Koolmonoxide melder gaat af | Eneco Community
vraag

Koolmonoxide melder gaat af

• 20 december 2018
  • 10 reacties
  • 1618 Bekeken

Koolmaxinemelder gaat of door de geister wat kan ik aan doen

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Je zult wel de koolmono-oxide melder bedoelen. Dit is zeer gevaarlijk! Gelijk de geiser uit zetten en laten controleren. Je zou zelfs hiervoor de brandweer kunnen bellen om een meting te doen.
Reputatie 5
Badge +1
@A.van Rij

Dat is natuurlijk geen veilige situatie, dus goed dat je dit hier meldt. Er komt binnen nu en 2 uur een monteur bij je langs om dit probleem na te kijken en te verhelpen. Wil je in de tussentijd de volgende belangrijke dingen doen:

Open ramen en deuren om te ventileren
• Gebruik bij een gaslucht, geen licht- of andere elektrische schakelaars, gebruik geen telefoon in de gevarenzone,
gebruik geen open vuur (bijv. aansteker of lucifer).
• Schakel wanneer mogelijk het gastoestel uit of zet hoofdkraan van het gas dicht (meterkast gele kraan)
• Evacueer onmiddellijk alle aanwezigen uit de woning - zorg wel dat je bent bij de woning bent als de monteur komt
• Betreedt de ruimte niet voordat het alarm is gestopt.

Wil je het me laten weten of het duidelijk is voor je en of je nog andere vragen hebt?

Groet,
Mitchel
Ja de raam staat op en heb de geizer uit gezet en de balkon deur staat open
Reputatie 5
Badge +1
@A.van Rij

Heel goed! Wil je het me laten weten als de monteur weer weg is? Dan weten we zeker dat je weer in een veilig huis bent.

Groet,
Mitchel
Is hij onderweg dan al
Reputatie 5
Badge +1
@A.van Rij

De monteur komt binnen nu en 2 uur bij je langs. Let dus eventueel goed op de deurbel.

Hou je me op de hoogte?

Groet,
Mitchel
Oke
Hij is geweest en beter afgesteld
Reputatie 7
Badge +2
@A. van Rij

Super dat de situatie weer is veiliggesteld en dat je het laat weten. Mocht er nog wat zijn, dan horen we het graag!

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge +1
Die melder heeft mogelijk je leven gered!

Reageer