Klacht Eneco installatiebedrijven | Eneco Community
beantwoord

Klacht Eneco installatiebedrijven

• 13 april 2018
  • 7 reacties
  • 3547 Bekeken

Goedemorgen,

Naar aanleiding van de laatste paar contactmomenten met de afdeling installatiebedrijven dien ik hierbij een klacht in.

De casus waarover het gaat is als volgt. Ik heb een boiler hangen in een huurappartement die afgekocht dient te worden. Nu heb ik nog ruim 9 jaar te gaan, dus kost mij dit ruim meer dan dat de boiler waard is. Ik snap dat ik geen poot heb om op te staan, want het enige wat er door jullie ingebracht dient te worden is dat ik een overeenkomst heb getekend.

Nu heb ik een voorstel ingediend waarvan ik dacht (en denk) dat het een goed voorstel is om zo de kosten voor mij persoonlijk laag te houden. Ook zie ik hier geen nadelen voor jullie. Dat voorstel is als volgt:

Mijn moeder huurt ook een boiler bij jullie, deze boiler kan worden afgekocht voor een bedrag van om en nabij de 250 euro (heeft nog ruim 2 jaar te gaan op haar contract). Type boiler is dezelfde die er bij mij hangt. Dus mijn voorstel is dat ik de kosten betaal voor de afkoop van mijn moeders boiler en dat mijn boiler komt te hangen bij haar. Dit kan betekenen dat zij mijn contract overneemt of dat het huurcontract gewoon op mijn naam blijft staan, maar dat de boiler bij mijn moeder komt te hangen. Dit is natuurlijk in overleg met haar gegaan (zij heeft zelf met jullie gebeld om navraag te doen naar het afkoopbedrag).

Beide opties zijn volgens jullie medewerkers niet mogelijk, maar op de vraag waarom dit dan niet kan komt geen antwoord. Er wordt zelfs letterlijk gezegd “Het klinkt inderdaad erg logisch, maar het schijnt niet te kunnen.”.

Zo ver als ik het nu zie jagen jullie mij gewoon op 1000 euro extra kosten zonder goede reden. Graag verneem ik of er een passende oplossing geboden kan worden, want ik snap niet dat er zo slecht wordt meegedacht met klanten.
icon

Beste antwoord door Urgel 26 juli 2019, 15:23

Goedemiddag @Robck

Welkom op het forum en goed dat je via deze weg een antwoord zoekt op je vraag over de huur van de boiler. De huur van een boiler zit normaliter niet inbegrepen in de huur van je woning. Mocht je hierover twijfelen dan adviseer ik je contact op te nemen met de verhuurder van je woning. Verder behoeft een boiler geen onderhoud tenzij er een storing of lekkage is. Dat je tot heden nog geen monteur hebt gezien kan dus best kloppen.

Groet. Urgel
Bekijk origineel

7 Reacties

Idd een contract is zeer persoonlijk en 1 op 1 overnemen geeft vrijwel altijd problemen.
Met zijn hier genoeg voorbeelden waarbij in overleg het contract werd gestopt. Daarbij werd in mijn oven en anderen ook meestal meteen een te hoge afkoopsom bedongen.
Ik zou je adviseren hier op het forum het een terug te lezen. Je ziet dan dat na enig aandringen een vaak beter aanbod uit de bus komt.

Overigens zou ik de klacht bij de Installatiebedgijven zelf neerleggen, dat is het bedrijf waar je uiteindelijk zaken mee doet.
Reputatie 5
Badge +5
Hallo @Sven08 bedankt voor je openhartige bericht. Balen dat je zo ontevreden bent over ons zusje Eneco Installatiebedrijven. Sorry!

Je hebt ook een bericht gestuurd naar onze Facebookpagina en dit is inmiddels beantwoord. Mocht je een officiële klacht willen indienen kan dit via het contactformulier op onze website. Dit zal dan opgepakt worden door ons klachtenteam.
waarom wordt er sinds 2011 10,35 van mijn rekening gehaald voor een boiler ? Ik heb sinds 2011 nog nooit een monteur voor onderhoud gezien ??
Dan is het slim om contact op te nemen met Eneco Installatie bedrijven.
tel 088 – 89 55 000

Overigens is het bedrag wat je noemt niet voor de huur van de boiler?
M.i. is er in tegenstelling tot een geiser toch geen onderhoud aan een boiler?
Huur voor een boiler ? Die zit toch bij de huur of vergis ik mij?
Tja, vandaar dat ik het telefoonnr meldde.
Ik zou zeggen bel ze even, toch?
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Robck

Welkom op het forum en goed dat je via deze weg een antwoord zoekt op je vraag over de huur van de boiler. De huur van een boiler zit normaliter niet inbegrepen in de huur van je woning. Mocht je hierover twijfelen dan adviseer ik je contact op te nemen met de verhuurder van je woning. Verder behoeft een boiler geen onderhoud tenzij er een storing of lekkage is. Dat je tot heden nog geen monteur hebt gezien kan dus best kloppen.

Groet. Urgel

Reageer