Nare ervaring mbt aanvraag cv-ketel huren | Eneco Community

Nare ervaring mbt aanvraag cv-ketel huren

• 14 juli 2014
  • 5 reacties
  • 4550 Bekeken

Goedemorgen,
Afgelopen donderdagnamiddag begaf mijn Intergas cv-ketel het na 14 jaar prima trouwe dienst.
Vrijdagochtend stelde een monteur vast dat de printplaat kapot is en de reparatiekosten ca. 700 euro zullen zijn, dat ik beter aan een nieuwe ketel kan denken.

Aangezien ik net een pittige Belastingaanslag betaald heb, alsmede een dure reparatie aan mijn auto had, komt de uitgave aan een nwe ketel zeer ongelegen.
Ik besloot een cv-ketel huren te onderzoeken en zag dat bij Eneco, waar ik al 22 jaren tevreden klant ben (en ook Toon nu heb), een ketel gehuurd kan worden.
I belde meteen het op de Enecowebsite vermelde 088-.... nummer.

Ik kreeg een mevrouw aan de lijn.
Vervolgens ontspon zich een buitengemeen onprettig, kil gesprek, alsof het misdaad is dat ik een cv-ketel wil huren.
Heel raar dit, elke klantvriendelijkheid ontbrak bij deze mevrouw.
Hopelijk is het gesprek voor trainingsdoeleinden opgenomen en kan het nog eens beluisterd worden.

Maar goed, deze mevrouw begreep uiteindelijk dat ik met een ketel zat die kapot was en zou me zsm laten terugbellen voor een afspraak, zodat iemand bij mij thuis kan komen.
Okee, maar dat hoeft helemaal niet want ik weet precies welke ketel ik wil -o.a. op basis advies van de monteur- en deze is bij de Eneco mogelijkheden aanwezig.

Enfin, ik zit nog steeds met een kapotte ketel, dus zonder warm water en ik ben tot op heden, maandag 11:00 niet teruggebeld.

In de 22 jaren dat ik tevreden klant ben bij Eneco heb ik dit niet eerder zo meegemaakt.

Groet

5 Reacties

Hoi @jennings,

Dit soort berichten van de klantenservice zijn we hier niet gewend.
Als het goed is is er wel degelijk een voice-log.

Ik hoop dat je nav dit bericht ook zo snel mogelijk wordt terug gebeld!

Wacht vandaag nog even af; als in de loop van de middag niet door een moderator is gereageerd, stuur dan voor de zekerheid 1 van de moderators een pbtje.

Het moet toch duidelijk zijn dat een gebrek aan warm water één van de eerste levensbehoeften is.
Hoi @jennings,

Dit soort berichten van de klantenservice zijn we hier niet gewend.
Als het goed is is er wel degelijk een voice-log.

Ik hoop dat je nav dit bericht ook zo snel mogelijk wordt terug gebeld!

Wacht vandaag nog even af; als in de loop van de middag niet door een moderator is gereageerd, stuur dan voor de zekerheid 1 van de moderators een pbtje.

Het moet toch duidelijk zijn dat een gebrek aan warm water één van de eerste levensbehoeften is.

Goedemorgen,

Dank voor je reactie, inderdaad is 'geen warm water' heel vervelend, ik douche nu bij mijn ex.. Ik heb inmiddels opnieuw contact gezocht met Eneco's installatiebedrijf, woensdag komt er een adviseur die offerte maakt en vrijdag zou de nwe ketel geinstalleerd kunnen worden.

Dit moet de geschetste standaard route doorlopen, ondanks dat ik al weet welke ketel wil hebben : dezelfde Intergas combi compact HR 28 ketel die ik nu heb alleen nu dus een nieuwer model.
Maar okee, als het goed is heb ik vrijdag as weer warm water \o/

Ik benadruk overigens dat mij nu duidelijk is dat het hier niet Eneco's klantenservice betreft maar de klantenservice van een installatiebedrijf waaraan Eneco alles rondom de cv-verhuur heeft uitbesteed.

Fijne dag, groet

Ivo
Ai klopt, want ik lees nu 088 enz en dat is altijd het installatiebureau en niet Eneco zelf.
Maar gelukkig word je op korte termijn geholpen.

Overigens hebben wij ook een Intergas; wij vinden het een prettige/zuinige CV!
Een goede keus!
Helemaal eens, Ton, na 14 jaar prima dienst (en elk jaar schoon laten maken) met alleen een brandertje vervangen a 46 euro , heb ik geen reden om niet trouw te blijven aan Intergas :)

Fijne dag, groet

Ivo

PS: klopt, met de klantenservice van Eneco zelf heb ik alleen prima ervaring. Dit installatieburo valt weliswaar onder de paraplu van Eneco, maar heeft toch een eigen klantenservice.
En........als je een Toon hebt dat loopt de communicatie met Intergas perfect.

Reageer