Niet alleen wij hebben last van een stokende Toon.. | Eneco Community
vraag

Niet alleen wij hebben last van een stokende Toon..

• 18 april 2017
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

Zojuist was ik aan het lezen...sinds een aantal dagen hebben ook wij last van hitte op de slaapkamer en hele warme voeten om 01.00 in de nacht.
Ondanks het programma te hebben ingesteld om 22.00 uur te gaan slapen (15 graden) vindt Toon het blijkbaar te koud en gaat vrolijk door op 21 graden. Nu kwam ik zojuist thuis en zag 23 graden staan. Morgen 25 graden? Ik heb een half uur gelEden al aan Toon doorgegeven dat hij gek is en dat ik ga slapen...maar de 23 graden blijven (zie foto)

Nu heb ik in 3 minuten op jullie website al twee andere meldingen gezien met hetzelfde probleem! Beide net voor de Pasen. Lijkt mij geen toeval meer... Wie kan ons helpen..want als Toon zo blijft stoken, wordt ook de rekening opgestookt en dat is nu nèt niet waarom we hem in huis hebben gehaald.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
De 23 graden is de actuele temperatuur. Daar onder staat >15 dit betekent dat Toon pas weer gaat stoken als de temperatuur onder de 15 graden komt.

Raadzaam is om de externe toegang bij menu >> Toon Support aan te zetten, zo kan een medewerker van Eneco in je Toon kijken.
Ik begrijp wel dat dit de actuele temperatuur is..en dat is nu net het probleem. Het wordt ook niet minder!

Wat mij opvalt is dat hij op 23 graden blijft. Hij heeft heel even op 22.5 graden gestaan, maar vervolgens ging Toon toch weer naar 23 graden (ik zag een kraantje met vlammetje) ondanks dat ik hem in slaapmodus had staan. We zullen vanmiddag de Toon support aanzetten. Bedankt voor uw reactie
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb waarschijnlijk het probleem al voor je gevonden..
Kraantje met het vlammetje betekent dat de CV Ketel jou warm water aan het voorverwarmen is, of dat er warm water word gebruikt..

Ik adviseer je om is de Warm Water kraan open te zetten, en te voelen of je radiatoren lauw warm / warm worden, dit kan je ook controleren door te voelen aan de aanvoersleiding bij de CV Ketel deze mag niet warm worden als je Warm Water gebruikt.. Als dit het geval is heb je een kapotte driewegklep, hiervoor zou je dan contact moeten opnemen met je installateur om dit te laten maken..
Reputatie 7
Badge +6
@E. Heijmen

Welkom op de community! We kunnen altijd voor je kijken wanneer je de externe toegang klantenservice openzet, wanneer je radiatoren warm worden wanneer er warm water gebruik is dan adviseer ik je om je installateur te raadplegen zoals mAiden al aan heeft gegeven.

Groet,

Folkert

Reageer