Intergas hre 28/24 melding '1' | Eneco Community

Intergas hre 28/24 melding '1'

• 10 november 2018
  • 1 reactie
  • 218 Bekeken

Beste Allen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem want ik ben echt het spoor bijster. Een goeie 2 weken geleden zijn mijn radiatoren in huis vervangen, ik heb ook een herberekening gemaakt voor de benodigde wattage's en aan de hand van deze berekening alle kamers ietswat verhoogd. Nadat alles op zijn plek hing en wij alles volgens de nornale planning hadden uitgevoerd (bijvullen, ontluchten etc.) liep ik tegen het volgende probleem aan. Mijn intergas hre 28/24 blijft de melding 1 aangeven. Dit vind ik op zich niet het ergste maar mijn radiatoren beneden in de woonkamer slaan niet meer af,(nornale kraan) ongeacht op hoeveel ik bij thermostaat (hobeywell aan uit) heb staan. Deze heb ik nu de afgelopen dagen op 10 staan om te kijken wat er gebeurt. Als ik de radiator helemaal uitdraai wordt deze niet warm, maar wanneer ik deze ook maar 1 slag draai is die gelijk gloeiend heet. Deze cv heeft geen driewegklep dus dat is het niet, we hebben de stromingsschakelaar wel vervangen maar dat was het ook niet. Iemand bekend met dit probleem? Alle hulp is welkom.

1 Reactie

Code 1 zou een probleem zijn met doorstroming warme water. Dus CV kan warmte niet kwijt.
Mijn Intergas heeft met onze slappe winters een temperatuur instelling van 60 grd.
Nu de buitentemperatuur rond de 10 grd zit is bv 50 grd op de CV meer dan voldoende.
Maar waterzijdig inregelen is ook super belangrijk.
Dus thermostaatknop geheel open en via het voetventiel de doorstroming inregelen.
Zie Google voor de juiste methode.

Reageer