Home

Vraag: Onderhoudscontract en nieuwe cv-ketel?

J.K.G. Graafland Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten J.K.G. Graafland heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt
Reacties: 4

17 april 2017, 11:56

Beste medewerkers,

Ik ben sinds kort verhuisd naar een koopwoning en heb voor de cv-ketel een onderhoudscontract afgesloten bij de Eneco. Het gaat om een oudere Cv-ketel van Rehema Avanta van ongeveer 11 jaar oud. Na het bijvullen van de ketel viel binnen een maand de druk alweer onder de 0,5 bar. Na een eerste controle van de cvketel zijn er wat onderdelen vervangen en is het contract ingegaan. Echter binnen een maand was de druk alweer ver onder de 0,5 bar gekomen. Dus weer gebeld en weer zijn er een aantal onderdelen vervangen. Volgens de monteur zou het aan de warmtewisselaar liggen als er nu weer problemen kwamen. Dit was ongeveer 6 weken geleden.

En nu zit de druk van de ketel alweer rond de 0,5. Ik ben in die 6 weken echter ook ruim 2 weken niet thuis geweest dus wat dat betreft zakt de druk weer bizar snel. Nu heb ik net even zitten kijken maar de kosten voor een warmtewisselaar zijn behoorlijk hoog. Zo hoog dat het logischer is om gewoon een nieuwe cv-ketel te laten plaatsen. Nu vraag ik me af hoe het zit met de plaatsingskosten voor een nieuwe cv-ketel? Valt dit onder het onderhoudscontract? Ik heb een ketelcomfort standaard contract afgesloten.

Ook vind ik het zeer twijfelachtig dat de cvketel nu na 2 keer nakijken nog steeds problemen geeft. Mocht het alsnog nodig zijn om de cvketel te vervangen had ik dat liever direct te horen gehad ipv nu al zo'n 300 euro aan losse onderdelen en arbeidskosten kwijt te zijn. Oftewel het mag duidelijk zijn dat ik niet tevreden ben over het geleverde onderhoud door Eneco. Mochten de plaatsingskosten van een nieuwe cv-ketel niet onder het contract vallen dan wil ik echt per direct het contract opzeggen want ik vind de kwaliteit van het onderhoud tot nu toe zeer slecht. Helaas. Ik ben altijd een zeer tevreden klant geweest van eneco en hoop binnenkort de toon ook te laten installeren. Helaas moet ik constateren dat het onderhoud van de cv-ketel tot nu toe zeer te wensen overhoud en het contract mij tot nu toe meer gekost heeft dan dat het me opgeleverd heeft. Ik wist dat een oudere cvketel extra kosten met zich mee zou brengen. Echter vind ik het vervelend dat er nu allerlei onderdelen zijn vervangen terwijl ik misschien alsnog een nieuwe cvketel nodig heb. Liever had ik dan direct te horen gekregen dat er een nieuwe cvketel moest komen. Dat had me namelijk ook veel gedoe bespaart.

Graag hoor ik van u.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Resultaten 1 tot en met 14 van 14
  • J.K.G. Graafland Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten J.K.G. Graafland heeft ontvangen van andere leden.

100 kilowatt

19 april 2017, 10:40

Jammer dat er op mijn bericht geen enkel antwoord of terugkoppeling komt. Teleurgesteld in jullie Eneco!

100 kilowatt

19 april 2017, 10:45

Beste medewerkers,

Ik ben sinds kort verhuisd naar een koopwoning en heb voor de cv-ketel een onderhoudscontract afgesloten bij de Eneco. Het gaat om een oudere Cv-ketel van Rehema Avanta van ongeveer 11 jaar oud. Na het bijvullen van de ketel viel binnen een maand de druk alweer onder de 0,5 bar. Na een eerste controle van de cvketel zijn er wat onderdelen vervangen en is het contract ingegaan. Echter binnen een maand was de druk alweer ver onder de 0,5 bar gekomen. Dus weer gebeld en weer zijn er een aantal onderdelen vervangen. Volgens de monteur zou het aan de warmtewisselaar liggen als er nu weer problemen kwamen. Dit was ongeveer 6 weken geleden.

