Klacht: Eneco en Roamler tech komen onderhoudsafspraken niet na | Eneco Community
vraag

Klacht: Eneco en Roamler tech komen onderhoudsafspraken niet na

• 3 november 2019
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Bij voorbaat excuus voor het spuien via dit platform, maar ik kom via de Eneco klantenservice niet verder. Ik probeer al maanden het geplande onderhoud voor mijn ketel te krijgen.​​​​​

• 4 september: vrij genomen van werk en vergeefs gewacht op monteur. Die was wel op 3 september nog bevestigd.
  • Ik heb gebeld met Eneco klantenservice en kreeg te horen dat Eneco daar niets aan kon doen (dit argument komt een aantal keer terug, ook hieronder!), omdat de onderaannemer heeft de opdracht geannuleerd had. Omdat ik het graag snel wilde oplossen zelf gebeld met de onderaannemer. Daar bleek dat Eneco de opdracht geannuleerd had. Terug naar klantenservice Eneco. Blijkt inderdaad ‘een systeemfout te zijn’. Tijdens dit laatste telefoontje kan er wel door Eneco een nieuwe afspraak worden gepland, voor 30 september.
  • 29 september: afspraak nogmaals bevestigd
  • 30 september: vrij genomen van werk en vergeefs gewacht op monteur. 
  • Bellen naar klantenservice Eneco. Die bellen de monteur wat er is, maar kunnen nog niets zeggen. Uur later teruggebeld door monteur die zegt dat hij inderdaad niet langs is geweest. Nieuwe afspraak kan niet op korte termijn en monteur hangt op.
  • 30 september: mail naar Eneco met klacht over hoe dit gaat en het verzoek mij terug te bellen met een afspraak die wel door zal gaan. Tot vandaag niets op teruggehoord.
  • 12 oktober. opnieuw gemaild naar Eneco, Tot vandaag niets op teruggehoord
  • 16 oktober weer klantenservice gebeld. Boodschap: heel vervelend voor u, en er zijn heel veel klachten over deze onderaannemer, maar wij kunnen hier helaas niets aan doen. Tweede boodschap: ik heb net gebeld en voor et eind van oktober wordt u gebeld voor om een nieuwe afspraak te maken. Klantenservice kon niet direct een afspraak plannen of mij als klant tegemoet komen.
  • 31 oktober. Niets gehoord van Eneco of hun onderaannemer.
  • 1 november. Weer een half uur aan de lijn met de klantenservice die alles afschuift op de onderaannemer en zegt dat zij niets kunnen doen. Ik moet wachten, en deze keer zal ik echt, echt gebeld gaan worden. Of anders kon ik het zelf nog wel proberen om de onderaannemer te bellen, want als zij horen dat -quote!- “de klant echt snel een afspraak wil dan kunnen ze wellicht sneller wat regelen”. Eneco: ik ben uw klant en ik wil echt onderhoud aan mijn ketel.

Eneco, ik heb een contract met u afgesloten. U komt de afspraken niet na, schuift onterecht uw verantwoordelijkheid via de klantenservice af op een door u aangestelde, onbetrouwbare onderaannemer, en u geeft mij geen mogelijkheid hierover in gesprek te gaan. Inmiddels is mijn vraag wat breder:

• ik wil dat u me tegemoet komt voor de vrije dagen die ik heb op moeten nemen en de tijd die ik hierin heb moeten stoppen.
  • daarnaast wil ik dat u uw contractuele verplichting nakomt: bel mij op korte termijn om een afspraak te maken met een betrouwbare monteur - niet Roamler tech, die komen niet.

U heeft mijn klantnummer, en ik zal u dit verhaal ook, voor de derde keer, mailen. Ik verwacht deze keer echt dat u binnen de door u beloofde 5 werkdagen antwoordt. 

@Urgel , ik zie dat u eerder reageerde op een vergelijkbare klacht. Kunt u ook mijnklacht bij de juiste mensen onder de aandacht brengen? Wellicht helpt dat ik het afhandelen. Dank vast. 

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Goedemorgen @ontevreden klant2 en welkom op het forum :tada: 

Enne….Wow…. Hier wordt ik zelfs sprakeloos van. Zeker niet de manier waarop wij onze service willen verlenen. Tot mijn spijt is dit, zoals je zelf al aangeeft, niet mijn eerste keer dat ik een dergelijke case heb opgepakt. Ik kan nu van alles hierover zeggen, maar daar is niemand mee geholpen en zeker jij niet. Actions speak louder than words en met deze gedachtegang heb ik meteen een bericht intern uitgezet betreffende je situatie. 

Nu een afspraak maken/toezeggen doe ik liever niet. Ik zie namelijk geen ruimte voor nog meer fouten. Graag doe ik een beroep op je geduld in afwachting van de reactie die we intern hierover zullen ontvangen. Zodra we deze hebben komen we bij je terug in dit topic.  

Groet. Urgel

Reageer