtermijn ) Nu eind juli 2019 nog steeds niet afgerond.
Ik zou heel graag de datums van alle telefonische contacten hier willen plaatsen en de antwoorden van de medewerkers van Eneco. Maar dat voert te ver.
Eneco heeft mij 3x verzocht het keuzeformulier met 3 keuzes in te vullen:

1 Contract wordt overgenomen door nieuwe bewoner/eigenaar.
2 Ik koop het toestel van Eneco en Ik betaal hiervoor de reële waarde van het toestel van € 100 en € 15,- verwerkingskosten.
3 Ik wil het toestel laten verwijderen. Ik betaal hiervoor de verwijderkosten van € 100 en € 50,- verwerkingskosten. Mijn huurcontract stopt op de dag dat Eneco het toestel verwijdert uit de woning.

N.B. een reële waarde van het toestel van € 100, Dit toestel is 15 jaar, vorige heeft ook maar 15 jaar uitgehouden. Hoezo € 100,- waard.

Ik zou graag willen dat het mailtje, gestuurd naar klantenservice@eneco.com, klantenservice@eneco.nl en installatiebedrijven@eneco.com nu eens beantwoord wordt.
Zelfs een ontvangstbericht kan er blijkbaar niet af.
Hoi klant,
Ik denk ff mee.
Heb je je mail naar bv “klantenservice@eneco.nl” ook gericht, in onderwerp-regel, tav een Eneco medewerk(st)er? Normaliter vraagt die medewerker om de mail te gebruiken en is dan ook aanspreekbaar op vervolgstappen.
Ik dacht dat de extensie bij Eneco altijd Eneco.com moest zijn.....
Als ik die gebruik krijg ik bijna p.o. wel een antwoord mailtje met een case-nummer.
Mijn ervaring is dat het anders echt fout gaat. Omdat het anders een ongericht mailtje wordt.

Heb je een standaard ontvangst mailtje gehad met een behandel termijn?
Hallo Brandje,
Zoals aangegeven naar alle 3. eneco.com en nl en naar installatiebedrijven.
Bij onderwerp: Klacht opzegging huurcontract keukenboiler.
Geen ontvangstbericht ontvangen.

Nergens staat dat ik in onderwerpregel tav etc. moet zetten lijkt me.

Groetjes,
Wim
Hoi Wim,

Klopt, vandaar dat ik ook meldde dat het dan m.i. ongerichte mails worden.
Op het forum blijkt dat meestal alleen een moderator het initiatief neemt en vraagt om het “e-mailadres t.a.v.” te gebruiken.
De reden gaf ik al eerder aan.

Ik zou nu even wachten tot morgen een moderator reageert.
Nu dat je via het forum de zaak aankaart ligt e.e.a. in ieder geval hier nu digitaal vast.

Ps heb je je klantnummer wel in je profiel van het forum opgenomen, dan kan die moderator je in de administratie terug vinden.
Reputatie 6
Badge +2
@klanteneco

Welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat het opzeggen van de keukenboiler zo stroef verloopt. Voeg je je klantnummer toe aan je profiel ? Dan kijk ik graag het een en ander voor je na.

Groeten Chantal
@ChantalS

Ik zou niet weten hoe ik klantnummer moet toevoegen aan mijn profiel.
Reputatie 6
Badge +2
@klanteneco

Je kan je klantnummer ook sturen via een privébericht. Dan voeg ik hem toe aan je profiel.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@klanteneco

Je klantnummer is nu toegevoegd. Bedankt voor het opzoeken.

De huur is gestopt per 21-03-2019. De nota voor de overname van het toestel staat sinds 26-06-2019 klaar. Als de nota is overgemaakt is kunnen we alles administratief afronden.

Groeten Chantal
Ja, dat stelt Eneco. Maar daar gaat het niet om. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het keuzeformulier op 20 december 2018 gestuurd naar Eneco installatiebedrijven. Als ik dan op 16 januari bel wanneer ik een reactie mag verwachten krijg ik te horen dat de verwerking wel 2 tor 3 maanden kan duren.
Wil niet zeggen dat vanaf dat moment het contract is beëindigd.
Ik heb een opzegtermijn van 1 maand.
Maar heb je mijn mailtje gelezen waarin staat wanneer ik gebeld heb en wat ik iedere keer te horen kreeg?
Ik heb, zoals boven ook al aangegeven, mail gestuurd naar klantenservice@eneco.com, klantenservice@eneco.nl en naar installatiebedrijven@eneco.com.
Totaal geen reactie dus, zelfs geen ontvangstbericht.

Groet,
Wim

Reageer