Onterecht betaald voor de huur van een geiser | Eneco Community
vraag

Onterecht betaald voor de huur van een geiser

• 4 april 2019
  • 6 reacties
  • 392 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Beste,

Op 7 februari 2019 heb ik telefonisch contact gehad met een collega van jullie. Het bleek dat ik sinds de start van mijn contract (februari 2018) onterecht €11,56 per maand heb betaald voor de huur van een geiser. Dit bleek automatisch te zijn overgezet vanuit het contract van de vorige bewoner. Ik heb de geiser zelf niet gebruikt, want ik heb een C.V ketel geplaatst. Ik moest een e-mail sturen naar installatiebedrijven@eneco.nl met foto's van mijn keuken, waarop te zien is dat er geen geiser meer hangt, maar wel de nieuwe C.V ketel. Er zou dan een creditnota opgemaakt worden, zodat ik het teveel betaalde bedrag teruggestort zou krijgen en de €11,56 zou van mijn termijnbedrag afgehaald worden.

Tot op heden heb ik nog geen reactie gehad op deze mail. Al meerdere malen heb ik gebeld met het telefoonnummer: 0888955000. Elke keer wordt mij toegezegd dat alles in goede orde is ontvangen en dat er alleen nog een creditnota gemaakt moet worden en dat mijn termijnbedrag aangepast moet worden. Dit lijkt me geen hoge wiskunde, dus ik begrijp niet waarom dit 2 maanden moet duren.

Vorige week is mij telefonisch toegezegd dat er een spoedmelding van gemaakt wordt en dat ik binnen 7 werkdagen reactie krijg. Omdat dit echt veel te lang duurt en ze in het systeem kon zien dat het wel in behandeling was genomen, maar niet was afgemaakt. Inmiddels zijn we 9 werkdagen verder en heb ik zojuist weer gebeld. De medewerkster aan de telefoon geeft aan dat ze niks kan vinden over een spoedmelding en dat ik geduldig moet wachten. Toen ik vroeg of ze dan alsnog een spoedmelding wilt aanmaken gaf ze aan dat ze gaat uitzoeken of dit noodzakelijk is... Hele rare opmerking vond ik dit, want het lijkt me nogal noodzakelijk als een klant al ruim 2 maanden wacht.

Geduldig wachten doe ik inmiddels niet meer. Tot op heden ben ik heel meegaand geweest, maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Ik heb nog recht op een bedrag dat alleen maar oploopt omdat ik tot op heden nog steeds onterecht €11,56 per maand betaal. k wil dat dit deze week nog opgelost wordt, anders zijn jullie een trouwe klant kwijt.

Met vriendelijke groet,
Larissa Tieleman

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Larissa

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je er van baalt dat dit zo lang moet duren.We maken dit vandaag nog in orde voor je. Wanneer je nog vragen hebt dan zie ik deze graag verschijnen op het forum.

Groet,

Folkert
@Folkert

Bedankt voor je snelle reactie en fijn om te horen dat je er achteraan bent gegaan.
Ik heb alleen nog geen creditnota ontvangen en ook het termijnbedrag is nog niet aangepast.
Zou je dit kunnen uitzoeken? Hopelijk is het dan voor het weekend afgehandeld.
Groetjes, Larissa
Reputatie 6
Badge +1
@Larissa

Goed je het navraagt. De aanpassing van het termijnbedrag en het opmaken van de creditnota duurt tot drie weken.

Het beëindigen van het contract is met terugwerkende kracht verwerkt.

Groeten Chantal
@ChantalS

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik er vanuit dat ik binnen drie weken een e-mail krijg met de creditnota en de aanpassing van het termijnbedrag.

Groetjes,
Larissa
@ChantalS

Ik heb de creditnota al ontvangen, fijn dat het nu zo snel verwerkt is. Nu heb ik daar nog wel even een vraag over. Er staat in de creditnota dat ik totaal €172,84 terugkrijg en dat deze nota de eerder verstuurde jaarnota vervangt. Maar nu zie ik in 'mijn eneco' staan dat ik €67,97 krijg teruggestort omdat die €172,84 is verwerkt met mijn nota van maart (€102). Alleen die nota is al betaald, dus die kan daar niet mee verwerkt worden (en mijn termijnbedrag is aangepast naar €90)
Kan je mij vertellen wanneer ik de andere €104,86 krijg teruggestort?

Alvast bedankt voor het uitzoeken!

Groetjes,
Larissa
Reputatie 5
Badge +1
@Larissa

Begrijpelijk dat je het één en ander uitgezocht wil hebben. Je hebt inderdaad recht op een tegoed van € 67,97 en € 104,87. Bijzonder dat je alleen maar 1 bedrag terugziet in Mijn Eneco. Er heeft geen verrekening plaats gevonden met de maand maart. Deze is inderdaad al betaald. Het betreft een correctie op de jaarnota waar de maand maart in berekend was. Ook is bij ons bekend dat het termijnbedrag € 90 is.

Het totale bedrag van € 172,84 ontvang je binnen 10 werkdagen vanaf de notadatum op het bij ons bekende bankrekeningnummer.

Groeten,
Tina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen