Onderhoud geiser | Eneco Community

Onderhoud geiser

• 10 januari 2018
  • 6 reacties
  • 2186 Bekeken

Recent hebben wij bij Eneco gevraagd of wij bij hen ook terecht kunnen voor onderhoud van onze geiser. Vandaag liet Eneco weten dat dit kan, wij kunnen hiervoor een abonnement afsluiten en dan komen ze binnenkort langs voor een eerste onderhoudsafspraak. Mocht dan echter blijken dat de geiser niet meer in onderhoud kan, bijvoorbeeld omdat deze te oud blijkt te zijn, is een abonnement dus niet mogelijk en moeten we eenmalig de voorij- en arbeidskosten van deze monteur betalen.
Waar betalen wij dan precies voor? Doen ze in dat geval eenmalig onderhoud (dan vind ik het logisch dat we daarvoor betalen), of betalen we dan voor het bezoekje van een monteur die ons vervolgens alleen gaat vertellen dat hij niets voor ons kan betekenen? Heeft iemand anders hier toevallig al mee te maken gehad?

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@M.P.B.

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Ik stuur je vraag door naar mijn collega's van ons installatiebedrijf. Zodra ik een antwoord heb dan laat het via dit topic weten.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +6
@M.P.B

Als het goed is ben je net gebeld door een van mijn collega's. Is je vraag naar tevredenheid beantwoord?
Ja zeker, dank je wel!
Hallo eneco voor een poos geleden kwamen jullie voor onderhoud de onderhoudsmonteur kijk naar de geiser en zegt de Rook afvoer zit niet op u geiser aangesloten ik zeg oké wat nu nou zegt hij ik laat iemand anders komen dus een afspraak gemaakt ik zeg nog bel me even een half uur van de voren ja is goed nou dat deed die netje nou de monteur gaat aan de gang maakt hem dicht en probeert hem en ja hij doet het nou de monteur gaat maar op dat moment begint de geiser te bonken en uit te gaan ik hem geroepen nou hij weer kijken ligt aan de binnenkant oké dus er moet een andere monteur komen zegt hij oké ik zeg wanneer komt die dan vandaag nog ja hij komt zo snel mogelijk oké wij wachten en rond 16:00uur ja hoor daar kwam de beste man aan hij kijken nee ligt niet aan de binnen kant hij naar de Rook afvoer kijken nee daar kan ik niks aan doen ik zet de Rook afvoer weer open maar houd wel de deur in de keuken en raam open als je gaat douchen oké zeg ik nou ik naar een paar dagen weer bellen ik leg het uit oké wij sturen een monteur ik zeg ja is goed maar wilt de monteur wel een half uur van te voren bellen ja is goed top zeg ik nog de volgende dag ik maar wachten op een telefoontje nee hoor ik naar huis denk nog bij me eigen kan ergens iets uitlopen maar nee hoor half 5 ik denk bel maar even was de monteur algeweest dus ik zeg en nu ja ik bel hem en dan neemt de monteur contact met je op oké nou weer wachten ging 5 dagen voorbij nou dan bel ik maar weer toen werd er gezegd er wordt contact met je opgenomen oké ik hoop wel snel dan nou de volgende dag ja ik werd gebeld er zou iemand komen kijken wat ze ermee aan moeten nou hij moet verplaatst worden dat wisten ze toen nog niet in 2007 dat de Rook afvoer te lang is maar goed ik zeg ho even dan moet ik me keuken gaan slopen ja zegt die of zelf een geiser kopen nou nee huur hem van eneco dus vind dat jullie het moeten oplossen maar goed ik denk de keuken is oud kijk wel naar een andere nou zo gedaan denk bij mezelf wacht eens even als ze hem toch moeten verplaatsen kunnen ze me net zo goed een nieuwe geven omdat er al zo veel problemen zijn ik bellen ja dat kan verbind je door met verkoop oké dus ik weer het verhaal uit gelegd zegt die ja het kan wel maar dat gaat u 300euro kosten nou daar ga ik natuurlijk nooit mee akkoord en eneco heb ook nog een pijp aangelegd buiten zie foto die betonrot kan veroorzaken

Reputatie 7
Badge +5
@G.H. van de Haar

Bedankt voor het kenbaar maken van de situatie. Ik heb de vraag naar jouw mogelijkheden uitstaan bij ons zusterbedrijf Eneco Installatiebedrijven. Zodra ik hier meer over weet (hoogstwaarschijnlijk vandaag of morgen), laat ik het in dit topic weten.

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +5
@G.H. van de Haar

Als ik het goed heb begrepen hebben mijn collega's de mogelijkheden met je doorgenomen en zijn jullie er samen uitgekomen. Klopt dat?

Reageer