Klantonvriendelijk | Eneco Community

Klantonvriendelijk

• 29 november 2018
  • 2 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Ik heb het nu wel gehad met Eneco.
Ik heb verschillende keren moeten bedelen om een monteur te krijgen die het onderhoudscontract nakomt. In heb een onderhoudscontract, maar nog nooit is er iemand uit zichzelf langs geweest om het onderhoud (volgens het contract) te doen. Ook dit jaar weer daarover gebeld, en meer dan eens, zoals gewoonlijk. Maar de monteur zou komen. Toen hij kwam voor het onderhoud zag hij een klein plaatje 'vermeend' asbest liggen, een volledig vast en schoon plaatje, geen stof en het had onder de oude ketel gelegen. Maar oké regels zijn regels, zo mocht hij niet werken. Eigenhandig heb ik het kleine en lichte plaatje weg gehaald in een zak gedaan en naar beneden, de schuur, gebracht. En vervolgens naar de afvalverwerking. Maar de monteur stapte toch op en ging dus weg. Vervolgens weer een nieuwe afspraak, met moeite, gemaakt. En 'de monteur' zou morgen komen. En een dag, zelfs een paar uur, daarvoor, wordt gebeld dat ik voor een 'schoonlucht' verklaring moet zorgen. Een dag tevoren is al asociaal, maar dit is de waanzin ten top. Regels zijn regels en asbest is niet leuk, maar de asbest gekte is wel los gebarsten. Maar ik laat me daar niet verder over uit. Bij mij is geen asbest meer, het plaatje is weg, inmiddels is er al vaker overal gestofzuigd en dan toch om een schoonlucht verklaring vragen. Wat zou mij dat allemaal niet moeten gaan kosten. Ik vind het belachelijk, onvriendelijk en ben het zat. Mijn contract is bij deze (ook telefonisch) onmiddellijk opgezegd. En dit is de waarheid en niets dan de waarheid, geen onzin of verzonnen. Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en ik ben al tig, ruim 50 jaar klant van Eneco. Maar bedenk me zeker een andere maatschappij te nemen.

2 Reacties

Reputatie 1
Badge +2
Een antwoord aan Vincent. Dank overigens voor je reactie, maar helaas ik weet wel voor 100% zeker dan je mijn frustraties niet kan begrijpen. Het hele gedoe met het onderhoudscontract, al gedurende lange tijd, en nu weer komt er iemand en die gaat weer weg, geen onderhoud. Een zekere regel, die ik niet ken en waar ik ook in feite weinig aan doen kan, wordt gehanteerd, maar ik geef nog toe regels zijn regels. Maar dit keer is dat wel erg streng toegepast, terwijl ter zelfde tijd en ter plekke het probleem "simpel" is opgelost. En wat voor moeite ik dan weer moet doen om iemand voor het onderhoudscontract langs te laten komen, ....... maar het is gelukt en een middag tevoren belt men (Eneco) op dat het niet door kan gaan, want nog strengere eisen en regels moeten worden toegepast. Sorry maar ik ben daar zeer boos over, en mij van dienst zijn, hulp bieden enz., daar heb ik niet zo'n beste ervaring mee, ook al zal degene dat echt goed bedoelen. Helaas een telefoontje, een briefje, mailtje (kan niet), helpt nauwelijks, althans zeker niet na één, twee of drie keer. Vandaar. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag @L.J.F. de Ruiter,

Ik snap je frustraties heel goed en we proberen je ook zeker van dienst te zijn.

Het helpt echter niet als je op al onze kanalen tegelijk berichten achterlaat. Hier, via Facebook, het algemeen nummer van Eneco, het nummer van Eneco Installatiebedrijven.
Intussen ben ik zelf ook het spoor bijster!

Wat betreft je vragen voor Eneco Installatiebedrijven raad ik je sterk aan om direct met hen in contact te treden. Dat kan via het bekende nummer; 088 895 5000

Groet, Vincent

Reageer