Ophalen boiler | Eneco Community
beantwoord

Ophalen boiler

• 28 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Ik heb een klacht over het afhandelen van mijn boiler contract door Eneco Installatiebedrijven.
Eind januari heb ik een formulier ingevuld voor het ophalen van de boiler. ?Daar wordt niet op gereageerd. Wel krijg ik daarna nog elke maand de huurnota. Elke maand bel ik met Eneco Installatiebedrijven maar er gebeurd niets. Wel nog steeds huurnota's. Ik heb een brief geschreven met bijgevoegd het opzegformulier en de huurnota's. Geen reactie van Eneco. Wel een terugboeking op mijn rekening van de € 250 + 1 maand opzegtermijn. Daar had men inmiddels wel weer een maand huur van ingehouden.
Uiteindelijk zou men een melding maken van een onderzoek en zouden de invorderingen stopgezet worden. Inmiddels had ik het teruggestorte bedrag weer overgemaakt. Nu krijg ik weer invorderingen van het resterende bedrag. Ik weiger dit te betalen. De boiler werd uiteindelijk pas in mei opgehaald.
De fout of traagheid ligt niet bij mij maar bij Eneco. waarschijnlijk zullen er meer van dit soort zaken gebeuren.
icon

Beste antwoord door Biancaa 28 augustus 2019, 18:20

Hoi @ansvanunen , welkom op het forum! Ik heb je vraag verplaatst, deze past niet thuis op het Start op het forum topic. Zo houden we alles goed overzichtelijk.

Als ik het goed begrijpt heeft er een aardige tijd tussen het opzeggen en het uiteindelijk ophalen van de boiler gezeten. Dat is erg vervelend, dat snap ik. Helemaal als daar voor jou ook nog eens extra kosten aan verbonden zitten. En nu ben je het er niet mee eens dat er voor de maanden dat jij hebt gewacht totdat de boiler werd opgehaald moet betalen. Begrijp ik je zo goed?

Groet,

Bianca
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi @ansvanunen , welkom op het forum! Ik heb je vraag verplaatst, deze past niet thuis op het Start op het forum topic. Zo houden we alles goed overzichtelijk.

Als ik het goed begrijpt heeft er een aardige tijd tussen het opzeggen en het uiteindelijk ophalen van de boiler gezeten. Dat is erg vervelend, dat snap ik. Helemaal als daar voor jou ook nog eens extra kosten aan verbonden zitten. En nu ben je het er niet mee eens dat er voor de maanden dat jij hebt gewacht totdat de boiler werd opgehaald moet betalen. Begrijp ik je zo goed?

Groet,

Bianca
Dat is goed begrepen. Ik baal daarvan. ik heb mij keurig gehouden aan de spelregels maar Eneco liet niets van zich horen. Wel de huurnota's door laten gaan. En als ik belde nav de gestuurde nota's werd er geen actie genomen.
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @ansvanunen ,

Bedankt voor de toelichting.

Wat een vervelende gang van zaken zeg. Mijn excuses hiervoor!

Ik zie inderdaad dat er reeds een brief is gestuurd en dat daar geen antwoord op is gegeven. Op dit moment kan ik helaas niet bepalen waar dit aan heeft gelegen. Daar ga ik nog verder naar kijken.
Het restant bedrag staat inderdaad nog open. Ga je er mee akkoord als ik deze kosten tegen boek? Zo hoop ik de pijn van de afgelopen maanden voor je te kunnen verlichten.

Ik verneem graag van je.

Groet, Vincent
Ja, dat zou ik erg fijn vinden. Ik heb hier al zpveel tijd aan besteed. U bent de eerste die mij iets tegemoet komt met een oplossing.
Reputatie 5
Badge +2
Dat ben ik helemaal met je eens!

Ik heb dit nu verwerkt en hoop dat ik je hiermee goed geholpen heb.
Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken.
Beste Vincent,
Hartelijk dank voor het aanbod maar nu krijg ik van Eneco bericht dat er € 26.21 op mijn rekening wordt gestort. Ik heb dit bedrag nog niet betaald. Is het de bedoeling dat ik wel die € 26.21 betaal zodra het geld op mijn rekening staat?
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @ansvanunen

Ik kan begrijpen dat er nu wat verwarring is ontstaan n.a.v. €26.21 die je hebt ontvangen. Zoals het er nu voor staat staan er aan onze kant geen bedragen meer open die je dient te betalen. Ik ga ervan uit dat ik hiermee je vraag heb beantwoord 🙂.

Groet. Urgel

Reageer