KLACHT!!!!! | Eneco Community
beantwoord

KLACHT!!!!!

• 19 februari 2016
  • 11 reacties
  • 790 Bekeken

Nu vanavond om kwart over 11 kom ik erachter dat mijn waakvlam uit is en dat we hier in huis suf aan het worden zijn. Er lekt gas uit de geiser in de keuken! We bellen eerst op naar Vestia. Daar krijgen we te horen dat we niet meer bij Vestia aangesloten zijn, maar rechtstreeks de storingsdienst van Eneco moeten bellen. Wij hebben hier nooit bericht over ontvangen!
Wij de storingsdienst van Eneco bellen daar krijgen we te horen van een medewerker van wie ik de naam nu niet zal noemen dat zij NIKS kunnen doen. Er kan morgen tussen 8 uur s ochtends en 10 uur s avonds een monteur langskomen om ernaar te kijken!! Intussen moeten wij met -2 graden de gaskraan maar dichtdraaien om het gaslek te stoppen en morgen rustig zitten afwachten tot er morgen iemand langs kan komen. VERDER KAN ENECO NIKS VOOR MIJ BETEKENEN, want de storingsdienst zit er puur alleen om afspraken te maken!!! Afspraken met een tijdsvak van 8 uur s ochtends tot 10 uur s avonds???!! Ik ben nog nooit zo onmenselijk behandeld door een instantie en ik heb nog nooit zo een bijdehante medewerker aan de lijn gehad die gewoon doodleuk zegt dat wij Eneco niet betalen, maar de distributeur?! Ik wil een klacht indienen tegen jullie!! Ten eerste geven wij al heel lang aan dat de geiser het niet meer goed doet en nu we werkelijk waar in de SHIT zitten door slechte service van jullie staan jullie ook nog eens niet voor ons klaar!!! Ik ben hier zeker niet klaar mee!!
icon

Beste antwoord door Brandje 22 februari 2016, 12:01

Kijk dat zijn de goede berichten.
En een zeer goede geste van deze monteur.

Chapeau. Eind goed al goed!
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Ik adviseer u om toch maar even de storingsdienst van Eneco te bellen.. Eerder hier door een moderator (Dus medewerker) van Eneco op word gereageerd, leven we al weer op Maandag.. 😉
Ken je de App Mijn Eneco?
Daar staan de storingsnummers in die je kunt bellen.
Reputatie 2
Badge +1
Vervelend, zeker bij die temperatuur..
Zelf geef je aan dat er gas uit de geiser komt. Van vroeger weet ik mij te herinneren dat er een afsluitkraan in de gas toevoerleiding zit van de geiser waarmee je de geiser afsluit. Of is dat tegenwoordig niet meer het geval, slechte installatie?
Ga ik er dus vanuit dat je toch verwarming hebt.
Van de ts is niet meer vernomen, dus ik ga er ook van uit dat de zaak weer hersteld is.
Reputatie 3
Badge +1
En anders bij levensbedreigende situatie gewoon 112 bellen, gaslek. Mogelijk komt brandweer, maar dit lijkt me niet houdbaar.
Ik zou in dit geval de woningbouw bellen, maar volgens mij is de zaak al weer geregeld, want een verdere reactie blijft (helaas) achterwege van de ts.
Nou heeft ie wel al Vestia gebeld, maar als verhuurder zou ik toch stappen ondernemen.

Er zijn laatst weer genoeg gas-ontploffingen geweest!
Gelukkig zijn die geisers tegenwoordig in de keuken verboden.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen P. Gangadin,

Jeetje, wat een verhaal! Dat je een gaslek hebt en de geiser tijdelijk niet kan gebruiken, is natuurlijk al vervelend genoeg. Dat je het gesprek met de Storingsdienst ook nog als vervelend hebt ervaren, betreuren we oprecht. Graag leg ik je uit dat de monteurs altijd zo snel als mogelijk is langskomen. Dat lukt dus niet altijd direct. Sorry voor dit ongemak! Laat je weten of er deze ochtend een monteur langskomt?

Groet,
Mike
Goedemorgen, dank jullie wel voor jullie reacties. De meldingen kwamen in mijn spam box terecht, vandaar mijn late reactie.
Ik heb inderdaad contact gehad met de storingsdienst en daar heb ik dus de medewerker gesproken die totaal niet klantvriendelijk was. Verder heb ik hem gevraagd welke knop ik moet dichtdraaien om het gas van de geiser af te sluiten, hij gaf aan dat het een zwarte knop onder aan het stel is. Die zou ik een kwart slag moeten draaien. De zwarte knop kon ik helemaal doordraaien, toen ik dat aangaf zei hij dat ik dat maar moet doen. Ik heb de ramen open gelaten voor de zekerheid. De volgende ochtend heb ik meteen weer gebeld met de storingsdienst. Toen kreeg ik een vriendelijke medewerker die wel empathisch vermogen had aan de lijn. Hij schrok van de situatie en heeft meteen contact opgenomen met de monteur die er toen binnen een half uur stond! De monteur gaf aan dat het hele stel verrot was van binnen en dat het allang vervangen moest worden. Dit, terwijl ik net de half jaarlijkse controle heb gehad?! Verder gaf de monteur aan dat als er echt een gaslek was wij waarschijnlijk een groot probleem zouden hebben, omdat de klantenservice medewerker ons de verkeerde knop heeft laten draaien! Het is namelijk niet de zwarte, maar een koperkleurige knop die je werkelijkwaar maar een slag kan draaien, en die knop zit niet onder, maar onder de kap van de geiser. Dit is echt ongelooflijk, ben er nog steeds van ontdaan...
Dat is begrijpelijk, maar je geeft niet aan water als oplossing is geboden!
Want wat heeft de monteur nu gedaan om een veiliger situatie te creëren?
Of komt er van de week nog een monteur langs om de reparatie alsnog uit te voeren.
Dat klopt wat u zegt. De monteur heeft het hele stel vernieuwd en ons een nieuwe koolmonoxide meter gegeven.
Kijk dat zijn de goede berichten.
En een zeer goede geste van deze monteur.

Chapeau. Eind goed al goed!

Reageer