Onduidelijkheden over CV-onderhoudscontract | Eneco Community
vraag

Onduidelijkheden over CV-onderhoudscontract

• 16 november 2016
  • 1 reactie
  • 405 Bekeken

Badge
November 2006 hebben wij door "Gasservice Utrecht" (GSU) een nieuwe ketel laten plaatsen en bij hen in november 2008 een all-in onderhoudscontract afgesloten (in de koop van de ketel was de eerste 2 jaar onderhoud inbegrepen). GSU is uiteindelijk overgenomen door Eneco en werkte verder onder de naam Eneco Installatiebedrijven B.V. Van laatstgenoemde B.V. ontvingen wij vervolgens de onderhoudsfacturen en, na overgang van Nuon naar Eneco, factureerde Eneco Rotterdam de energieleveringen.

Op 31.10.2016 ontvingen wij van Eneco Rotterdam een brief waarin werd medegedeeld dat de facturering van energie en onderhoud bij hen wordt gecentraliseerd "om ons meer duidelijkheid en overzicht van de maandlasten te geven". Het termijnbedrag voor energie is ons duidelijk, de kosten en contractvoorwaarden van het onderhoud echter niet. Het in rekening gebrachte bedrag is verhoogd (geïndexeerd?) en ons contract en kosten wijken af van wat op de Eneco-website bij onderhoudsabonnementen staat aangegeven.

Op 6.11.2016 zond ik Eneco een e-mail met het verzoek om opheldering. Ik kreeg een geautomatiseerd antwoord waarin stond dat men er naar streefde om binnen 2 dagen te antwoorden. Tot dusverre echter geen enkele reactie, ook niet op een recent rappel. Misschien lukt het langs deze weg.

Ik heb een reactie graag schriftelijk. Met telefoneren heb ik geen positieve ervaringen.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3
Beste @J.L. van Wijhe,

Goed je ook op het forum van Eneco te treffen! Minder goed om te vernemen dat het antwoord op jouw vraag uitblijft. Ik heb jouw oorspronkelijke e-mail als klacht opnieuw onder de aandacht gebracht van Eneco Installatiebedrijven. Ik vertrouw erop dat het antwoord op jouw vraag nu binnen enkele dagen volgt. Excuus voor de vertraging in deze.

Groet,

Rodney

Reageer