Instellen vloerverwarming | Eneco Community
beantwoord

Instellen vloerverwarming

• 31 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Laatst een vraag gesteld over vloerverwarming hoe in te stellen bij Toon.

Daar is een instelling bij handmatig dan aanvoertemperatuur en opwarmsnelheid ?

Toen nog geen tijd gehad om in te verdiepen.

Maar wat wordt er bedoeld met aanvoer temperatuur: is dat van de ketel of verdeelblok ?

En wat moet je nu met die graden opwarmsnelheid per uur ?

Voor de software update werkte alles goed nu is mijn vloer soms te koud ! 

Gegevens ketel daar staat de temperatuur  op 65 graden op het verdeelblok staat de thermostaat op 40 graden mijn vloerverwarming is hoofdverwarming en boven heb ik nog radiatoren die met een thermostaatkraan zijn uitgevoerd en staan op 2 a 3 

M.v.g

Bert Ruedisueli

icon

Beste antwoord door Brandje 31 oktober 2019, 16:15

De normaliter gekozen temperatuur bij Handmatig is de aanvoer temperatuur van je CV 

Meestal wordt daar 55 ° gekozen en de opwarmsnelheid 1 of 2 ° per uur, dat is een kwestie van uitproberen. 
Hangt ook er van af hoeveel veel lager je nachtverlaging staat. Hoe groter het verschil hoe meer graden per uur nodig zijn om het verschil tot gewenste temperatuur te overbruggen.

Heb je ook geprobeerd de thermostaat op het verdeelblok iets hoger, bv 45 °, te zetten?

Bekijk origineel

5 Reacties

De normaliter gekozen temperatuur bij Handmatig is de aanvoer temperatuur van je CV 

Meestal wordt daar 55 ° gekozen en de opwarmsnelheid 1 of 2 ° per uur, dat is een kwestie van uitproberen. 
Hangt ook er van af hoeveel veel lager je nachtverlaging staat. Hoe groter het verschil hoe meer graden per uur nodig zijn om het verschil tot gewenste temperatuur te overbruggen.

Heb je ook geprobeerd de thermostaat op het verdeelblok iets hoger, bv 45 °, te zetten?

Badge

Ok bedankt 

Echter ik heb geen dag of nacht temperatuur omdat ik wel eens gehoord heb dat het weer opwarmen van de nacht temperatuur veel energie kost dus bij mij staat de Toon op 22,5 graden dag en nacht !

Of is het toch aan te raden om een paar graden nachts te verlagen ?

Nee zeker niet, want meestal zet men de nachtverlaging maar op 1 à 2 graden lager. 
Juist om die overbrugging dus zo klein mogelijk te houden. 
Er zijn er die geen nachtverlaging toepassen, zoals jij dus. 
Als dat zo goed bevalt uiteraard niet veranderen. 
Wel zou ik ivm het vorenstaande bij opwarmsnelheid dan maar 1 ° kiezen. 

Badge

Ok hartelijk dank weer wat wijzer.

Graag gedaan. 👍😀
En voor straks een fijne avond

Reageer