En nu zit de druk van de ketel alweer rond de 0,5. Ik ben in die 6 weken echter ook ruim 2 weken niet thuis geweest dus wat dat betreft zakt de druk weer bizar snel. Nu heb ik net even zitten kijken maar de kosten voor een warmtewisselaar zijn behoorlijk hoog. Zo hoog dat het logischer is om gewoon een nieuwe cv-ketel te laten plaatsen. Nu vraag ik me af hoe het zit met de plaatsingskosten voor een nieuwe cv-ketel? Valt dit onder het onderhoudscontract? Ik heb een ketelcomfort standaard contract afgesloten.

Ook vind ik het zeer twijfelachtig dat de cvketel nu na 2 keer nakijken nog steeds problemen geeft. Mocht het alsnog nodig zijn om de cvketel te vervangen had ik dat liever direct te horen gehad ipv nu al zo'n 300 euro aan losse onderdelen en arbeidskosten kwijt te zijn. Oftewel het mag duidelijk zijn dat ik niet tevreden ben over het geleverde onderhoud door Eneco. Mochten de plaatsingskosten van een nieuwe cv-ketel niet onder het contract vallen dan wil ik echt per direct het contract opzeggen want ik vind de kwaliteit van het onderhoud tot nu toe zeer slecht. Helaas. Ik ben altijd een zeer tevreden klant geweest van eneco en hoop binnenkort de toon ook te laten installeren. Helaas moet ik constateren dat het onderhoud van de cv-ketel tot nu toe zeer te wensen overhoud en het contract mij tot nu toe meer gekost heeft dan dat het me opgeleverd heeft. Ik wist dat een oudere cvketel extra kosten met zich mee zou brengen. Echter vind ik het vervelend dat er nu allerlei onderdelen zijn vervangen terwijl ik waarschijnlijk alsnog een nieuwe cvketel nodig heb. Liever had ik dan direct te horen gekregen dat er een nieuwe cvketel moest komen. Dat had me namelijk behalve veel geld ook veel gedoe bespaart.

Graag hoor ik van u.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28910
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 april 2017, 10:54

Ik begrijp eigenlijk niet dat er geen inspectie van de leidingen en radiatoren is geweest.
    Daar zal ongetwijfeld een lekkage zijn.
    Ik heb de afgelopen 4 jaar voor het laatst m'n CV een beetje bijgevuld.

Overigens vind ik het vrij normaal dat er bij een 12 jarige CV nog geïnvesteerd wordt met nieuwe onderdelen. Een CV kan makkelijk 15 jaar of iets langer meegaan.
    Het probleem is altijd waar ligt het omslagpunt bij het maken van kosten voor onderdelen....

Vwb de plaatsingskosten ga ik er van uit dat dat niet onder het onderhoudscontract valt, maar dat is een kwestie van de (kleine) letters lezen, denk ik.

Ik zou in ieder geval contact opnemen met:

1 Bijlage

Groet Ton; Toon® v.4.5.X; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue

100 kilowatt

19 april 2017, 11:20

Er is inspectie van de leidingen en radiatoren geweest.En hier zijn geen lekkages. Wat ik nu weet schijnt het de warmtewisselaar te zijn. Dit moet nog bevestigd worden door de monteur dat wel.

Mijn probleem is niet zozeer dat er onderdelen vernieuwd worden. Op zich is dit logisch, zeker bij een oudere ketel. Maar wel dat er eerst onderdelen vervangen worden om vervolgens alsnog erachter te komen dat er toch een nieuwe cvketel moet komen. En dat er binnen een tijdbestek van 3 maanden er elke maand een monteur langs moet komen. Als de 1e monteur de ketel niet had goedgekeurd had ik direct een nieuwe cvketel kunnen kopen in plaats van eerst 300 euro aan onderdelen vervangen en daarna alsnog een nieuwe ketel moeten kopen waarvan ik de plaatsingskosten ook zelf moet betalen. De kwaliteit van het onderhoud valt me ontzettend tegen, als ik dit van tevoren had geweten had ik zeker geen contract met ze aangegaan. Ik ben altijd een tevreden klant van Eneco geweest, maar ik voel me nu echt bedrogen.

De plaatsingskosten schijnen niet te vallen onder het onderhoudscontract, hoewel ik er in het contract niets over terug kan vinden.

