Klacht over type onderhoudscontract | Eneco Community
beantwoord

Klacht over type onderhoudscontract

• 5 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 226 Bekeken

Beste lezer,

Op 20 augustus heb ik contact gehad met ENECO wat betreft contractverlenging. De meneer die mij te woord stond wist mij een nieuw contract aan te bieden met 6 maanden gratis onderhoudscontract. Ik heb de meneer in kwestie expliciet gevraagd of de heteluchtinstallatie ook inbegrepen was. Meneer wist mij te vertellen dat indien deze gekoppeld is aan de CV, en hij is gekoppeld, dat het gewoon inbegrepen is. Daarmee ben ik dus akkoord gegaan.
Hierna ben ik benaderd voor een afspraak voor een ketelinventarisatie, welke op 14 september pas ingepland kon worden. Inmiddels is de monteur geweest en de ketel goedgekeurd. Helaas is buiten mijn weten om het contract op standaard gezet. Dit tot tegenstelling van wat de meneer op 20 augustus mij verkocht, namelijk dat onderdelen tot EUR 250 bij inbegrepen waren. Dit zou dus betekenen dat ik een top abonnement zou moeten krijgen. Ook wist de monteur die op 14 september aanwezig was , mij te vertellen dat service/onderhoud maar eens in de 2 jaar geschiedt. Terwijl ik een jaarlijks onderhoud verwacht had. Daarom heb ik ook op maandag 17 september gelijk gebeld met de vraag dit om te zetten en te kijken of er iets fouts gegaan is. Nu blijkt ook dat mijn heteluchtinstallatie niet inbegrepen is.

Zoveel telefoongesprekken verder is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik wil weg bij ENECO, omdat ik op basis van valse voorschriften en informatie het contract met jullie ben aangegaan. Nu wist de meneer mij vandaag te vertellen dat er ook nog eens boetegeld in rekening wordt gebracht omdat ik genoeg tijd had om te reageren. Door de vertragingen en nodige uitzoekwerk aan jullie kant ben ik dus verplicht om boetegeld te betalen. Dat is de wereld op zijn kop. Als bij jullie de klant centraal staat, dan 1) informeer je jullie klanten correct, 2) assisteer je de klant met positief resultaat en 3) je stelt je als energieleverancier flexibel op, zeker in het geval dat je ongelijk en/of verkeerde info verstrekt hebt. Ik vind het jammer dat ik 3 jaar bij jullie klant geweest ben en wil nu heel graag overstappen. Echter ben ik het niet eens met het boetegeld omdat op basis van jullie optreden en jullie inflexibiliteit ik de dupe ben. Ik wil graag weten welke mogelijkheden ik heb om voor eens en altijd dit tot een positief eind te breien. Ik kan geen enkele manager spreken.

Groet,
Serdal Kanatli
icon

Beste antwoord door DeniseMR 5 oktober 2018, 16:09

Dag @Serdal1983,

Welkom op de Eneco Community!

Toevallig hebben wij elkaar zojuist ook gesproken via Facebook. Als je deze klacht naar ons hebt gemaild (zoals geadviseerd), kunnen mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven deze verder voor je in behandeling nemen.

Mijn excuses voor de situatie is ontstaan, we doen ons best hier zo snel mogelijk bij je op terug te komen met een oplossing.

Groet, Denise
Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +5
Dag @Serdal1983,

Welkom op de Eneco Community!

Toevallig hebben wij elkaar zojuist ook gesproken via Facebook. Als je deze klacht naar ons hebt gemaild (zoals geadviseerd), kunnen mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven deze verder voor je in behandeling nemen.

Mijn excuses voor de situatie is ontstaan, we doen ons best hier zo snel mogelijk bij je op terug te komen met een oplossing.

Groet, Denise

Reageer