Nieuwe stadsverwarmingunit zonder een boiler | Eneco Community
vraag

Nieuwe stadsverwarmingunit zonder een boiler

• 1 november 2019
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Wij hebben eneco omdat dat niet anders kan helaas.

wij hadden een mega verbruik van dik 97gj vorig jaar.

en een woning die steen koud is? We hebben dus een honeywell eveohome colour geïnstalleerd wat aardig wat centjes heeft gekost. Nu wil ik van die mega boiler af in onze gang kast die ons vervolgens weer op kosten jaagt aan stroom verbruik! Daar is eneco weer lekker blij mee. Maar wij als klant zijn er niet zo over tespreken. Wonen in een appartement maar verbruiken voor een villa geloof ik.

180 euro en 140 euro aan stroom en stadsverarming!!!

voor een appartement met 2 bewoners en zonder wiet kwekerij!!!

enenco is heel goed in het van het kastje naar de muur sturen en terug. Maar een oplossing leveren daar zijn ze niet zo goed in. Want stel je voor dat je als eneco ook je klanten op weg helpt als het niet direct aan eneco licht.
Want ik kan nergens een nieuwe stadsverarmings unit kopen.
Bij ons is alleen een klep en warmte meter gemonteerd. Als stads verwarming zijnde.

En ik wil ook warm tapwater van de stads verwarming hebben.

zodat ik meer berg ruimte heb in me appartement. Omdat dan de boiler van 120 liter weg kan uit de gang kast.

Maar dat kan natuurlijk weer niet bij eneco.

We hebben nu een oude 2 dehands stadsverarming unit geïnstalleerd.

maar die werkt niet optimaal.

Maar bij moet ik nu zijn voor een nieuwe stadsverarmings unit, bij eneco of een cv instalateur.

ik lees eneco levert stadsverarming met warmte wisselaar voor tapwater. Maar waar is die dan tekoop?

want eneco wil ons natuurlijk aan de boiler houden want die stookt lekker veel.
Is deze boiler nu mijn eigendom?

Zo ja dan kan ik die dus gewoon verwijderen.

Ook zo onduidelijk bij eneco.

Noemen het huur maar het is geen huur, maar huur koop.
Als ik dat had geweten hadden ze de boiler niet hoeven te vervangen van mij!

Nadat de boiler ineens een lek had.

mvg marco van oort

6 Reacties

Reputatie 5
Badge

@Mvanoort 

Welkom op het forum. Wat goed dat je ons via deze weg weet te benaderen. Ik lees dat je stadsverwarming hebt en daarnaast een boiler voor het verzorgen van warm water. Hier ben je niet echt tevreden over :sweat: . Als ik het goed heb begrepen wil je in plaats van een boiler gebruik maken van een warmtewisselaar. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je een oplossing wil hiervoor. Je kan via aansluitingen.nl de aanvraag doen voor een warmtewisselaar. Zij nemen vervolgens je aanvraag in behandeling. Zodra je in het bezit bent van een warmtewisselaar kan je ons benaderen voor het verwijderen van de boiler.

Ook wil ik vragen om je profiel aan te vullen met je klantnummer.

Groet, Emel

Hallo emel,

bedankt voor je reactie.

kan je iets specifieker zijn wat ik moet doen bij mijn aansluitingen.nl

wijzigen een nieuwe aansluiting ? Nergens kan ik specifiek aangeven dat het om een warmte wisselaar gaat.

mvg marco van oort

Reputatie 5
Badge

@Mvanoort 

Je kan hier meer informatie vinden. Ik adviseer je om de stappen te doorlopen.

Groet, Emel

Ook zou ik je adviseren goed te beoordelen wat de verwijdering en afkoop contract boiler je gaat kosten. 

Hallo emel en brandje,

ja dat eneco weer betaald wil worden voor het verwijderen verbaaaaaast me niks.

Uitpersen van de klanten is standaard bij eneco.

Als ze dan maar niet weer de vloer beschadigen in de gang want dan ga ik toch echt een schade claim indienen.

Emel bedankt voor de link, alleen ik had die link al door gelezen, helaas heb ik daar dus niet veel aan. Want ga ik nu me aansluiting wijzigen ? Afsluiten en een nieuwe aanvragen? God mag het weten!

mvg marco van oort

Reputatie 7
Badge +2

Goedemiddag @Mvanoort,

De website wijst zich echter vanzelf. Ook is er een video op de website te vinden die enigszins meer uitleg geeft. Allereerst zou ik beginnen met het aanmaken van ene profiel. Je kunt bij het aanvragen van een aansluiting vervolgens kiezen voor een nieuwe aansluiting of een bestaande. Aangezien jij een bestaande aansluiting hebt, maar er iets aan wil toevoegen is dat de route die je dient te bewandelen. 

Groet. Urgel 

Reageer