100 kilowatt

19 april 2017, 11:34

Ik heb al gebeld. Ze gaan er intern over overleggen dus zou over 6 weken iets meer horen. Ondertussen dus geen enkele toezegging of oplossing.
    Tja misschien niet netjes om een dubbel topic te openen. Maar ook geen enkele respons van Eneco via het forum en van het kastje naar de muur gestuurd aan de telefoon. Dus de frustraties lopen hier inmiddels hoog op. Net als de kosten trouwens.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 april 2017, 11:38

Tja als er zeker de warmtewisselaar is dan loopt het water dus kennelijk meteen de afvoer in en valt het verder niet op.

Heb je het telefoonnummer gebeld om je ongenoegen uit te spreken en te kijken of er een oplossing is?
    Via dit topic kan je de installatiebedrijven van Eneco namelijk niet bereiken.
    Groet Ton; Toon® v.4.5.X; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 april 2017, 11:42

Zie het andere topic.
    https://forum.eneco.nl/over-eneco-96/onderhoudscontract-nieuwe-cv-ketel-14170/index1.html#post146378

De ts heeft al gebeld!
    Deze verwarring krijg je vanzelf als er dubbele topic's worden gestart.

Misschien kan een moderator deze 2 topic's straks samenvoegen?
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 april 2017, 11:45

Je topic was slechts 1 dag oud en ieder topic komt vanzelf aan de beurt!

Nu je gebeld hebt is de zaak in ieder geval in behandeling.

In het andere topic heb ik aan een moderator gevraagd je 2 topic's samen te voegen.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1906
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

19 april 2017, 11:45

Even ter goede orde. Eneco mag geen voorrijkosten en arbeidsloon bij jou prijs invoeren..
    Hun adverteren ermee dat deze kosten inbegrepen zitten bij het onderhoudscontract.. Controleer voor de zekerheid of ze dit echt niet gedaan hebben, zowel deze kosten terugvorderen..

Hier onder zal ik een quote neer zetten waarmee Eneco adverteert

Website Eneco wrote:

Om het jaar onderhoud door een Eneco monteur

24/7 telefonisch bereikbaar bij storingen

Bij onderhoud voorrijkosten en arbeidsloon inbegrepen

Bij storingen voorrijkosten en arbeidsloon inbegrepen

Vragen omtrent Toon? Stel ze op http://forum.toon.nl/ .. Nieuw forum, voor al je Toon vragen!

100 kilowatt

19 april 2017, 11:54

Zoals ik al zei het was misschien niet netjes om 2 keer een topic te openen. Maar de frustraties liepen/lopen hoog op. Vooral als ik van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd word. Het gaat hier om grote bedragen geld. Ik hoop dat dat te begrijpen valt.

Prima als de topics samengevoegd worden. Als er in ieder geval maar gewerkt word aan een oplossing, want ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 april 2017, 12:33

Dat was geheel begrepen! Vandaar mijn verzoek ook aan de moderators voor de samenvoeging!

Komt vast goed en hopelijk heb je snel bericht van de Installatie-boys!
  • FolkertFolkert

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5287
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Duurzaam

Duurzaam

19 april 2017, 13:47

Beste J.K.G. Graafland,

Welkom op de community. Ik heb mijn collega's van ons installatiebedrijf op de hoogte gesteld van je topic en gevraagd om contact met je op te nemen hierover.

Groet,

Folkert
  • Berny

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Berny heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 424
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

19 april 2017, 13:58

Het kan ook een lekke membraan in de expansievat zijn. Of en defecte overstortventiel.
    Zo te lezen heeft de monteur alleen maar goede onderdelen vervangen.
    Avanta's hebben een RVS warmtewisselaar, dat hij lek is na 11 jaar lijkt mij onwaarschijnlijk, die worden niet door de condens aangetast zoals bij de aluminium versies.
    Hele slechte diagnose van de monteur, dat de klant alleen maar op kosten jacht.
    Volgens mij zijn onderdelen niet de contrac inbegrepen, maar moeten ze wel de juiste vervangen om de storing op te lossen, anders heeft het geen zin een onderhoudscontract.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 april 2017, 14:27

Ik weet natuurlijk niet hoe groot het volume is wat meermalen is bijgevuld, maar het expansievat is op een x-moment wel vol.
    Even met een hamertje op het expansiefst tikken en je weet of het membraan lek is en het vat vol zit.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)