kraantje brand op toon als ik geen warm water gebruikt | Eneco Community
beantwoord

kraantje brand op toon als ik geen warm water gebruikt

• 1 november 2016
  • 13 reacties
  • 2882 Bekeken

Badge +1
Sinds paar weken brand mijn kraantje op de toon terwijl ik geen warmwater gebruikt.Dit kan soms de gehele avond duren.Ik heb de toon al gereset en ook heb ik de cv gereset.de ketel is een intergas hr 22.Er is inmiddels ook een cv monteur bij geweest maar die gaf toon al direct de schuld hij heeft gekeken en volgens zeggen wat parameters aangepast. De ketel geeft wel een code 1 en de cv brand dit is raar zie foto's. Nadat de monteur geweest is doet hij het nog steeds.Wie weet er wat hier aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Berny 1 november 2016, 17:53

Stromingsschakelaar die blijft hangen, misschien... tikje geven.:?
Bekijk origineel

13 Reacties

Badge +1
Dit is wat het boekje zegt over code 1

1 Gewenste temperatuur bereikt
De branderautomaat kan de warmtevraag tijdelijk blokkeren. De brander wordt dan
gestopt. De blokkering vindt plaats omdat de gevraagde temperatuur is bereikt. Als
de temperatuur voldoende gezakt is wordt de blokkering opgeheven.
Ik heb exact dezelfde Intergas.
Het vlammetje/kraantje blijft meestal een 30 seconden langer dan normaal branden.
En dan gaat alles keurig uit.
Dus ik denk dat de monteur een verkeerde instelling heeft gemaakt.
De aanvoer temperatuur staat op de CV op dit moment 50 grd afgesteld.
Stromingsschakelaar die blijft hangen, misschien... tikje geven.:?
Badge +1
Hij deed het al voordat de monteur geweest was. En hij heeft het altijd goed gedaan. Als je naar de foto's kijkt slaat het nergens op toon zegt kraantje en cv zegt dat de cv met iets bezig is.
Foto's zijn op hetzelfde moment genomen.
Dan moet het toch aan de CV liggen, zoals ik net meldde.
Badge +1
Dat denk ik zelf ook. Maar ik moet hem nu terug laten komen en dan moet ik hem kunnen vertellen waar ik achter ben gekomen. Die stromingsschakelaar is misschien wel goed idee.
Reputatie 1
Misschien een stomme maar heb je tapwater voorverwarmen aan staan. Weet niet of je het al geprobeerd heb.
Misschien een stomme maar heb je tapwater voorverwarmen aan staan. Weet niet of je het al geprobeerd heb.

Op Toon maakt het niet uit voor aanduiding kraantje of je je tapwater voorverwarmd of niet!

Tappen betekent dat via het OT-protocol een seintje gaat van CV naar Toon en het kraantje verschijnt.
Reputatie 7
Badge +8

Dat is geen stomme hoor...

Dit is exact de spijker op zijn kop.. Zorg is dat de lampjes bij 'tap-comfort' uitstaan.. Je CV Ketel verwarmd nu continue het warm water voor..

Waarschijnlijk als je die uitgezet heb, ben je ook het kraantje kwijt, krijg je hem alleen als je warm water gebruik..
Reputatie 1
Dan denk ik toch inderdaad echt dat dat het probleem is, ik heb hem zelf ook eigenlijk altijd uit staan omdat dan mijn CV niet onnodig elke keer aanslaat.
Warmwater voorverwarmen aan, veroorzaak geen storing in de ketel en hoeft ook geen hele avonden te duren.
Ik weet het niet als met de voorverwarmen functie aan, ook het kraantje aangeeft in de Toon. Mischien iemand met een Intergas dat dat kan testen.
Ik vind het logischer alleen als het water door de ketel stroomt.
Reputatie 7
Badge +6
@digitaal

Op welke dag zijn deze foto's genomen? Is dat de avond voordat je dit topic hebt aangemaakt?
Ik heb ook een intergas, maar de instellingen zijn hetzelfde zo te zien, maar hier heb ik dat dus niet.

zie geen 0 en ook geen kraantje, alleen als ik water pak zie ik dat.
HRE 28/24

stem op de poll: http://tiny.cc/Enecopoll 2e post

Reageer